Zašto pada prodaja iPhonea: Preskup u odnosu na konkurenciju?

Zašto pada prodaja iPhonea: Preskup u odnosu na konkurenciju?

Apple će danas objaviti rezultate svog poslovanja za drugi fiskalni kvartal ove godine. Prihodi američke tvrtke bi, prema procjenama, trebali iznositi između 55 i 59 milijardi američkih dolara, uz bruto maržu između 37 i 38 posto i operativne troškove između 8,5 i 8,6 američkih dolara.

Pokažu li se ta očekivanja točnima, bit će nastavljen negativan trend zabilježen u prvom ovogodišnjem kvartalu. Podsjetimo, prema objavljenim podacima Apple je imao najgoru blagdansku sezonu u zadnjih desetak godina, pri čemu je prednjačio pad prodaje pametnih telefona iPhone za 15 posto.

Već tada su ‘jabučari’ naznačili kako ni drugi kvartal neće biti puno bolji. Snizili su očekivanja što se prodaje i zarade tiče (za deset, odnosno 22 posto) te daljnji pad iPhonea za 13 posto. Do kraja ove godine mogli bi ostvariti pad prihoda od 4,2 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok bi 2020. mogla donijeti manje od 265,5 milijardi američkih dolara prihoda, koliko je zabilježeno u 2018.

Iako su glavni izvršni direktor Timothy Donald Cook i društvo za lošije rezultate okrivili jak dolar, smanjenje poticaja telekomima i program zamjene baterija (što je produljilo ciklus zamjene starijih uređaja novijima), čini se kako je došlo vrijeme za suočavanje s ozbiljnijim problemom: za diva iz Cupertina iPhone dugoročno više ne može biti glavna krava muzara.

U 12 godina, otkad je Steve Jobs svijetu pokazao prvi iPhone, puno se toga promijenilo. Sve je manje razloga zašto bi kupci izdvojili nekoliko stotina dolara više za novi Appleov smartfon kad im podjednako dobar može biti i kakav jeftiniji Android ili iPhone koji već posjeduju. Pametni telefoni danas su sveprisutni, a tržišta zasićena uređajima visoke kvalitete i moćnih performansi u odnosu na koje iPhone sve češće prednjači tek cijenom.

Naravno, on neće tek tako nestati sa scene. Može se očekivati da će još neko vrijeme nastaviti zlatom puniti Appleove škrinje. Ali čini se izvjesnim to da bi dugoročno oslanjanje na njega bilo ozbiljan poslovni promašaj, moguće čak i fatalan. Tim više što nema puno područja u kojima Apple danas prednjači, piše tportal.

Foto:  Jerome Favre/EPA/