Agencija za elektroničke medije se zainteresirala za sporno gostovanje Lepe Brene u emisiji “Kod nas doma”. Vijeće za elektroničke medije je raspravljalo o kontroverznom gostovanju i već je zatražilo i dobilo očitovanje Hrvatske televizije o tom slučaju.
“Predmet koji spominjete – gostovanje Lepe Brene u emisiji HRT-a „Kod nas doma“ – u obradi je Agencije za elektroničke medije. Na sjednici Vijeća broj 40-23 održanoj 7. prosinca 2023. Vijeće je raspravljalo o spomenutom predmetu te je zaključeno da će se zatražiti očitovanje HRT-a na okolnost prikrivene audiovizualne komercijalne komunikacije, što je i učinjeno. Nakon zaprimljenog očitovanja, Vijeće za elektroničke medije će na jednoj od svojih idućih sjednica donijeti svoju konačnu odluku vezano uz ovaj predmet”, stoji u odgovoru Agencije za elektroničke medije na pitanja koja smo postavili. Iz ovog kratkog odgovora jasno je da Vijeće smatra da ima elemenata prikrivenog reklamiranja i da cijeli slučaj traži dodatnu pozornost.
Podsjetimo, već prva rečenica u najavi gostovanja Lepe Brene u HRT-ovoj emisiji „Kod nas doma” dala je naslutiti da nije riječ o uobičajenom novinarskom poslu nego da iza cijele priče stoji brižno pripremljen scenarij koji je „propisao„ novinarki da veliča lik i djelo nekadašnje jugoslavenske narodnjačke zvijezde. Tako nam je voditeljica Iva Šulentić dolazak Brene predstavila kao poklon, a onda svoju gošću ponizno i s priličnom dozom strahopoštovanja proglasila pop i kulturnom ikonom.
Brena nije bila iznenađena ovim laskavim uvodom koji joj je samo pojačao osjećaj ugode pa se prilično jasno moglo vidjeti da se u HRT-ovom studiju na Prisavlju osjeća jednako dobro kao da nastupa u svom showu „Zvezde Granda”. Voditeljica je postavljala afirmativna pitanja i prema potrebi pokazivala oduševljenje, nije tražila dodatna objašnjenja, a kamo li da je pokušala zagrebati ispod ove sladunjave PR prezentacije.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Dobro upućeni novinar: Mirko Barišić je u strahu. Mamić je nešto obećao Zoriću
I kao da to nije bilo dovoljno, Iva Šulentić se negdje u sredini intervjua sjetila da Lepa Brena upravo ovih dana predstavlja nekakve svoje „čudotvorne čarape” koje mora imati svaka žena koja drži do sebe. Valjda je tako bilo zapisano u šalabahteru koji su joj dostavili Brenini PR-ovci, a onda je počela neviđena neplaćena reklama.
–Danas smo imali promociju “Lady Bee” proizvoda, a sutra će se u svim trgovinama Jadrana moći kupiti sve čarape iz kolekcije “Lady Bee”. Imamo “thermal”, imamo “fly” za gospođe koje puno lete, imamo “magic” čarape, kazala je Brena.
„Jedna revolucionarna tehnologija i priča, “FIR” je jedan komplet koji spada u Lady Bee inovaciju koji će se pojaviti isto na vašem tržištu. Meni je pomogao da skinem (celulit) kada sam slomila obje ruke. Nosila sam to na rukama 24 sata mjesec dana i uspjela sam skinuti četiri centimetra (celulita), da moje ruke ponovo izgledaju nekako glatko i da se pojave konačno ti mišići. Puno toga će biti u lady B kolekciji. Mi želimo korigirati neke male nedostatke koje ima svaka djevojka i žena. U svim tim čarapama ćete se osjećati lijepo i seksi”, ushićeno je govorila Lepa Brena
Naivni gledatelji su vjerojatno očekivali da će negdje u kutu pročitati da je riječ o sponzoriranom programu i da je HRT, kojemu članovi njegovog Simfonijskog orkestra žive na rubu siromaštva, pokušao i na ovaj način povećati prihode. Ali HRT je ponovno neugodno iznenadio jer je očito odlučio častiti Brenu besplatnim televizijskim minutama. Kad su se pojavili stidljivi medijski prosvjedi zbog bezočnog protuzakonitog reklamiranja na javnoj televiziji, HRT je izdao priopćenje u kojem tvrdi da je Lepa Brena zloupotrijebila gostoprimstvo i da je ničim izazvana počela reklamirati svoje čarape.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: “Milo moje” iskreno progovorilo: Je li Miroslav Škoro zavidan Aleksandri Prijović?
