Janaf sklopio ugovore s Inom te s Molom za rafinerije kod Budimpešte i Bratislave – neizvjesno što će biti s naftom za Srbiju

Janaf sklopio ugovore s Inom te s Molom za rafinerije kod Budimpešte i Bratislave – neizvjesno što će biti s naftom za Srbiju

Jadranski naftovod (Janaf) izvijestio je kako je ovih dana sklopio ugovore o transportu nafte s Inom i MOL-om. Ugovor s Inom podrazumijeva tri puta veću količinu prevezene nafte u odnosnu na onaj s MOL-om.Janaf je izvijestio na Zagrebačkoj burzi kako je s Inom sklopio Ugovor o transportu 7.200.000 tona nafte sustavom JANAF-a za Rafineriju nafte Rijeka za razdoblje do 31. prosinca 2025. te dodatak ugovora o skladištenju nafte na Terminalu Omišalj za razdoblje 1. travnja-31. prosinca 2025.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: DOMAĆI TEHNOLOŠKI DIV RUŠI REKORDE: Prošle godine ostvario prihod veći od milijardu eura, a posebno veseli jedna stvar

Ugovorena količina za Inu značajno je veća u odnosu na lanjsku kad je, prema podacima iz financijskog izvješća, bila riječ o količini od 2,2 milijuna tona nafte, prenosi Poslovni dnevnik.

Uz taj ugovor, Jadranski naftovod izvijestio je da je sklopio s MOL grupom ugovor o transportu 2,1 milijun tona nafte svojim naftovodnim sustavom do kraja ove godine, te ugovor o skladištenju nafte na Terminalu Omišalj Terminalu Sisak za razdoblje do kraja prosinca 2027. godine. Prošlogodišnji ugovor obuhvaćao je količinu od 2,2 milijuna tona nafte.

Od ranije je poznato kako Janaf već trinaest godina u kontinuitetu ima ugovore o transportu s MOL Grupom te opskrbljuje Molove dvije rafinerije sirovom naftom, i to rafineriju Szashalombatta pokraj Budimpešte kapaciteta 8,1 milijun tona godišnje prerade i rafineriju Bratislava kapaciteta 6 milijuna tona godišnje prerade.

Najveći klijent Janafa je ipak Naftna industrija Srbije. U siječnju prošle godine Janaf je s NIS-om sklopio ugovor o transportu 10 milijuna tona nafte do prosinca 2026. godine.

NIS je dugogodišnji klijent Janafa, ali količine transporta nafte su se s godinama značajno povećale. Primjerice, u prethodnom ugovoru, sklopljenom u prosincu 2022. godine (trebao je biti na snazi do kraja 2024. godine), radilo se o 6,2 milijuna tona nafte.

Za 2022. godinu je postojao ugovor za 3,2 milijuna tona, a za 2021. godinu 2,75 milijuna tona.

Veliki izazov

U nedavnom priopćenju su iz Janafa objavili kako se od prosinca 2022. putem njihova sustava u Srbiju transportira isključivo nafta neruskog porijekla. Američke sankcije NIS-u stoga su veliki izazov za Janaf.

Krajem siječnja, iz tvrtke su potvrdili kako od američkog tijela za međunarodne sankcije zatražili da mu omogući ispunjenje ugovora s Naftnom industrijom Srbije, tvrtkom kćeri ruskog Gazproma koja je pod međunarodnim sankcijama.

“Angažirali smo jedno od najistaknutijih odvjetničkih društava sa sjedištem u Washingtonu, specijalizirano za ovu vrstu pravnih pitanja. Njihovi stručnjaci izvrsno poznaju rad OFAC-a i imaju bogato iskustvo u zastupanju klijenata čiji su se poslovni interesi posljednjih godina našli pod sankcijama, uključujući slučajeve vezane uz Rusiju, ali i uz Sjevernu Koreju te Iran. Njihova ekspertiza u ovakvim kompleksnim situacijama daje nam dodatnu sigurnost u pronalazak optimalnog rješenja. Smatramo da su najbolji mogući partner za ovu trenutnu situaciju.”, rekao nam je nedavno član Uprave Janafa Vladislav Veselica.