Informatički stručnjak: Prvi suradnik Mate Rimca ponovno prodaje maglu. On je nepismen, glup ili laže. Pa znate li što su oni obećali Plenkoviću

Informatički stručnjak: Prvi suradnik Mate Rimca ponovno prodaje maglu. On je nepismen, glup ili laže. Pa znate li što su oni obećali Plenkoviću

Lucijan Carić, informatički stručnjak koji veće nekoliko godina argumentirano kritizira Matu Rimca i njegove nerealne projekte, osvrnuo se na posljednje medijske istupe Marka Pejkovića, glavnog izvršnog direktora Vernea. Carić ponavlja da Mate Rimac i njegovi direktori ne samo da ne isporučuju ono što su obećali Vladi Andreja Plenkovića, koja im je dala čak 180 milijuna euro bespovratnih sredstava, nego da kontinuirano lažu i obmanjuju hrvatsku javnost. Objavu Lucijana Carića prenosimo u cijelosti.

“U 24sata Matin direktor, Marko Pejković, ima žestoku eskapadu prodaje magle u stilu – ženo, da li vjeruješ meni ili svojim očima?!

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: SKANDAL: Bliski suradnik Mate Rimca priznao da su htjeli prevariti hrvatsku javnost i Andreja Plenkovića: Imali su daljinski upravljač za pokretanje “robotaksija”

Iz NPOO i opisa samog projekta skinutog s web stranica EU potpuno je jasno što je obećano – “potpuno autonomno električno vozilo pete razine autonomije”. Ako netko i dalje pokušava reinterpretirati što je to znači onda je nepismen, glup ili laže.

Ne smo kako su te tvrdnje u NPOO ponovljene već su i pojačane tvrdnjom kako “razvoj globalno homologiranog autonomnog vozila predstavlja najveći izazov”.

Lucijan Carić je potpuno razotkrio Matu Rimca i njegove direktore: Obećali su autonomno električno vozilo pete generacije

Dakle, potpuno je jasno kako je obećano autonomno električno vozilo pete razine autonomije, što je taksonomija SAE (Society of Automotive Engineers) opisana kao “feature can drive the vehicle under all conditions” i “same as level 4 but feature can drive everywhere under all conditions”.

Kako su Mate Rimac i njegove firme i prije govorile samo istinu, poput one kako su 2011. prodali deset Concept_One i kako im kupci dolaze sa svih strana, pa onda 2012. kako planiraju seriju od 88 Concept_One i da ih kupci i dalje salijeću pa primaju narudžbe i avanse. Onda, 2018. kako su unaprijed prodali 150 Concept_Two, pa nakon toga 150 Nevera – da bi to na kraju spalo na navodnih 50 prodanih, siguran sam kako nema nikakvog razloga da im i sada ne vjerujemo.

U stvarnosti, bazirano na njihovim financijskim izvještajima, do 2021. mogli su ukupno prodati šest vozila kao teoretski maksimum i onda 2022. možda još pet vozila. Vjerujem kako je dans više vozila u izlogu u Škorpikovoj nego što su ih ikada prodali kupcima.

Da ne bi opet bilo – ženo, da li vjeruješ meni ili svojim očima – rado bih upoznao ovog kupca s Islanda, Magluna Prodavssona koji, vjerujem i dan danas veselo vozi svoj Concept_One poznatim stazama oko vulkana Hekle, Katle, Jökle, Öræfajökulla, Bárðarbunga i Grímsvötna”, ističe Carić.

U nastavko donosimo dijelove intervjua koji je Mark Pejković dao za 24sata, a na koji je ovako žestoko reagirao Lucijan Carić.

Informatičar Lucijan Carić

Koju razinu autonomije koristi Mobileye (tvrtka čiju tehnologiju Verne preuzima)?
Oni to ne prate na taj način. Oni ne govore u terminima četvrte ili pete razine.

