Potrošačka platforma “Halo, inspektore” pozvala je građane da i danas bojkotiraju kupovinu. Upozorili su građane da sve dok budu kupovali za vrijeme bojkota samo daju pravu trgovcima da dižu cijene.
“Objavili smo, a i dalje nas pitate: je li sutra bojkot? Da, da, i sutra je BOJKOT kupovine. I baš taj problem u komunikaciji sa širom javnošću nas je potaknuo da napravimo svoju aplikaciju koju ćemo sutra predstaviti u 13 sati. Jer, mi i dalje radimo da nam svima bude bolje. I dosljedni smo. Ma kako ponekad to nekome nije baš prihvatljivo. Jer, dok god budete kupovali npr. petkom u vrijeme BOJKOTA samo dajete pravo trgovcima da i dalje dižu cijene”, stoji u objavi potrošačke platforme “Halo, inspektore”. Oglasili su se i o jučerašnjem prosvjedu koji je održan ispred Hrvatske narodne banke.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Nino Raspudić detaljno opisao kako je Vučićeva veleposlanica napala Thompsona: Rekao sam joj da otvori srce i osjeti ljepotu njegove pjesme
“Danas je održan protestni skup potrošača ispred sjedišta Hrvatske narodne banke na Trgu hrvatskih velikana. Prema procjeni policije, kojoj zahvaljujemo na suradnji, okupilo se oko 200 građana. Svatko od vas koji ste danas stigli pred HNB bio je glas još stotinu onih koji fizički nisu mogli doći. Vaš protestni glas vrijedio je više od svakog broja. Nakon mjesec dana izražavanja jasnog i glasnog nezadovoljstva potrošači traže odgovornost zbog propuštenih radnji koje su HNB, agencije i ministarstvo gospodarstva bili dužni učiniti. Zbog njihovog nečinjenja hrvatski građani kao potrošači trpe štetu.
Evo što smo danas rekli.
Potrošačka platforma „Halo, inspektore“ kroz mjesec dana ukazala je na brojne devijacije na hrvatskom tržištu koje je postalo slobodno lovište na potrošače. Potrošači su osvijestili snagu svog glasa i poslali su snažnu poruku da je dosta enormnih poskupljenja, nekontroliranog rasta inflacije i neučinkovitosti nadležnih tijela. A potrošači smo svi.
Kroz mjesec dana intenzivnog svakodnevnog javnog komuniciranja ukazano je i na pitanje odgovornosti svih koji su propustili pravovremeno poduzeti mjere za stabilizaciju cijena i zaštitu interesa potrošača.
Pohlepa i izostanak samoregulacije tržišta i zdrave konkurencije s jedne strane te ignoriranje rastućeg problema, nerad, elitizam, korupcija, moguća kartelizacija i niz drugih karakteristika oslikavaju stanje na tržištu.
Inflacija i enorman rast cijena proizvoda i usluga povećavaju siromaštvo i nejednakosti u našem društvu. Zato smo odabrali ovaj datum. Potrošači su izgubili povjerenje u institucije. Ono što je učinjeno je i premalo i prekasno.
ZATO POTROŠAČI ZAHTIJEVAJU:
1) Odgovornost zbog propuštanja poduzimanja pravovremenih mjera koje su trebale zauzdati nekontrolirani rast cijena proizvoda i usluga;
2) Odgovornost prije svega Hrvatske narodne banke, HANFA-e i Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja i nadležne uprave u Ministarstvu gospodarstva koja je odgovorna za politiku zaštite potrošača
3) Smjenu Savjeta HNB-a, ravnatelja HANFA-e i ravnatelja AZTN-a;
4) Odgovornost svih zaduženih za stvaranje boljeg okruženja za jačanje i razvoj domaće proizvodnje, od resornog Ministarstava poljoprivrede i Ministarstva gospodarstva do agencija i Vlade RH.
5) Iniciranje donošenja hitnih mjera ograničavanja rasta cijena hrane, ali i inflacije na razini EU;
6) Raspravu u Europskom parlamentu o situaciji na jedinstvenom tržištu EU gdje potrošači nisu ravnopravni prije svega zbog odnosa međunarodnih korporacija, proizvođača i trgovačkih lanaca prema manjim tržištima;
7) Poticanje na reakciju Središnje europske banke glede koordiniranih mjera na suzbijanju inflacije i rasta potrošnje u zemljama EU koje imaju, poput Hrvatske, najveći rast cijena i inflacije;
Stvaranje uvjeta za sprečavanje „shrinkflacije“ proizvoda, zavaravajuće trgovačke prakse, za veću sigurnost i kvalitetu hrane, transparentno poslovanje banaka, teleoperatera i svih drugih subjekata na jedinstvenom tržištu EU.
Rokovi za ispunjavanje ovih zahtjeva ističu 21. ožujka 2025. godine”, piše potrošačka platforma “Halo inspektore”.
Kao simboličan znak potrošača na odlučnost s kojom nastupamo je i bojkot kupovine koji se nastavlja i sutra, u petak 21.2.2025. te druge akcije koje će se poduzimati periodično u sljedećih mjesec dana.
U cilju bolje i kvalitetne komunikacije s potrošačima te boljeg nadzora cijena i proizvoda na hrvatskom tržištu sutra u 13,00 sati u hotelu Diplomat mladi informatički stručnjaci iz Osijeka okupljeni oko naše potrošačke platforme „Halo, inspektore“ predstavit će jedinstvenu ne samo u Hrvatskoj već i u Europi – aplikaciju „Halo, inspektore“.
Sutra pozivamo sve potrošače da još jednom pokažu svoju odlučnost u bojkotu svih oblika kupovine (u fizičkom i online obliku), smanjivanju potrošnje i iskazivanju nezadovoljstva odnosom trgovačkih lanaca, banaka, teleoperatera i svih drugih davatelja raznih usluga.