Drago Krpina tvrdi da je Stipe Mesić obožavao Thompsona i “Bojnu Čavoglave”

Drago Krpina tvrdi da je Stipe Mesić obožavao Thompsona i “Bojnu Čavoglave”

HDZ-ov veteran Drago Krpina reagirao je na presudu  Visokog  prekršajnog suda  prema kojoj je izvođač pjesme “Bojna Čavoglave” pravomoćno prekršajno kažnjen zbog javnog izvikivanja pozdrava “Za dom spremni” . Objavu Drage Krpine prenosimo u cijelosti:

“S ‘USTAŠOM’ MESIĆEM PRVI PUT SAM SLUŠAO I PJEVAO ‘BOJNU ČAVOGLAVE’
Žestina kojom lijevi čuvari „istine“ u Hrvatskoj talambasaju i tuku po jezičnom izričaju ‘ZA DOM SPREMNI’ koji se, kao njezin integralni dio, pojavljuje u pjesmi Marka Perkovića Thompsona ‘BOJNA ČAVOGLAVE’, nastaloj na vrhuncu velikosrpske agresije na Hrvatsku, zvuči pomalo nadrealno.

Kad bi se sastavljala antologija hrvatskih domoljubnih pjesama nastalih za Domovinskog rata, a koje su imale golemi motivirajući učinak na hrvatske branitelje, svaki neutralan sastavljač takve antologije nesumnjivo bi ‘BOJNU ČAVOGLAVE’ stavio u sam njezin vrh.
Ne mogu se sjetiti da je do OLUJE itko u Hrvatskoj osporavao tekst ove legendarne pjesme koja je snažno obilježila veličanstveni boj hrvatski branitelja protiv zločinačkih velikosrpskih osvajača.

Ne sjećam se ni da je predsjednik Tuđman, čija su stajališta o događajima u Drugom svjetskom ratu hrvatskoj javnosti dobro poznata, ikad izrekao i jednu primjedbu u svezi s tekstom ove neponovljive pjesme.

S tom pjesmom na usnama, hrvatski su branitelji neustrašivo podnosili udare, u početku neusporedivo nadmoćnijeg, neprijatelja, pjevali su je kad su ponekad bili prisiljeni na uzmicanje, s njom su kretali u male i velike pobjedničke podvige, s njom su ispraćali svoje poginule suborce i prikupljali snage za konačne pobjedničke akcije BLJESAK I OLUJU.

Uz ‘BOJNU ČAVOGLAVE’ branjen je Vukovar i Škabrnja, Osijek i Dubrovnik, Vinkovci i Zadar, Gospić i Šibenik ….

Gotovo trideset godina poslije, nesalomljivi lijevi ideološki batinaši, vratili se starim svojim navadama; propisivati Hrvatima što smiju a što ne smiju pjevati.

Ipak, valja primijetiti da u tom njihovom ideološkom džihadu ima nešto izrazito dobro. Naime, poznato je da su sve vrste zabrana u Hrvata budila još veći prkos. I u ona olovna jugokomunistička vremena, upravo za to jer je to bilo zabranjeno, pjevali su Vilu Velebita, Ustani bane Jelačiću, Još Hrvatska ni propala, Marijane, Marijane … unatoč tomu što se za takva ‘zlodjela’ pouzdano završavalo u zatvor.

Posve je jasno da će napori aktualne ‘ideološke milicije’ ‘BOJNU ČAVOGLAVE’ učiniti još popularnijom i da će njezino trajanje u hrvatskom nacionalnom i povijesnom pamćenju učiniti postojanim i trajnim.

Jesmo li na korak do nauma da se u okviru revolucionarnih zamisli velike reformatorice hrvatskog školstva reformira i hrvatska abeceda tako da se iz nje isključi slovo U jer su ga, eto, ustaše koristile kao svoj simbol?!

Kao zanimljivost pada mi na pamet zgoda u kojoj sam prvi put čuo ovu nezaboravnu pjesmu, koja je, kao rijetko koja druga, obilježila Domovinski rat.

Ondašnji ‘ustaša’ Stipe Mesić bio je na dužnosti predsjednika Izvršnog odbora HDZ-a. Ja sam mu bio zamjenik. Često smo zajedno krstarili Hrvatskom. Vozili smo se, ako se dobro sjećam, prema Križevcima. S radija je emitirana nekakva glazba koja “ustaši” Mesiću nije baš bila po volji. Mašio se za džep i izvadio iz njega audio kasetu, rekavši vozaču: ‘Gasi to, stavi ovu kasetu, pa ćeš čuti što je prava glazba’. Vozač je poslušno ugasio radio i ubacio kasetu. I … zaorila se ‘BOJNA ČAVOGLAVE’ : ‘ … U Zagori na izvoru rijeke Čikole/Stala braća da obrane svoje domove/ Stala braća da obrane svoje domove/ Stoji Hrvat do Hrvata, mi smo braća svi/ Nećete u Čavoglave dok smo živi mi/ Nećete u Čavoglave dok smo živi mi …’

Zapjevali smo i ‘ustaša’ Mesić i vozač i ja zajedno s Markom Perkovićem. Svojim domoljubnim i borbenim nabojem, ponosom i prkosom kojima je bila prožeta, pjesma je svakog dobronamjernog Hrvata, napose svakog hrvatskog branitelja, osvajala iz prve.

‘Ustaša’ Mesić je doduše, nakon nekog vremena, počeo žestoko napadati ‘BOJNU ČAVOGLAVE’ i njezina autora i izvođača optuživati za ustaštvo. Nastavio je, pak, zajedno s Miloradom Pupovcem, u Srbu, pocikivati uz poskočice uz koje su vršeni pokolji nad tamošnjim Hrvatima.
Oni koji prijete zabranama izvođenja ove legendarne hrvatske pjesme i suđenjima onima koji je budu pjevali, najveći su njezini promicatelji.
U svojim frustracijama i bolesnim naumima, u konačnici, bit će jednako uspješni kao i ‘ … srpski dobrovoljci, banda, četnici …’ iz Perkovićeve skladbe, u pokušaju da pokore glasovite Čavoglave”, napisao je Krpina.

Foto: Siniša Kalajdžija/Hina

Facebook Comments