Agresivni ljvičarski aktivisti ometali predstavljanje knjige o rodnoj ideologiji: Posebno su se okomili na Marijanu Bijelić iz Petog dana

Agresivni ljvičarski aktivisti ometali predstavljanje knjige o rodnoj ideologiji: Posebno su se okomili na Marijanu Bijelić iz Petog dana

Na predstavljanju knjige američkog političkog komentatora Matta Walsha “Što je žena?” u pastoralnom centru Sveta Mati Slobode u Zagrebu, mnogobrojna publika svjedočila je agresiji nekolicine lijevih aktivista.

Već prije predstavljanja, akladničkoj kući Salesiana uništeni su plakati, ostavljene loše recenzije na Google tražilici, a sve zato što su se usudili objaviti knjigu Što je žena? i tako pokrenuti raspravu o rodnoj teoriji.

“Nikada ne nastupamo grubo ni navijački i volimo otvarati prostore civiliziranog dijaloga, rekao je prije nekoliko dana jedan od urednika izdavačke kuće Salesiana Marin Periš reagirajući na niz negativnih recenzija na Googleu, koje su u samo nekoliko dana snizile ocjenu te izdavačke kuće s 4.9 na 2.8 (od mogućih 5).

Nagli pad ocijenjenosti izdavačke kuće koju su pokrenuli hrvatski salezijanci rezultat je nezadovoljstva izvjesnih aktivističkih skupina činjenicom da je Salesiana u hrvatskom izdanju objavila knjigu američkog političkog komentatora Matta Walsha Što je žena?

Knjiga je to koja, kao i autorov istoimeni dokumentarni film, na kritički način progovara o korijenima, širenju i negativnim učincima rodne ideologije širom Sjedinjenih Država.

U petak se u dvorani don Petra Šimića pored crkve Svete Mati Slobode na zagrebačkom Jarunu održalo predstavljanje knjige koje je moderirala urednica i voditeljica Hrvatskog katoličkog radija Diana Tikvić.

Sudjelovali su doc. dr. sc. Petar Tomev Mitrikeski, biolog, genetičar i kršćanski apologet, pročelnik Centra za proučavanje odnosa znanosti i religije Fakulteta filozofije i religijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, doc. dr. sc. Marijana Bijelić, kroatistica i slavistica, pročelnica Odsjeka za južnoslavenske jezike i književnosti te predstojnica Katedre za bugarski jezik i književnost Filozofskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu; predsjednica Hrvatskog radikalnofeminističkog pokreta i Nikolina Essert, psihoterapeutkinja i psihologinja, voditeljica privatnog psihoterapijskog obrta, članica tima tečajeva za brak Zagrebačke nadbiskupije, javlja Narod.hr. Marijana Bijelići i Petar Tomev Mitrikeski su široj javnosti poznati kao sudionici HRT-ove emisije Peti dan.

‘Transfobija ubija’- ‘Molit ćemo za njih’

Dok se impozantna količina zainteresirane publike pokušavala zgurati u veliku, ali za ovu priliku premalu dvoranu, već ih je na ulazu čekalo nekoliko prosvjednika koju su držali veliki tranparent s porukom: „Transfobija ubija“ i još nekoliko što vulgarnih, a što plakata nepoveznih s temom tribine, vjerojatno zaostalih od tzv. prosvjeda protiv javne molive krunice ili Hoda za život.

Dječaci iz salezijanskog oratorija koju su pokraj crkve igrali nogomet u čudu su promatrali prosvjednike, dok ih je netko od volontera Salesiane molio da ne obraćaju pažnju na njih. Jedan od dječaka na to je veselo odgovorio: Molit ćemo za njih!“.

Tribina je započela uvodnom riječju jednog od urednika Salesiana Matije Janeša koji je uvodno predstavio djelovanje „samoukog intelektualca“ Walsha te proces nastanka njegove knjige i istoimenog dokumentarnog filma.

Naglasio je kako je Salesiana objavila ovu knjigu jer joj je u fokusu odgojna tematika, a ova knjiga, iako nije religijska, uvelike može poslužiti kao pomoć u odgoju.

Docent Tomev Mitrikeski u svom je uvodnom izlaganju naglasio da je pitanje Što je žena? filozofskog karaktera te da bi različite filozofske škole na to pitanje različito odgovorile.

Želeći se ipak približiti definiciji žene koja se naslovno postavlja kao problematika knjige, Tomev Mitrikeski ističe kako bi definicija mogla biti naturalistička odnosno evolucijska i teistička odnosno religijska: „To su različiti pogledi, ali sličan odgovor. Niti jedan od ova dva pristupa ne vidi ženu fluidno.“

„Došla sam jer mislim da je dijalog potreban. Kad nema dijaloga u društvu se promatramo kao neprijatelji“, rekla je docentica Bijelić nakon čega je bila prekinuta pokušajem performansa s transparentom od strane dviju aktivistica koje kao niti uvodno spomenuti aktivisti nisu istaknuli pripadaju li kojoj udruzi ili organizaciji.

