Šefovi HRT-a ne žele odgovoriti na pitanje: Zašto ste prikriveno reklamirali „čudotvorne” čarape Lepe Brene

Šefovi HRT-a ne žele odgovoriti na pitanje: Zašto ste prikriveno reklamirali „čudotvorne” čarape Lepe Brene

Već prva rečenica u najavi gostovanja Lepe Brene u HRT-ovoj emisiji „Kod nas doma” dala je naslutiti da nije riječ o uobičajenom novinarskom poslu nego da iza cijele priče stoji brižno pripremljen scenarij koji je „propisao„ novinarki da veliča lik i djelo nekadašnje jugoslavenske narodnjačke zvijezde. Tako nam je voditeljica Iva Šulentić dolazak Brene predstavila kao poklon, a onda svoju gošću ponizno i s priličnom dozom strahopoštovanja proglasila pop i kulturnom ikonom. Brena nije bila iznenađena ovim laskavim uvodom koji joj je samo pojačao osjećaj ugode pa se prilično jasno moglo vidjeti da se u HRT-ovom studiju na Prisavlju osjeća jednako dobro kao da nastupa u svom showu „Zvezde Granda”. Voditeljica je postavljala afirmativna pitanja i prema potrebi pokazivala oduševljenje, nije tražila dodatna objašnjenja, a kamo li da je pokušala zagrebati ispod ove sladunjave PR prezentacije.

I kao da to nije bilo dovoljno, Iva Šulentić se negdje u sredini intervjua sjetila da Lepa Brena upravo ovih dana predstavlja nekakve svoje „čudotvorne čarape” koje mora imati svaka žena koja drži do sebe. Valjda je tako bilo zapisano u šalabahteru koji su joj dostavili Brenini PR-ovci, a onda je počela neviđena neplaćena reklama.
–Danas smo imali promociju “Lady Bee” proizvoda, a sutra će se u svim trgovinama Jadrana moći kupiti sve čarape iz kolekcije “Lady Bee”. Imamo “thermal”, imamo “fly” za gospođe koje puno lete, imamo “magic” čarape, kazala je Brena.

„Jedna revolucionarna tehnologija i priča, “FIR” je jedan komplet koji spada u Lady Bee inovaciju koji će se pojaviti isto na vašem tržištu. Meni je pomogao da skinem (celulit) kada sam slomila obje ruke. Nosila sam to na rukama 24 sata mjesec dana i uspjela sam skinuti četiri centimetra (celulita), da moje ruke ponovo izgledaju nekako glatko i da se pojave konačno ti mišići. Puno toga će biti u lady B kolekciji. Mi želimo korigirati neke male nedostatke koje ima svaka djevojka i žena. U svim tim čarapama ćete se osjećati lijepo i seksi”, ushićeno je govorila Lepa Brena

Lepa Brena u gostovanju u spornoj HRT-ovoj emisiji
Iva Šulentić i Lepa Brena u spornoj emisiji

Naivni gledatelji su vjerojatno očekivali da će negdje u kutu pročitati da je riječ o sponzoriranom programu i da je HRT, kojemu članovi njegovog Simfonijskog orkestra žive na rubu siromaštva, pokušao i na ovaj način povećati prihode. Ali HRT je ponovno neugodno iznenadio jer je očito odlučio častiti Brenu besplatnim televizijskim minutama. Kad su se pojavili stidljivi medijski prosvjedi zbog bezočnog protuzakonitog reklamiranja na javnoj televiziji, HRT je izdao priopćenje u kojem tvrdi da je Lepa Brena zloupotrijebila gostoprimstvo i da je ničim izazvana počela reklamirati svoje čarape.

