Dok se SAD postupno povlači iz Europe, a Rusija prijeti, njemačko gospodarstvo doživljava velike promjene, piše u petak Politico. Gospodarstvo koje je bilo orijentirano na automobile, sada razmišlja o većoj proizvodnji tenkova.
Tržišna kapitalizacija proizvođača oružja Rheinmetall pretekla je u četvrtak automobilskog diva Volkswagen Grupu, što je znak njemačkog gospodarskog pomaka s automobila na obranu.
Rheinmetallova tržišna kapitalizacija – vrijednost kompanije s kojom se javno trguje – iznosila je 55,7 milijardi eura u 16 sati u četvrtak, u usporedbi s Volkswagenovih 54,4 milijarde eura.
Vrijednost Rheinmetalla se više nego utrostručila otkako je Donald Trump postao predsjednik SAD-a u siječnju, zajedno s onima mnogih drugih velikih europskih obrambenih kompanija, dok su njihovi konkurenti sa sjedištem u SAD-u vidjeli pad cijena dionica zbog rastuće zabrinutosti da bi Trumpova nepredvidiva politika mogla naštetiti američkom izvozu oružja, prenosi hrt.hr.
VW i Rheinmetall idu u različitim smjerovima. Proizvođač oružja ima koristi od porasta europske potrošnje za obranu dok se blok ponovno naoružava kako bi odvratio Rusiju, podržao Ukrajinu i osigurao svoju sigurnost usred straha da će se Trump povući s kontinenta, dok se Volkswagen bori s problemima uzrokovanim problemima u Kini, Trumpovim carinama i neravnim prijelazom na električna vozila.
Automobili su bili pokretač oporavka Njemačke nakon Drugog svjetskog rata, čineći je gospodarskom snagom EU-a a obrana je ostala u drugom planu, osobito nakon završetka Hladnog rata. Sada se njemačko gospodarstvo može osloniti na tenkove za rast.
– U Europi je započela era ponovnog naoružavanja koja će zahtijevati puno od svih nas, rekao je izvršni direktor Rheinmetall Armin Papperger u izjavi u srijedu objavljujući rekordnu zaradu tvrtke.
– To nam također donosi Rheinmetallu izglede za rast u nadolazećim godinama koje nikada prije nismo iskusili, ustvrdio je.
Rheinmetall želi proizvoditi tenkove u VW-ovoj tvornici automobila
Kao jedan od znakova prijelaza, Volkswagen planira prekinuti proizvodnju u svojoj tvornici u Osnabrücku, a Papperger je u srijedu rekao da bi tvornica bila “vrlo prikladna” kao potencijalna tvornica tenkova.
– Jedna stvar je jasna: prije nego što izgradim novu tvornicu tenkova u Njemačkoj, svakako ćemo to pogledati, rekao je Papperger.
Dok su problemi automobilskog sektora dominirali javnim diskursom u mjesecima koji su prethodili njemačkim prijevremenim izborima u veljači, zabrinutost oko sigurnosti usmjerava pozornost – i financiranje – prema obrani.
Foto: Hina