Nakon što su organizatori udaljili prosvjednike koji su nastojali onemogućiti dijalog, Bijelić je naglasila kako joj se osobno ne sviđa Walshov antintelektualni stil.

Smatra i da je knjiga terminološki nedovoljno precizna, no pohvalila je činjenicu da knjiga otvara brojna pitanja.

„Žena je odrasla ljudska osoba ženskog spola. Spol je evolucijska prilagodba na funkciju razmnožavanja.“, istaknula je docentica Bijelić naglašavajući da je zbrka između roda i spola nastala zbog postmodernističke perspektive u društvenim znanostima koja razara temelje racionalnog mišljenja.

Nadalje, navela je i kako rodna ideologija koja niječe postojanje spola time ujedno niječe i podređeni položaj koje su žene stoljećima imale te u nekim segmentima još uvijek imaju u društvu jer sve te razlike nisu mogle „pasti s neba“.

„Razumijem da se neki ljudi loše osjećaju prema svojim spolnim obilježjima, ali zar bismo organizaciju cijelog društva trebali podrediti nečijim osjećajima?“.

Nikolina Essert istaknula je da knjizi koja se predstavlja nedostaje nota znanstvnosti, no smatra da ju to čini čitljivom velikom broju ljudi. Posebno joj je drago, ističe, što je u knjizi tematski predstvljena i njezina struka kroz osvrt na psihološku i razvoju dimenziju čovjeka.

Essert je istaknula i Walshov vrijedan osvrt o farmakoindustriji koja od zahvata promjene spola najviše profitira ističući paradoks da žene u najvećoj mjeri održavaju skupu farmakoindustriju, premda se ona u pitanju promjene spola okreće protiv njih.

Definiranje roditelja brojevima uvredljivo je, ponižavajuće i društveno štetno
Nakon uvodnih izlaganja uslijedila je moderirana rasprava u kojoj su otvorene različite tema povezane s pitanjima rodne ideologije.

Docent Mitrikeski istaknuo je kako se boji da će stalni zahtjevi za većom zastupljenošću različitih manjina u konačnici dovesti do defunkcionalizacije parlamenata i kraha demokratskog poretka, dok je docentica Bijelić istaknula da se unatoč tomu što je u nekim krugovima već otkazana i što će joj mnogi zamjeriti sudjelovanje u večerašnjoj tribini, ne boji otkazivanja već pomanjkanja dijaloga.

Psihoterapeutkinja Nikolina Essert složila se da se ne treba previše bojati kulture otkazivanja i činjenice da u nekim mjestima i okolnostima ne će biti dobrodošla, no izrazila je bojazan od širenje pojave oduzimanja djeteta otkazanim tj. nepoćudnim pojedincima kakvih je slučajeva bilo u Kanadi.

Kao majka zapitala se kako reagirati na obrasce koji naspram majci i ocu ističu roditelja 1 i roditelja 2 koji su se prije nekoliko dana pojavili u nekim zagrebačkim vrtićima.

Komentirajući to pitanje Tomev Mitrikeski se zapitao je li to legalno ističući da država mora reagirati i zaštiti djecu, dok je Bijelić rekla da je definiranje roditelja brojevima uvredljivo, ponišavajuće i društveno štetno.

Njezina nedvojbena osuda tzv. rodno neutralnih naziva za roditelje i isticanje nezamijenjive uloge majke u životu djeteta, ponovno je izazvala negodovanje nekolicine okupljenih aktivistica i aktivista koji su docentici Bijelić krenuli dobacivati uvrede i glasno negodovati.

Ubrzo nakon što je publika dugim pljeskom podržala izlaganje docentice Bijelić koja je unatoč disonantnim glasovima iz publike nastavila govoriti o važnosti uloge majke i nužnosti da joj kao društvo na sve načine pružimo potporu, Tribina je privedena kraju.

Nakon završetka Tribine nekolicina okupljenih aktivista ponovno je krenula verbalno negodovati i kritizirati okupljene vrijeđajući ih i nazivajući ih pogrdnim imenima.

Jedan od aktivista napao je poznatog psihijatra dr. Hermana Vukušića koji je Tribinu slušao iz publike o čemu se on očitovao na svojem Facebook profilu.

Tribina povodom predstavljanja knjige Što je žena? u organizaciji izdavačke kuće Salesiana neminovno je potvrdila postojanje želje za civiliziranim dijalogom te potaknula u hrvatskom društvu nasušno potreban dijalog različitih aktera o tematici rodne ideologije koja je već podijelila i dijeli cijelu zapadnu civilizaciju.

U domeni nade ostaje ideja da ćemo kao društvo sazrijeti do mjere da nitko ne će imati potrebu bilo kome sporiti objavljivanje bilo koje knjige jer je za nadati se da su vremena zabranjivanja knjiga daleko iza nas.

Nadamo se da ćemo uskoro za sobom ostaviti komunikaciju svađama, prepirkama, psovanjem, vrijeđanjem, demonstracijama i otkazivanjem i posvetiti se jedinom mogućem verbalnom otrovu za neistomišljenike – argumentima.

Foto: Salesiana