Potrošačka platforma “Halo, inspektore” upozorava da trgovci uopće ne poštuju odluku Vlade o ograničavanju cijene ključnih proizvoda. Na razne načine pokušavaju izigrati zakone, a u posljednje vrijeme uočen je i problem novih poskupljenja. Bliži se Uskrs i neslužbeno otvaranje ovogodišnje turističke sezone pa se trgovci već “uhodavaju” s poskupljenjima. Možemo samo zamisliti kako će biti na vrhuncu sezone. Objavu potrošačke udruge “Halo, inspektore” prenosimo u cijelosti.
“Tvrdimo odgovorno: odluka Vlade RH o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo koja je stupila na snagu 7. veljače 2025. a nakon početka bojkota trgovina – ne poštuje se u mjeri kakvoj je bilo očekivano.
Zapravo, ne samo da se ne poštuje već se i zaobilazi na sve moguće načine što je dokazao i Državni inspektorat u 1450 inspekcijskih nadzora. U gotovo trećini trgovina za 1200 proizvoda nije bilo istaknute vizualne oznake ograničenja cijena, a čak 210 proizvoda se prodavalo iznad propisane cijene!
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: REAKCIJE NA PORIN I HIPODROM: Papa milijun ljudi, Rolling Stonesi 80 tisuća, a Thompson 130 tisuća za šesta sati. Moliš, ne moliš, slušaš, ne slušaš – to je to
Uz to trgovci, a posebice pekarska industrija maksimalno koristi shrinkflaciju i smanjuje proizvode kroz težinu prodavajući svojevrsne „kifle“ od kruha po cijeni od 1,05 eura ili ne dajući zamjenski proizvod kada nestane proizvod s ograničenom cijenom. Oni malo veći i hrabriji od dobavljača su istovremeno zatražili da smanje kvalitetu (!!!) proizvoda pa npr. u salamama umjesto nekadašnjih 70-80% mesa sada imate 50-60% (a negdje i manje!) mesa, dok sve ostalo čine soja, razne bjelančevine i dodaci koje koristi prehrambena industrija. I nije samo to problem.
U zadnjih desetak dana krenula je prava invazija poskupljenja uoči najvećeg kršćanskog blgadana – Uskrsa (koji ove godine istovremeno obilježavaju i slave vjernici i katoličke i pravoslavne vjeroispovijesti).
I to se više niti ne skriva. Poskupljenja su opet krenula na dnevnoj bazi. I po svemu uzrokovana su inatom trgovaca i dijela proizvođača (odnosno dobavljača) koji sada žele nadomjestiti sve ono što „gube“ prodavajući proizvode po ograničenim cijenama ili zbog kazni koje im se izriču od strane Državnog inspektorata.
Ako to premijeru Andreju Plenkoviću i ministru Anti Šušnjaru nije dovoljan znak za (re)akciju, onda je izgleda trgovačko-uvozni lobi u Hrvatskoj (ne zaboravite kako je čak 70 % trgovina u RH u vlasništvu stranaca – op. a. ) zajedno s bankama (90% banaka je u stranom vlasništvu!) preuzelo upravljanje Hrvatskom. Očito mogu raditi što i kako žele. Jer, svakim smo danom svjedoci što se događa u našoj (?) državi. A događa se… samo što oni koji su za to jako dobro plaćeni ili ne vide ili ne žele vidjeti. Mi, potrošači, vidimo. Pratimo. I čekamo (re)akciju”, istiće potrošačka platforma “halo, inspektore”.
Podsjetimo, Hrvati su sasvim opravdano odlučili kazniti bahate dobavljače i veletrgovce zato što u Hrvatskoj nabijaju cijene izvan svih rezona. Nedavno se novinar Teleskop uvjerio u Brežicama u trgovini Hofer uvjerio da cijene vrhunskih brendova mogu biti sasvim pristojne ako se uspostavi partnerski odnos između dobavljača , trgovca i kupca. Cijene u slovenskom Hoferu su povoljnije nego li u ijednom trgovačkom lancu u Hrvatskoj, a posebno iznenađuje da je slovenski Hofer znatno jeftiniji ne samo od hrvatskog nego i od slovenskog Lidla. Naravno, Hofer je znatno povoljniji i od Konzuma, Spara i Kauflanda.
