Među četristotinjak milijuna turista, koliko ih godišnje za odmor izabere Mediteran, u mnogim zemljama dominiraju Nijemci. Ponajveći svjetski putnici i u Hrvatskoj su tradicionalno gosti broj jedan. Osim što su najbrojniji, njemački su turisti i među najvjernijima hrvatskoj obali, ali i ujedno i među najomiljenijima, kako je prije više godina pokazala jedna anketa. Domaćini ih vole, kako su tad kazali, jer su skromni, uredni, na sve paze kao da je njihovo. Otad je broj njemačkih gostiju kod nas na odmoru praktički, kad se izuzme pandemija, samo rastao.
Promijenilo se jedino to da je i jako njemačko gospodarstvo u međuvremenu zapalo u teškoće. O tome što će to značiti za putovanja Nijemaca u ovoj godini, jesu li jadranska poskupljenja od lani i preklani pokvarila izglede za uspješnu sezonu te o drugim aktualnostima vezanima za ovo veliko emitivno tržište, razgovaramo s Romeom Draghicchiom, direktorom predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Frankfurtu, piše Večernji list.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VIDEO: Udruga potrošača: Ovo što je snimljeno u jednom trgovačkom lancu nije za svačiji želudac. Naš nije izdržao
Hrvatska im ostaje u top-deset kad je riječ o ljetnom odmoru? Hrvatska je 2024. bila na šestoj poziciji među inozemnim destinacijama. Na istoj je poziciji bila i 2019., no tržišni udio 2024. iznosio je gotovo jedan postotni bod više u odnosu na 2019. To znači da je, iako na istoj poziciji, tržišni udio Hrvatske u prošloj godini bio znatno veći nego prije pandemije i da je pozicija Hrvatske ukupno povoljnija.
Ima li izgleda da Nijemci u godini kad ih opterećuju recesija i poskupljenja kod kuće, a onda i više cijene u turističkim destinacijama, u Hrvatskoj ponove rekordna 3,4 milijuna dolazaka iz 2022.? Unatoč izazovima poput recesije i rasta cijena, njemački turisti i dalje pokazuju jako velik interes za putovanja, posebno prema destinacijama koje nude dobru vrijednost za novac. Rezultati iz 2022., kada je Hrvatska ostvarila 3,4 milijuna dolazaka i 25 milijuna noćenja njemačkih turista bili su odlični. Naime, u sezoni 2022. pojedine konkurentske destinacije još se nisu bile u potpunosti oporavile od COVID krize niti su se organizirale kako bi privukle veći broj njemačkih turista. Veliki problem predstavljale su i aviolinije zbog čega je znatan dio turističkog prometa iz Njemačke bio preusmjeren prema destinacijama lako dostupnim cestovnim pravcima, a tu je Hrvatska kao destinacija odlično kotirala te smo ostvarili jako dobre rezultate. Lani smo ostvarili oko 3,2 milijuna dolazaka Nijemaca što je također odličan rezultat za koji je važno naglasiti da je bolji od rezultata iz razdoblja prije pandemije.
Što ostaje glavni hrvatski turistički adut na njemačkom tržištu? Glavni aduti Hrvatske na njemačkom tržištu ostaju nepromijenjeni: prekrasna obala, bogata kulturna baština, vrhunska gastronomska ponuda te mogućnosti za aktivni i održivi turizam. Osim toga blizina destinacije, gostoljubivost domaćina i sigurnost destinacije hrvatske su komparativne prednosti.
Kako uopće prosječan Nijemac danas živi? Prosječan njemački građanin suočava se s povećanim troškovima života, a iako je inflacija početkom ove godine pala na 2,3 posto, cijene hrane, energije i stanovanja i dalje su visoke. Ukupna potrošnja kućanstava veća je 30 – 40 posto. Kućanstva su najviše pogođena rastom troškova energenata, grijanja i goriva, a i cijene prehrambenih proizvoda i usluga bilježe rast. Povrh toga, troškovi stanovanja, odnosno najmovi za stanove rasli su deset posto svake godine, pogotovo u velikim gradovima kao što su München, Frankfurt ili Berlin.
Njemačka je nekad bila obećana zemlja za Hrvate, ali danas dosta naših ljudi razmišlja o povratku? Zanimljivo je da o povratku ili preseljenju u Hrvatsku ne razmišljaju samo Hrvati, već o tome sve više razmišljaju i sami Nijemci. Iako se to može činiti neobičnim, svake se godine iz Njemačke iseljava oko 200.000 ljudi, a tu Hrvatska postaje sve atraktivnija zbog rasta standarda i poslovnih prilika, posebno u turističkom, građevinskom i IT sektoru.
Foto: Hina