Kava je mnogima luksuz kojeg se unatoč inflaciji ne žele odreći. Pa su spremni dati i nekoliko eura za taj sitni užitak. Ipak, našem čitatelju napitak je pomalo prisjeo.
“Nije bilo cjenika, samo knjižica s koktelima”, rekao nam je nakon što nam je poslao fotografiju računa iz ugostiteljskog objekta u Opatiji. Na njemu se vidi iznos od 19 eura. Odnosno nekadašnje 143 kune. Za dva velika macchiata i prirodni sok od naranče. Jedan veliki macchiato platio je 45 nekadašnjih kuna, donosi Večernji list.
“Pa mogli smo naručiti pečenog odojka i najesti se nas dvojica za 19 eura”, dodao je. Ipak, sretan je što se nije zaletio i više. “Dobro da nismo naručili koktel, oni su po 15 eura”, kazao je.
Državni dužnosnici su već u više navrata pozvali ugostitelje i iznajmljivače na Jadranu da pripaze s povećanjem cijena jer je mnogim iz Europe to postalo preskupo i otići će u one zemlje koje su jeftini. Zadnji u tom nizu je bio i predsjednik hrvatske Vlade.
Premijer Plenković je tako nedavno pozvao je na oprez prilikom formiranja cijena u turizmu, upozorivši kako tržišni signali pokazuju da Hrvatska gubi konkurentsku cjenovnu prednost pred mediteranskom konkurencijom te da cijene u turizmu rastu brže nego u konkurentskim zemljama.
“Cjenovna konkurentnost postaje presudan faktor za održavanje pozitivnog trenda hrvatskog turizma”, rekao je Plenković na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma i istaknuo kako podaci pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle brže nego u konkurentskim mediteranskim zemljama.
Zbog toga je Hrvatska, kako je rekao, došla u poziciju da joj cjenovna pristupačnost koja joj je dugo vremena bila prednost, “polako iščezava”.
Naime, kako je rekao, analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle duplo brže nego u većini drugih mediteranskih zemlje te su trenutačno veće nego u Grčkoj i Španjolskoj
“To su isto dosta privlačne mediteranske destinacije koje imaju što ljudima pokazati i ponuditi”, rekao je i pozvao na “mudrost” u formiranju cijena.
Foto: Hina/Ilustracija