„U emisiji Kod nas doma koja se emitirala 4.12.2023. jedna od gošći bila je pjevačica Lepa Brena. Gošća je bila prethodno upoznata sa svim temama razgovora. Scenarij gostovanja sadržavao je sljedeće teme: predblagdansko vrijeme, kako ga ona provodi sa svojom obitelji, o njezinim koncertima pred mnogobrojnom publikom, njezina pjevačka karijera, uspomene na Zagreb, fenomen pet rasprodanih Arena Aleksandre Prijović i najava njezinog koncerta u Areni Zagreb sljedeće godine. No, unatoč tome gošća je, nažalost, iskoristila gostovanje u emisiji uživo i reklamirala svoj novi poduzetnički projekt. Nitko uključen u stvaranje ove popularne poslijepodnevne zabavne emisije nije imao namjeru baviti se reklamiranjem navedenih proizvoda”, pokušali su se na HRT-u opravdati. U međuvremenu su sa svog portala skinuli dio teksta gdje Brena promovira svoje čarape.

Ali ako je Lepa Brena zloupotrijebila gostoprimstvo „Katedrale hrvatskog duha”, kako će vodstvo HRT-a opravdati činjenicu da je Bobo Živojinović, inače suprug Lepe Brene, također „uzurpira gostoprimstvo” na HRT-u i reklamirao proizvode svoje supruge. I kao što je Iva Šulentić neprofesionalno i po očitom naputku “nevidljivih suflera” postavljala sugestivna i afirmativna pitanja, tako je i novinar prikrivenim reklamiranjem započeo intervju s Bobom Živojinovićem.
Na početku intervjua pravio se nevježa pa je rekao kako mu nikako nije jasno da jedan slavni i uspješni tenisač može postati stručnjak za najlonke.

Robert Šveb i Marija Nemčić
Robert Šveb i Marija Nemčić

Na tu konstataciju se Boba Živojinović slatko nasmijao a onda je počeo hvaliti “čudotvorne čarape” svoje supruge. Novinar se odmah nadovezao rekavši da je život čudan i predivan, a onda prepustio Bobi Živojinoviću da vodi glavnu riječ.

„Kad sam počinjao stvarno nisam imao pojma kad su čarape u pitanju. Uopće, taj donji veš i sve ono ostalo što ide. Danas postoje mreže fala Bogu da možeš da imaš neku osnovnu bazu, da shvatiš problematiku žena i da onda nađeš rješenje”; rekao je Boba. Nismo primijetili da je novinar bio iznenađen i da je na bilo koji način pokušao zaustaviti nezakonito reklamiranje. Pokušali smo dodatna pojašnjenja dobiti od glavnog ravnatelja HRT-a Roberta Šveba i ravnateljice programa Marije Nemčić.
Tražili smo od njih da nam odgovore kako je došlo do toga da poznata pjevačica reklamira svoje čarape u emisiji “Kod nas doma” . Također nas je zanimalo jesu li na uredničkom kolegiju raspravljali o toj emisiji i jesu li otkrili neke propuste i nepravilnosti.


Ako je riječ o sponzoriranom programu, zašto nigdje nije stajalo da je riječ o plaćenoj reklami. Ako pak nije riječ o plaćenoj reklami, jesu li šefovi HRT-a poduzeli neke mjere protiv urednice i voditeljice emisije.
Podsjetili smo ih i da je suprug Lepe Brene u sklopu iste emisije govorio o biznisu s čarapama koje lansira na hrvatsko tržište. Znači da ne stoji njihovo objašnjenje da je Lepa Brena uzurpirala gostoprimstvo jer je teško je povjerovati da se moglo dogoditi da u jednoj emisiji nastupaj Brena i Boba i da oboje zloupotrijebe gostoprimstvo. Također smo željeli znati je li njihov služba dobila veći broj prijava i prigovora zbog prikrivenog reklamiranja.

Iako smo pitanja poslali još 6. prosinca do danas nismo dobili odgovore, što je očito znak da vodeći ljudi na javnoj televiziji ne žele odgovoriti na ova bitna pitanja.

Naslovna fotografija: Robert Šveb i Marija Nemčić