Ali postoji i standardna kategorizacija.
Ne preklapaju se. Po nekakvim aspektima se radi o četvrtoj, po nekima o petoj razini. Recimo, za petu se podrazumijeva da funkcionira uvijek i svugdje. Mi ćemo pružati uslugu samo u Zagrebu i okolici. To smo od početka rekli. Jasno je da to nije uvijek i svugdje. Nećemo voziti po Velebitu, Pagu ili slično, a to podrazumijeva peta razina.

Koja razina autonomije je u Verneu?
Potpuno autonomno vozilo bez volana i pedala.

Koja kategorija? Koji broj razine?
Nema broja. Ako kažem da je vozilo bez volana i pedala te nema mogućnost vanjske kontrole, to je peta razina. Ako kažem da će usluga biti na području Zagreba, to je četvrta razina jer je ograničena prostorom. Dakle, vozilo je peta razina, a usluga četvrta. Mobileye to ne veže direktno na razine, oni to zovu robotaksijima i uslugom koja funkcionira tako da nije potreban nikakav vozač u vozilu. Naša je pogreška što smo spominjali ikakve razine jer smo puno jednostavnije i puno direktnije već rekli što ćemo ponuditi u razgovorima s Europskom komisijom i s javnosti. Zar stvarno mislite da u godini i pol tijekom koje smo razgovarali s Komisijom da nismo detaljno prošli što sve moramo ponuditi? A to je robotaksi usluga bez vozača, bez pedala, bez volana na području Grada Zagreba i okolice. Onaj tko tvrdi da smo dobili novac na temelju nekakve prevare, da smo obećali da će vozilo voziti uvijek i svugdje, pod bilo kojim uvjetima, laže. To jednostavno nije istina. Naša pogreška je što smo uopće ulazili u klasifikacije jer se one akademski klasificiraju, a ljudi ne obraćaju pozornost na detalje.

Plenković je bio na neslavnoj prezentaciji robotaksija

Osvrnimo se na priču o famoznom daljinskom upravljaču na prezentaciji. Je li istina da je auto na prezentaciji trebao doći upravljan joystickom?
Taj auto je razvijen da bi pokazao korisničko iskustvo, eksterni i interni dizajn, da bi kompanija mogla pokazati što je finalni dizajn. Nije razvijen pogon auta. Pogriješili smo. Trebali smo ga staviti na pozornicu, otkriti i pokazati. On je imao pogon samo za show, da se dovede na pozornicu i da bi ga se moglo pokazati u dolasku i odlasku s pozornice. Taj auto nema ni punu bateriju ni motor. Ne služi za to. Drugi auti služe za razvoj motora. Čovjek koji ga je sa strane kontrolirao radio je to da bi mogao sigurno doći na pozornicu. Nijedan autonomni sustav nije razvijen da bi se auto penjao na pozornicu.



Je li auto trebao doći pozivom na mobilnoj aplikaciji ili ga je trebao dovesti čovjek daljinskim upravljanjem?
Auto nije imao autonomnu vožnju. Mate ga je pozvao aplikacijom i to se vidjelo u sustavu.
Bi li se auto sam dovezao ili je čovjek u pozadini stisnuo dugme na daljinskom upravljaču?
Auto se ne bi sam dovezao. Nema autonomnu vožnju, ti senzori nisu u potpunosti funkcionalni, kao ni pogon, jer taj auto nije za to razvijen. Htjelo se pokazati kako će izgledati korisničko iskustvo pozivom preko aplikacije. Htjelo se imati wow efekt koji smo dobili na pogrešan način. Radili smo šest mjeseci dan i noć i žao mi je što su dobre strane donekle ostale zasjenjene zbog toga. Preuzimam punu odgovornost za sve što smo zeznuli, ali tim je odradio odličan posao. Ali nakon svega, moram naglasiti da su investitori oduševljeni, sviđa im se brend i ovo je dobra priprema za sljedeću investicijsku rundu. Također, Grad Zagreb je pozitivno reagirao, kao i drugi gradovi iz inozemstva, uz strane medije.

Naslovna fotografija: Mate Rimaca i njegovi direktori

Foto: Hina