Pretpostavljali smo da je Hofer jeftiniji, ali nas je cijene nekih artikala šokirala. Tako smo veliko čokoladu Merci od 400 grama u Hoferu platili 6,99 eura, što je nemjerljivo u odnosu na Hrvatsku. Za čokoladu iste veličine u hrvatskom Sparu treba izdvojiti čak 11.99 eura, dakle čak 70 posto više. Ništa povoljnije cijene nisi ni u drugim trgovinama. Tako u Konzumovoj web trgovini cijena Merci čokolade od samo 250 grama iznosi 6,79 eura, Dakle, odlazak u Brežice bi vam se isplatio samo zbog kupovine jedne čokolade.

Zanimljivo je da je cijena popularnog sredstva za čišćenje Domestosa u hrvatskom Lidlu iznosi 2,95 eura, dok u slovenskom Hoferu stoji 1,89 eura. Dakle, Domestos u hrvatskom Lidlu je čak 50 posto skuplji u odnosu na Hofer. Treba naglasiti da Domestos u Hoferu nije bio na akciji. Šokiralo nas je i to što je Domestos u slovenskom Lidlu stajao čak 3,19 eura.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Mojmira je nezadovoljna i ljutita: Njezin Direkt počeo je iza ponoći. Prednost su dobili “Gospodin savršeni” i “Brak na prvu”
Posebna priča su datulje. Kilogram vrhunskih datulja marke Medjool u Hoferu stoje 6,99 eura, dok u hrvatskim trgovinama toliko morate platiti za pola kilograma datulja i to znatno lošije kvalitete . Na Nekim hrvatskim internet trgovinama našli smo datulje marke Medjool, ali je njihova cijena bila veća od 12 eura, što znači da su u Hrvatskoj premium datulje skuplje barem 80 posto.

Razlika u cijenama se dobro vidi i na cijenama popularne karamel bombone Toffifee koja je u Hrvatskoj skuplja čak i do sto posto. Neki dan smo se uvjerili da Toffifee od 125grama u Sparu stoje 3,39 eura, dok se u Kauflandu u Njemačkoj prodaje za 1,78 eura, što znači da je Hrvatskoj skuplji za 90 posto. Za ovakve cijene nije kriva inflacija nego trgovački lanac koji nabija cijene mimo svih tržišnih zakona. U drugim trgovačkim lancima Toffifee stoje uglavnom 2.99, što je još uvijek 65 posto skuplje nego u Kauflandu u Njemačkoj.
Tekst se nastavlja nakon oglasa
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Bivši podpredsjednik Plenkovićeve Vlade: U Zagrebu srećem ljude srpske nacionalnosti koji mi otvoreno kažu da se skrivaju
Toffifee od 200 grama u Hoferu Brežicama stoje 2,89 eura, što znači da su u Hrvatskoj skuplje od 80 do 100 posto. Ovdje nije riječ ni o kakvim ekstra troškovima nego jednostavno je riječ o odluci bahatih hrvatskih dobavljača i trgovaca da “deru” Hrvate. Doista je riječ o sramotnoj poslovnoj politici koja uopće na cijeni i poštuje svoje kupce od kojih u konačnici žive.
Nedavno je slučaj Milka čokolade od 300 grama izazvao veliki bijes ljubitelja slatkiša u Hrvatskoj. cijena te čokolade u Hrvatskoj prešla je nevjerojatnih 7 eura (54 kune) po komadu. Iako se povremeno može pronaći na akciji, kupci su složni – 7,20 eura za čokoladu je apsurdno.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: DRŽAVA JE BACILA 180 MILIJUN EURA: Mate Rimac i njegov direktor ponovno prodaju maglu. I dalje daju obećanja za koja znaju da ih ne mogu ispuniti
Kako bi ilustrirali razlike, novinari su provjerili cijene Milka čokolade u pograničnim područjima Bosne i Hercegovine. U prodajnom centru Baković u Tomislavgradu cijena iste čokolade varira između 5 i 8 konvertibilnih maraka, što iznosi između 2,5 i 4 eura. To znači da je velika Milka 30 kilometara od granice dvostruko jeftinija nego u Splitu. Posebno tijekom skijaške sezone na Kupresu, Dalmatinci često navrate u trgovine poput Bakovića radi manjih kupnji. Jedan Splićanin podijelio je svoje iznenađenje: “Valjalo bi da se u BiH cijene prikažu i u eurima da svi shvate kolika je razlika. Velika Milka u Splitu košta 50 kuna, ovdje 20.”