Turistička 2024. bila je iznimno uspješna s rastom svih pokazatelja, a slična bi mogla biti i 2025. uz oprez i mudrost pri formiranju cijena, poručili su u četvrtak s konferencije za medije ministar turizma i sporta Tonči Glavina i direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Glavina je rekao da će 2024. godina završiti s više od 21 milijuna turista i oko 108 milijuna noćenja, što su porasti od tri i jedan posto u odnosu na 2023. godinu.
“Porast se očekuje i od prihoda od turizma”, kazao je.
Turističku 2024. je ocijenio rekordnom po rezultatima, posebno onima u pred i posezoni. To je prema njegovim riječima cilj svih dokumenata i planova – da Hrvatska postane cjelogodišnja održiva destinacija.
Stoga je bitnim označio nastavak reforme k transformaciji turizma u zemlji koja zna njime upravljati, prenosi N1.
To se prema njegovom mišljenju postiže i donošenjem paketa zakonskih izmjena ove godine kojim se rješava jedan od najvećih izazova – neodrživost postojeće strukture smještajnih kapaciteta.
“Nisu održivi objekti koji rade 60 dana u godini odnosno samo sezonski, nego radimo sve da se što više ljudi ozbiljno bavi turizmom cijele godine, da se ne iseljavaju, ne napuštaju gradove i ne prosvjeduju protiv turizma”, naglasio je Glavina.
Apel za cjenovnu konkurentnost
I on i Staničić su ponovili apel za oprez i mudrost s cijenama, kako bi Hrvatska zadržala cjenovnu konkurentnost odnosno dobar omjer cijene i kvalitete.
No, iako se ne mogu miješati u cijene pojedinih dionika, niti ih natjerati na spuštanje, jer ih određuju ponuda i potražnja, ipak smatraju da i pri investicijama koje donose porast kvalitete i dodanu vrijednost treba paziti da primjerice usluge u hotelu s četiri zvjezdice budu slične takvima u konkurentskim zemljama.
Govoreći o tome, Glavina je rekao i da je najveće, ali neopravdano povećanje cijena ove godine bilo kod sezonskih objekata u ugostiteljstvu, smještaju, i na plažama, koji rade oko tri mjeseca ljeti, a cilj je da se broj takvih smanji jer ne pridonose razvoju ni održivosti.
Agresivna konkurencija
“Konkurencija je za 2025. vrlo ‘agresivna’, u promociji, puno ulaže, a nadmetat će se i cijenama koje će za Europljane biti prioritetne pri odabiru destinacija za odmor i putovanja”, istaknuo je Staničić.
Najavio je da će HTZ nastaviti snažnu promociju u idućih nekoliko mjeseci na mnogim tržištima, sajmovima, prezentacijama i sl.
Glavina je još iznio da je Ministarstvo turizma i sporta zbog svih planova i važnosti ta dva sektora dobilo jedno od najvećih povećanja proračuna, od oko 40 posto u odnosu na 2024., u čemu je samo za sport povećanje oko 30 posto.
Foto: Hina