„U emisiji Kod nas doma koja se emitirala 4.12.2023. jedna od gošći bila je pjevačica Lepa Brena. Gošća je bila prethodno upoznata sa svim temama razgovora. Scenarij gostovanja sadržavao je sljedeće teme: predblagdansko vrijeme, kako ga ona provodi sa svojom obitelji, o njezinim koncertima pred mnogobrojnom publikom, njezina pjevačka karijera, uspomene na Zagreb, fenomen pet rasprodanih Arena Aleksandre Prijović i najava njezinog koncerta u Areni Zagreb sljedeće godine. No, unatoč tome gošća je, nažalost, iskoristila gostovanje u emisiji uživo i reklamirala svoj novi poduzetnički projekt. Nitko uključen u stvaranje ove popularne poslijepodnevne zabavne emisije nije imao namjeru baviti se reklamiranjem navedenih proizvoda”, pokušali su se na HRT-u opravdati. U međuvremenu su sa svog portala skinuli dio teksta gdje Brena promovira svoje čarape.
Ali ako je Lepa Brena zloupotrijebila gostoprimstvo „Katedrale hrvatskog duha”, kako će vodstvo HRT-a opravdati činjenicu da je Bobo Živojinović, inače suprug Lepe Brene, također „uzurpira gostoprimstvo” na HRT-u i reklamirao proizvode svoje supruge. I kao što je Iva Šulentić neprofesionalno i po očitom naputku “nevidljivih suflera” postavljala sugestivna i afirmativna pitanja, tako je i novinar prikrivenim reklamiranjem započeo intervju s Bobom Živojinovićem.
Na početku intervjua pravio se nevježa pa je rekao kako mu nikako nije jasno da jedan slavni i uspješni tenisač može postati stručnjak za najlonke.
Na tu konstataciju se Boba Živojinović slatko nasmijao a onda je počeo hvaliti “čudotvorne čarape” svoje supruge. Novinar se odmah nadovezao rekavši da je život čudan i predivan, a onda prepustio Bobi Živojinoviću da vodi glavnu riječ.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Mladen Grdović otkrio dugo čuvanu “tajnu”: Ja sam dugogodišnji prijatelj s Lepom Brenom i Bobom Živojinovićem. A što mislim o Prijović
„Kad sam počinjao stvarno nisam imao pojma kad su čarape u pitanju. Uopće, taj donji veš i sve ono ostalo što ide. Danas postoje mreže fala Bogu da možeš da imaš neku osnovnu bazu, da shvatiš problematiku žena i da onda nađeš rješenje”; rekao je Boba. Nismo primijetili da je novinar bio iznenađen i da je na bilo koji način pokušao zaustaviti nezakonito reklamiranje.
Podsjetimo, na intervju Lepe Brene reagirao je i Mišo Mihočević, dubrovački publicist i dragovoljac Domovinskog rata.
“Molim narod da p****** kolektivno (znam da neće). U današnjoj emisiji HRT1 ‘Kod nas doma’ kod zatelebane voditeljke Ive Šulentić gostovala je LEPA BRENA, kojoj je recikliranoj potonja omogućila izreklamirati svoje nove proizvode, čarape i nešto svašta još protiv celulita.Mukte. EPP na džabe, ili je i voditeljka dobila koji par (novčanica)???
Zapižđenima u cajke NIJE MJESTO na HRVATSKOJ javnoj televiziji, a besplatno reklamiranje je koliko znam i protuzakonito.
Istovremeno se zbog radnih uvjeta raspada jedan od tri vaažna orkstra u HR, upravo onaj HRT-a,
Iva pokaži bičve, ti nisi (kod nas) doma”; ističe Mišo Mihočević.
Foto: Screenshot