Poznati njemački psihijatar Manfred Spitzer govorio je o problemu usamljenosti s kojim se suočava sve više stanovništva, ali i o frustracijama do kojeg dovode društvene mreže.
“Društvene mreže iliti mediji prema nazivu zvuče kao društvena mjesta. Sjajno sročena sintagma – društveni mediji. Ali ako razmislite o tome, medij je po svojoj definiciji nešto što je između. A društveni kontakt je po svojoj definiciji neposredan. Dakle, kao kad kažete “oženjeni samac”, izraz koji se ni na koga ne odnosi jer takvo što ne postoji. Ali 5,6 milijardi ljudi je na Facebooku, Snapchatu, Instagramu i WhatsAppu. Svi su u vlasništvu g. Zuckerberga, svi su povezani. Što tih 5,4 ili 5,6 milijardi ljudi čini kad se upuštaju u nešto što ne postoji? Nekako provode vrijeme i dugoročno postaju frustrirani čineći to”, tvrdi Spitzer dodajući da ljudi koji “vise” na društvenim mrežama ne dobivaju zadovoljstvo koje nudi stvarna interakcija.
“Kad nas dvoje razgovaramo, to je stvarno. No ekran naprosto nije zamjena za stvarni ljudski kontakt. Kad to shvatite, uviđate da je problem rastuća frustracija društvenim mrežama. Na Facebooku se želite praviti važni, baš kao i svi drugi. Dakle, konstantno podižete standarde jer se svi međusobno uspoređuju. Ljudi se često i lažno prikazuju.
Lažno prikazujete sebe, svoj CV, uljepšavate si lice… Imate najviše prijatelja i tako produbljujete frustraciju. Svi takoreći podižu standarde i sve manje ljudi uspijeva dostići te standarde”, ističe Spitzer za N1.
Cijeli taj procs naziva svojevrsnom mašinerijom z aza stvaranje frustracija.
“A u igri su milijarde ljudi! To ne može proći bez ikakvih posljedica. A moja je tvrdnja da to ima goleme posljedice. Primjerice, pogledate li stopu samoubojstava u SAD-u, u roku od sedam godina udvostručila se, osobito među ženama, a među muškarcima se povećala za 30%. A razlog je vrlo jednostavan: žene su u usporedbi s muškarcima društvenija bića. Muškarci katkad izigravaju vukove samotnjake pa im to prolazi. Žene to ne čine, doista žive unutar i za svoju skupinu. Za njih je mnogo značajnije biti dio skupine. A ako cijela ta priča ne funkcionira, ako se raspadne, žene se osjećaju mnogo utučenije nego muškarci pa neke od njih ne vide drugi izlaz osim samoubojstva. Dvostruko više samoubojstava u velikoj zemlji… To je velik broj mrtvih zbog ekranskih medija. Postoji jasna korelacija između suicidalnih misli i broja sati koje ljudi provode uz ekranske medije. Iz te je korelacije sasvim jasno da tu postoji odnos”, naglašava Spitzer.
Foto: N1