Hrvati su sasvim opravdano odlučili kazniti bahate dobavljače i veletrgovce jer u Hrvatskoj nabijaju cijene izvan svih rezona. Nedavno smo se u Brežicama u trgovini Hofer uvjerili da cijene vrhunskih brnedova mogu biti sasvim pristojne ako se uspostavi partnerski odnos između dobavljača , trgovca i kupca. Cijene u Hoferu su povoljnije nego li u jednom trgovačkom lancu u Hrvatskoj, a posebno iznenađuje da je slovenski Hofer znatno jeftiniji ne samo od hrvatskog nego i od slovenskog Lidla. Zanimljivo je da je cijena popularnog sredstva za čišćenje Domestosa u hrvatskom Lidlu iznosi 2,95 eura, dok u slovenskom Hoferu stoji 1,89 eura. Dakle, Domestos u hrvatskom Lidlu je čak 50 posto skuplji u odnosu na Hofer. Treba naglasiti da Domestos u Hoferu nije bio na akciji. Šokiralo nas je i to što je Domestos u slovenskom Lidlu stajao čak 3,19 eura.
Posebna priča su datulje. Kilogram vrhunskih datulja marke Medjool u Hoferu stoje 6,99 eura, dok u hrvatskim trgovinama toliko morate platiti za pola kilograma datulja i to znatno lošije kvalitete . Na Nekim hrvatskim internet trgovinama našli smo datulje marke Medjool, ali je njihova cijena bila veća od 12 eura, što znači da su u Hrvatskoj premium datulje skuplje barem 80 posto.

Razlika u cijenama se dobro vidi i na cijenama popularne karamel bombone Toffifee koja je u Hrvatskoj skuplja čak i do sto posto. Neki dan smo se uvjerili da Toffifee od 125grama u Sparu stoje 3,39 eura, dok se u Kauflandu u Njemačkoj prodaje za 1,78 eura, što znači da je Hrvatskoj skuplji za 90 posto. Za ovakve cijene nije kriva inflacija nego trgovački lanac koji nabija cijene mimo svih tržišnih zakona. U drugim trgovačkim lancima Toffifee stoje uglavnom 2.99, što je još uvijek 65 posto skuplje nego u Kauflandu u Njemačkoj.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Veliku Merci čokoladu smo u Hoferu u Sloveniji platili 6,99 eura: A znate li koliko košta u Hrvatskoj? Bolje da ne znate
Toffifee od 200 grama u Hoferu Brežicama stoje 2,89 eura, što znači da su u Hrvatskoj skuplje od 80 do 100 posto. Ovdje nije riječ ni o kakvim ekstra troškovima nego jednostavno je riječ o odluci bahatih hrvatskih dobavljača i trgovaca da “deru” Hrvate. Doista je riječ o sramotnoj poslovnoj politici koja uopće na cijeni i poštuje svoje kupce od kojih u konačnici žive.
Nedavno je slučaj Milka čokolade od 300 grama izazvao veliki bijes ljubitelja slatkiša u Hrvatskoj. cijena te čokolade u Hrvatskoj prešla je nevjerojatnih 7 eura (54 kune) po komadu. Iako se povremeno može pronaći na akciji, kupci su složni – 7,20 eura za čokoladu je apsurdno.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Narod razapeo golišavu zaručnicu Jeffa Bezosa: Zašto se uvijek odijeva kao ku**a?
Kako bi ilustrirali razlike, novinari su provjerili cijene Milka čokolade u pograničnim područjima Bosne i Hercegovine. U prodajnom centru Baković u Tomislavgradu cijena iste čokolade varira između 5 i 8 konvertibilnih maraka, što iznosi između 2,5 i 4 eura. To znači da je velika Milka 30 kilometara od granice dvostruko jeftinija nego u Splitu. Posebno tijekom skijaške sezone na Kupresu, Dalmatinci često navrate u trgovine poput Bakovića radi manjih kupnji. Jedan Splićanin podijelio je svoje iznenađenje: “Valjalo bi da se u BiH cijene prikažu i u eurima da svi shvate kolika je razlika. Velika Milka u Splitu košta 50 kuna, ovdje 20.”