Pred završetkom je izgradnja hrvatskog dijela koridora 5C koji će spojiti Hrvatsku i Mađarsku.
Dionicu od Belog Manastira do granice s Mađarskom, dugu pet kilometara, na kojoj radovi još uvijek traju, posjetili su potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić, županica Osječko-baranjske županije Nataša Tramišak te gradonačelnik Osijeka Ivan Radić.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VIDEO: Mason Nikica Gabrić: Imamo obvezu da si pomažemo. A sad ću vam otkriti koliko nas ima u Hrvatskoj
– Radovi se privode kraju, a tih pet kilometara što je ostalo završit će se do jeseni. U kolovozu će biti predan zahtjev za tehnički pregled, tako da ćemo kroz rujan i početkom listopada imati završenu autocestu.
Time će Hrvatska u cijelosti izgraditi 88 kilometara važnog europskog koridora 5C, a Osječko-baranjska županija će biti bolje prometno povezana sa susjednom Mađarskom – istaknuo je Butković, naglasivši kako je projekt financiran sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj, Hrvatske banke za obnovu i razvitak te Hrvatskih autocesta.
Dodao je kako će koridor imati pun smisao završetkom izgradnje kroz Bosnu i Hercegovinu. Podsjetio je kako dio zasluga za izgradnju ”baranjske dionice” ima ministar Anušić, koji se zauzimao za pun profil te prometnice, prenosi Glas Slavonije.
– Ovaj projekt, da se pitalo tadašnjeg ministra Hajdaš Dončića, nije trebao postojati. On ga je maknuo iz strategije, ali smo ga uspjeli vratiti i dovršiti na način kako je bio prvobitno zamišljen. Cijela je priča počela prije devet godina i napokon je pri kraju, što je bitno ne samo za Osječko-baranjsku županiju već za i gospodarski razvoj cijelog istoka Hrvatske – istaknuo je Anušić, zahvaljujući svima koji su lobirali za puni profil spojnice između Hrvatske i Mađarske.
Predsjednik uprave HAC-a, Boris Buzjan, objasnio je da su zbog zahtjevnih radova i molbe izvođača, Osijek-Koteksa, rokovi za završetak izgradnje prolongirani, dodajući kako se otvaranje ove dionice autoceste A5 očekuje u listopadu ove godine.
– Za 15-ak dana počet će aktivnosti vezane uz tehnički pregled, nakon čega slijedi službeno puštanje prometnice u promet – rekao je, ponovivši kako je dionica duga pet kilometara bila prilično složena za izgradnju. Na njoj je, istaknuo je, osam prilično zahtjevnih objekata, među kojima je najzahtjevniji bio 318 metara dug vijadukt preko međunarodne pruge i potoka. ”Baranjski dio priče” vezan uz izgradnju ove dionice vrijedan je 46 milijuna eura.
Gospodarski razvoj
I županica osječko-baranjska, Nataša Tramišak, izrazila je zadovoljstvo viđenim, naglasivši kako je koridor važan za istok Hrvatske.
– Kada govorimo o prometnoj infrastrukturi, znamo koliko je koridor važan za gospodarski sektor i razvoj. Otvaraju nam se velike gospodarske mogućnosti, a na nama je da to znamo prepoznati i koristiti – podvukla je.
Naplatna postaja Sudaraž (Beli Manastir) ostat će prva, odnosno posljednja naplatna postaja na hrvatskom dijelu koridora 5C, ovisno o smjeru vožnje, a na samoj granici s Mađarskom neće biti nikakvih objekata.
– Na 200 metara od granice postoji prateći uslužni objekt za potrebe MUP-a. Radi se o obostranom platou bez objekata – rekli su u HAC-u. Izgradnja spojnice od Belog Manastira do mađarske granice bit će kruna povezivanja Baranje s Europom. Pri svemu valja naglasiti kako je koridor kroz susjednu Mađarsku već poodavno gotov i čeka na spoj s hrvatskim dijelom. Autocesta od Osijeka do Belog Manastira u promet je puštena u prosincu 2022. godine, a na otvaranju je bio gotovo cijeli državni vrh na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem. Riječ je o 17,5 kilometara dugoj prometnici koja se proteže od mosta na rijeci Dravi koji nosi naziv po 3. gardijskoj brigadi Hrvatske vojske do jedinoga baranjskog grada.
Osam objekata na dionici od 5 km
Podsjetimo, završetak izgradnje koridora 5C kroz Hrvatsku jedna je od najznačajnijih investicija na području Baranje, ali i šire. S izvođečem radova, Osijek-Koteksom, HAC je ugovor potpisao 31. kolovoza 2023., a projekt se u cijelosti financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj iz zajma za projekt “Hrvatska – dovršetak autoceste na koridoru 5C”. Na pet kilometara dugoj dionici osam je objekata – vijadukt Karašica, nadvožnjak Gajić, nadvožnjak Rašće, most Karašica 2, most Travnik 1, most Travnik 2 te dva mosta preko kanala. Od spomenutih objekata najduži je vijadukt Karašica, dugačak 318 metara. On premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu i najzahtjevniji je dio trase.
Foto: Hina