Ključna dionica prema moru: Kreće obnova 44 kilometra željezničke pruge – ovo su izvođači radova i cijena

Ključna dionica prema moru: Kreće obnova 44 kilometra željezničke pruge – ovo su izvođači radova i cijena

Tursko-hrvatska zajednica ponuditelja Dogus Insaat ve Ticaret A.S. i BK Montaža iz Zagreba odabrana je za izvođača radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac, objavljeno je u elektroničkom oglasniku javne nabave. Riječ je o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u zemlji, čija je ukupna vrijednost narasla na 255 milijuna eura bez PDV-a.

Ključna poveznica

Dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac, duga 44 kilometra, dio je mediteranskog koridora i ključna poveznica između Zagreba, Karlovca i Rijeke. Projekt obuhvaća izgradnju drugog kolosijeka, rekonstrukciju postojećeg, modernizaciju kolodvora stanica, izgradnju novih i obnovu postojećih mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka, kao i postavljanje suvremene signalno-sigurnosne opreme te mjera zaštite od buke, prenosi Poslovni dnevnik.

Na natječaju je pristiglo ukupno pet ponuda, a raspon ponuđenih cijena bio je iznimno velik – oko 140 milijuna eura. Najpovoljniju ponudu predala je tursko-hrvatska zajednica Dogus Insaat i Montaža iz Zagreba, u iznosu od 225,9 milijuna eura bez PDV-a. Najskuplju ponudu dao je Strabag, i to 367,6 milijuna eura. Indijska tvrtka Afcons Infrastructure iz Mumbaija ponudila je 298,4 milijuna eura. 

Ponude su predale i turska tvrtka Cengiz Insaat te španjolska Comsa, no njihovi iznosi nisu javno objavljeni. Procijenjena vrijednost radova bila je 255 milijuna eura bez PDV-a, što znači da je Dogusova ponuda bila znatno ispod procjene, dok su ostale ponude bile značajno više, osobito Strabagova.

Prema obrazloženjima, osim što je odgovarala kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude također, odabrana ponuda također je ispunjavala sve druge uvjete pa kod izbora nije bilo dvojbi. Iz HŽ Infrastrukture ističu da se projekt sufinancira iz europskih fondova s 85 posto prihvatljivih troškova. Radovi su podijeljeni u čak 11 etapa, od kojih su neke već završene, dok su druge u različitim fazama izvođenja. Među aktualnim zahvatima ističu se radovi na elektrovučnom postrojenju Mrzlo Polje, nadvožnjacima Pavučnjak, Zdenčina, Cvetković i Domagović, te podvožnjacima Lazina i Ribnjak.

Podsjetimo, dosadašnji izvođač Strabag ostao je dovršiti samo dio radova nakon što je ugovor s tom tvrtkom raskinut 2023. godine zbog kašnjenja u ishođenju građevinskih dozvola i rasta troškova materijala. Novi natječaj privukao je brojne domaće i strane tvrtke, među kojima i indijsku kompaniju, što je rijetkost za hrvatske infrastrukturne projekte.

Velika brzina

Po završetku radova, novom, dvokolosiječnom prugom trebalo bi se voziti brzinom od 160 km/h na 44 kilometra dugoj dionici između Hrvatskog Leskovca i Karlovca.

Uz radove na pruzi spremaju se i uređenja pripadajućih stajališta, odnosno kolodvora na trasi, izgradnja novih mostova, odnosno vijadukata, ali i izgradnja elektroenergetskih postrojenja, te pet zgrada za HŽI osoblje u kolodvoru Karlovac, stoji u opisu predmeta nabave. Ovaj predmet nabave prema istom opisu sufinancira se sredstvima iz fondova EU u sklopu Programa konkurentnost i kohezija 2021. – 2027. godine, a po svemu sudeći, neće biti završen prije 2028. godine.

Foto: Končar