Bivši ministar poljoprivrede Josip Dabro je u sjedištu USKOK-a dao iskaz istražiteljima, potvrđeno je za N1 iz dva izvora. Nije jasno je li Dabro došao samoinicijatvno ili su ga zvali istraživalji koji provode izvide u Hrvatskim šumama, javlja N1 televizija. Uoči smjene, odnosno ostavke, Dabro je rekao da je prijavio kriminal u Hrvatskim šumama. O tim sumnjama, Dabro je iznio saznanja istražiteljima.
“Nije na meni da rješavam te probleme, za to postoje institucije. Neka svatko radi svoj posao. Nisam još aktivirao saborski mandat, ali budem”, izjavio je Dabro pa usporedio svoj slučaj s Jadrolinijom i ministrom Olegom Butkovićem:
“Kad je troje ljudi poginulo, nitko nije dao ostavku.” Rekao je i da ne može komentirati o čemu je pričao u prostorijama USKOK-a. Dabro se očito referirao na Jadroliniju i nesreću u kojoj su poginula trojica mornara. Poznato je da je predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta čovjek Andreja Plenkovića i da ga on drži na toj poziciji i čuva od smjene.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Zbog ovakvih stvari bojkot je opravdan: Pa je li moguće da je Milka čokolada toliko jeftinija u Tomislavgradu?
Podsjetimo, David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, odgovorna je osoba za pomorsku nesreću na trajektu Lastovo 11. kolovoza ove godine u Malom Lošinju, u kojoj su pri padu rampe poginuli Boško Kostović, vođa stroja te kormilari Denis Šarić i Marko Topić, dok je teško ozlijeđen prvi časnik palube Davor Zagorac. Zaključak je to nacrta završnog izvještaja o provedenoj upravnoj istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo, koju je provela Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a koje je napisano na 36 stranica s brojnim prilozima. Mediju su o tome izvijestili prije tri mjeseca
Kao zaključak predloženo da se pokrene prekršajni postupak protiv predsjednika Uprave Jadrolinije jer nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću i napravio je prekršaj iz Pomorskog zakona, a isključivo njega i nikoga drugog u Jadroliniji smatraju i odgovornim za cjelokupno održavanje broda te predlažu da se protiv njega pokrene prekršajni postupak. Zaključak je to izvješća kojem je priloženo 14 fotografija i 64 razna priloga. Napisali su kako sustav upravljanja sigurnošću u Jadroliniji nije valjan, a kako je predsjednik Uprave Jadrolinije u cijelosti odgovoran za sustav i ničije ga pogreške ne oslobađaju od odgovornosti.
Ustvrdili su kako je “predsjednik uprave Jadrolinije u cijelosti odgovoran za sustav održavanja svih brodova kompanije uključujući i brod Lastovo: Vezano uz navedeno, a u skladu s odgovornostima definiranim u kompaniji Jadrolinija, ova istraga ne nalazi odgovornosti drugih članova uprave kompanije kao niti odgovornosti niže rangiranih djelatnika kompanije vezano uz pomorsku nesreću broda Lastovo”.
Isto tako, u nacrtu izvješća piše kako nije utvrđena odgovornost članova posade broda. “Naime odredbe pomorskog zakonika ne definiraju odgovornost drugih članova posade osim zapovjednika broda, pri čemu je on odgovoran za sigurnost broda i red na brodu. Vezano uz navedeno i analizirajući situaciju spuštanja i dizanja pramčane rampe upravna istraga nije utvrdila odgovornost zapovjednika broda ili članova posade” piše u nacrtu izvješća kojeg potpisuje Zlatko Košta, načelnik Sektora za inspekcijske poslove i tehničke standarde. U tročlanom timu još su Vladimir Malnar, voditelj Službe sigurnosti plovidbe u Lučkoj kapetaniji Rijeka i Emil Marinov, viši kontrolor službe kontrole ispravnosti stranih brodova, Lučka kapetanija Rijeka.
Komentar nacrta izvješća zatražili smo od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Objavit ćemo ga kad ga dobijemo
Foto: Hina