Saborski Odbor za pomorstvo, promet i infrastrukturu većinom glasova u četvrtak je odbio prijedlog oporbenih zastupnika iz redova Nezavisne platforme Sjever, SDP-a, te IDS-a koji su tražili da im nadležno ministarstvo u roku od mjesec dana podnese izviješće o stanju u Jadroliniji.
Povod tematskoj sjednici bilo je nekoliko incidenata koji su se dogodili u toj tvrtki te tragični događaj na Malom Lošinju u kojem su zbog pada rampe na trajektu Lastovo smrtno stradala tri pomorca.
SDP-a Ivana Marković rekla je da su od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture željeli saznati i podatke o stanju i održavanju Jadrolinije flote koje bi trebalo sadržavati podatke unazad pet godina o održavanju pojedinog broda iz flote te izvješće o upravljaju sustava sigurnosti i zaštite na radu, postupke vezane uz nabavu rabljenih plovila i slično, javlja Novi list.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Legendarni šef Torcide iz prošlog stoljeća: Pitao bih nešto Aljošu Pavelina. I da. Ovaj Nadzorni odbor se mora maknuti iz Hajduka
Uz to, tražili su i da Državni ured za reviziju provede reviziju Jadrolinije.
Umjesto toga Odbor je većinom glasova prihvatio zaključke koje je dao HDZ u kojima se navodi da svi brodari u zemlji, uključujući i najvećeg nacionalnog brodara Jadroliniju, kontinuirano obavljaju linijski pomorski promet i ispunjavaju obaveze preuzete iz ugovora sklopljenih s Agencijom za obalni linijski pomorski promet.
Također, Odbor smatra da su znatno poboljšani uvjeti za sve pomorce u nacionalnoj plovidbi te podupiru investicijski ciklus obnove flote Jadrolinije.
Odbor je izrazio i žaljenje zbog nesreće broda Lastovo te zahtjeva brzo i objektivnu istragu kao i predlaganje konkretnih mjera za njihovo sprječavanje i ponavljanje.
Tijekom sjednice predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta izvijestio je kako Jadrolinija ove godine bilježi rekordnu sezonu, a zaposlenici, naročito pomorci, unatoč nezapamćenoj tragediji na Malom Lošinju, svoj posao obavljaju profesionalno, savjesno i odgovorno.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Kako je nakon tajnog sastanka “sjelo” 40 milijuna kuna na račun poznatog odvjetnika: A on je u kumskim odnosima s moćnim HDZ-ovcem
Naglasio je da je u ovoj godini realizirano ukupno 98 posto putovanja, a od dva posto neizvršenih samo njih 0,12 bilo je radi tehničkog problema broda te 1,8 posto zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta.
“Naša flota je sigurna, naša flota je dobro održavana”, poručio je.
U raspravi su HDZ-ovi članovi Odbora smatrali da je sjednica isforsirana, preuranjena i totalno nepripremljena.
HDZ-ov Josip Ostrogović smatra da se o stanju u Jadroliniji i sigurnosti prometa ne može raspravljati bez rezultata istrage što je uzrok tragedije u Malom Lošinju.
Stoga, dok se istrage ne završe i ne utvrdi što je dovelo do tragedije teško se može utemeljeno raspravljati o stanju u Jadroliniji, rekao je.
Za razliku od njega SDP-ov Arsen Bauk negirao je kako se radi o politiziranju.
“Onog trena kada je Vlada odlučila u upravu državne tvrtke staviti tri člana vladajuće stranke, time je otvorena politizacija. To je vrlo legitimno”, rekao je.
“Priča se g. Sopta, da vam je najbolja referenca košarkaška lopta. Da igrate basket s premijerom. Pa kako je rampa i košarkaški termin, kad vam već ove rampe padaju, mene zanima jeste li premijeru digli rampu”, kazao je Arsen Bauk.
Sindikati pomoraca različito o stanju u Jadroliniji
Sjednici su nazočila i tri predstavnika sindikata pomoraca koji su dali različite ocjene o stanju u Jadroliniji. Tako je Nediljko Bulić iz Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske, koji je u Jadroliniji reprezentativni sindikat, zatražio brzu i neovisnu istragu oko tragične nesreće na Malom Lošinju.
Istaknuo je kako Jadrolinija ima dobre i iskusne pomorce te u nju treba početi ulagati.
“Brodovi su stari i da bi trebali biti bolji to svi znamo. Ali, tu stoji odgovornost u svim politikama do sada”, rekao je.
Za razliku od njega predstavnici nereprezentativnih sindikata – glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan i predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Hrvatske Ivan Srzentić, upozorili su da sustav upravljanja sigurnošću u Jadroliniji ne funkcionira i u potpunosti je zapušten.
“Za to je isključivo odgovoran predsjednik Uprave”, rekao je Melvan.
Srzentić je upozorio da u Jadroliniji postoji još pet brodova starijih od 30 godina i opasni su za sigurnost putnika i posade jer na njima uopće nema signalizacije za zatvaranje i otvaranje rampe.
U izjavi za medije nakon sjednice Odbora Sopta je kazao da je uvijek moralno odgovoran i da je njegov mandat uvijek na raspolaganju.
Na upit funkcionira li sustav sigurnosti u Jadroliniji odgovorio je kako odgovorno tvrdi da funkcionira.
Naslovna fotografija: Butković i Sopta
Foto: Hina