Potrošačka platforma “Halo, inspektore” upozorava na nepoštene cijene koje ima Kaufland u Hrvatskoj. Navodi primjer deterdženta Ariela koji je u Hrvatsko skuplji čak 60 posto u odnosu na Njemačku. Objavu platforme “Halo, inspektore” prenosimo u cijelosti.
“U Freisingu, kod Münchena, u tamošnjem Kauflandu prodaje se Ariel deterdžent za pranje rublja po cijeni od 18,49 eura za 80 pranja. U isto vrijeme u Hrvatskoj u Zagrebu se u tom istom lancu Ariel za 70 pranja u tzv. XXXL pakiranju (!) prodaje po 30,79 eura. Dakle, u Hrvatskoj je taj detergent skuplji za više od 60%!!!
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Poznati glazbeni kritičar: Pobjednika Dore uspoređuju s Anom Brnabić. Nastradalo dijete ni krivo ni dužno, a ni ružno
Uz to, ispada kako je cijena jednog pranja u Njemačkoj samo 0,23 € , a u Hrvatskoj O,44 € s time da je tamo Ariel u pakiranju za 80 pranja, a u Hrvatskoj za 70. Kada bi po toj “njemačkoj” cijeni dobili Ariel za 70 pranja, u Hrvatskoj bi to bilo 0,26 € po pranju, što je i dalje prihvatljivo.

Ali, ne! Jedno je njemačko tržište i njemački potrošač kojeg se nitko ne usuđuje pogledati krivo, a kamoli ga praviti budalom, a drugo je hrvatski potrošač koji misli da ga Kaufland jako voli i cijeni. Kao i drugi inozemni trgovački lanci koji posluju u Hrvatskoj i drugim zemljama EU, ali imaju različite (uglavnom više) cijene za hrvatske potrošače.

Ako smo na „jedinstvenom tržištu EU i imamo zajedničku valutu“, onda je sasvim logično da se cijena formira barem približno isto, posebice zato jer smo i kupovno slabiji od Nijemaca. Ali, to u Kauflandu očito tako ne misle.
Konačno, zašto i bi. Kaufland je 2023. godine u svojih 48 trgovina u više od 30 gradova imao prihod od 738,3 milijuna eura (što je rast od 14 %) i dobit od 12,2 milijuna eura (rast od 37,5 %). K tome, Kaufland je, uz Lidl, dio velike njemačke grupacije Schwarz koja ukupno ima 575 tisuća zaposlenika, posluje u 32 zemlje, a u 2023. godini je prihod od prodaje dosegao 167,2 milijarde eura (rast u odnosu na 2022. godinu od 8,5 %). Istovremeno, Lidl je imao prihod od 125,5 milijardi eura (rast 9,4 %), a Kaufland 34,2 milijarde eura (rast 7,8 %). Dakle. Imaju vrlo moćnu financijsku „zaleđinu“, ali i prostora za korekcije cijena i odnosa prema hrvatskim potrošačima.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Gorka čokolada u Intersparu: Platforma “Halo, inspektore” otkrila nevjerojatno poskupljenje
Kako bilo, dolazi vrijeme u kojem i Kaufland mora modificirati svoje poslovanje i odnos prema hrvatskim potrošačima (vjerujte znamo što pričamo).
Što vi mislite o tome”; stoji u objavi potrošačke platforme “Halo, inspektore” koja ju kratkom vremen skupila gotovo 1000 lajkova i više od 400 komentara. Prenosimo neke karakteristične komentare.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: POTPUNO IZGUBIO KOMPAS: Što se događa s pobjednikom Dore. Poziva se na pakao i đavolske rogove, a potom daje prostačke izjave
Mislim da se bojkot mora nastaviti. Vjerujem da ima više onih koji bojkotiraju nego onih drugih a isto tako vjerujem da ste mnogima “otvorili”oči i da kupuju manje ,odnosno samo ono što im je doista potrebno.Pustimo one koji na sve imaju primjedbe.
Ne kupujem Ariel od one afere koja je bila prije 20 godina kad je udruga Potrošač uz jednog poteškoća dokazala da je na našem tržištu lošija kvaliteta nego u Austriji i Njemačkoj. Ima izbora i bolje kvalitete i cijene od njih.
Objavljujte svakodnevno liste s takvim razlikama u cijeni a mi ćemo ih zaobilaziti. Sigurno je da Ariel nije jedini, prema tome – počnite s objavama.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Poznati katolički svećenik i profesor o pjesmi koja je pobijedila na Dori: Pazite što slušate. Pjesma je puna otrova
Drzava treba zastiti narod od ovakvih bezobraznih cijena. I nema toga da je nemoguce, moguce je.
Kod njih može biti jefrino,kad mi plaćamo za njih. Zato ne kupujem ariel…ništa lošiji nisu jeftiniji prašci za veš.
Nekada se islo u šoping u Sloveniju, Austriju …. a ici ce se opet
Mislim da je hrvatski potrošac financijski nepismen, i poprilicno snob. A snobizam je uvijek kostao. Ne znam s cim smo prali u EX drzavi i kako smo jadni zivjeli bez Ariela, Nutele, micelarne vode i drugih sranja .
Već sam napisao da bojkot takvoga trgovačkog lanca mora biti barem mjesec dana ili dok se plaće radnika i cijene ne usklade.Jedan lanac koji je odabran od strane potrošača mora biti meta i o tome informirati cijelu javnost .
Ja ću vam reći šta je ovaj”propali”bojkot napravio u mojoj obitelji:kupujemo puno manje i s više promišljanja i ne idemo u trgovinu svaki dan,petak smo uzeli kao baš dan ne kupovine….zato mislim da sve kreće od pojedinca i njegovih odluka,a ne da non stop tražimo da nam se kaže šta dalje,pa onda ništa od toga…
Halo, inspektore hvala
vama na trudu i hvala vama što ste u mojoj obitelji napravili promjenu.
Možda smo neznatni kamencic u ovoj gromadi od planine,ali kamenčić u cipeli itekako žulja…r
Ne kupujem ga ali nista manje se ne osjecam budalom kad to vidim
Foto: Hina