Josip Kelemen: Jučer su tri trgovačka lanca prodavala po višoj cijeni proizvode koji su ograničeni

Josip Kelemen: Jučer su  tri trgovačka lanca prodavala po višoj cijeni proizvode koji su ograničeni

Sveobuhvatni je rast cijena na tržištu, prošla su četiri tjedna od bojkota. Zašto se čini da je enorman rast cijena prisutan samo u RH u odnosu na druge europske zemlje i što se postignulo bojkotom, u emisiji Dobro jutro, Hrvatska otkrio je savjetnik platforme “Halo, inspektore”.

Kelemen je otkrio što se postignulo u četiri tjedna bojkota, od 24. siječnja:

– Potrošači su se osvijestili, počeli su razmišljati prije kretanja u trgovinu što trebaju kupiti, planiraju svoju kupnju, nisu toliko impulzivni, ali su napadani sa svih strana s raznim akcijama i popustima, no postali su svjesni da oni odlučuju što će, kada i gdje kupiti, rekao je Josip Kelemen, savjetnik platforme “Halo, inspektore”.

Kako kaže, imaju odličnu suradnju s Državnim inspektoratom kada potrošači dojave neku nepravilnost u trgovini.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: UOČI PROSVJEDA: Platfroma “Halo, inspektore” objavila plaće vodećih ljudi Hrvatske nardone banke. Oni stvarno žive “hrvatski san”

– Potrošači su najbolji inspektori na tržištu, jer vide svakog dana što se događa, a Državni inspektorat je često poluga pritiska na trgovce i oni s nama rade dobar posao; kada im dojavimo nepravilnost, nakon toga kreće inspekcijski nadzor koji rezultira kaznom ili povlačenjem proizvoda, govori Kelemen.

Navodi da smo uz Italiju jedna od zemalja EU-a koja povlači proizvode na temelju prijava potrošača.

– Jučer smo imali primjer gdje su dva, tri trgovačka lanca prodavala po višoj cijeni proizvode koji su ograničeni, a nakon objave su cijene uklonjene i prilagođene onome što je Vlada napravila, priča Kelemen.

Otkrio je i kakva je suradnja s Udrugom potrošača.

– Devastirani su svi naši potrošački centri koji su nekada djelovali aktivno. Svi ovise o nekim pomoćima i članarinama koje nitko ne plaća, a zna se kako udruge funkcioniraju u svijetu. Kod nas je problem što je svojevremeno bilo niz savjetovališta za pravnu pomoć potrošača – sada je to sve ukinuto i potrošači su prepušteni snalaženju, kaže Kelemen.Platforma Halo, inspektore već pet i pol godina sudjeluje u informiranju potrošača.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Bahati hrvatski trgovci u panici: Ministar Šušnjar im sprema “izraelsku zamku”

A evo što građani kažu jesu li složni u vezi bojkota trgovina:

– Jesu, ja isto ne idem. Djelomično, neki se pridržavaju bojkota, neki ne. S obzirom na današnju situaciju, poprilično smo složni. Pošto sam ja bila trgovac, ja to dvojako gledam ima i lice i naličje. Treba se boriti i možda nešto uspijemo izboriti da se te cijene dovedu u neku normalu. Moglo bi se reći, iako bi se tu dalo još toga dodatno organizirati.

Rekli su i što misle, tko će prije posustati, trgovci ili kupci:

– Nastradat će opet prodavači, oni koji rade, oni su najveće žrtve, ali da se treba borit treba se. Trgovci. Ne znam, treba vidjeti to će biti malo duža borba. Ja mislim da će prije posustati trgovci, ali ćemo vidjeti, sve je na nama. Smatram da će kupci više nastradati.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Veleposlanica Srbije napala Thompsona na tribini u Zagrebu: Posebno je kritizirala pjesmu “Ako ne znaš što je bilo”

– Nećemo odustati, to ćemo dokazati u četvrtak, kada ćemo na simboličan način poslati poruku onima koji su odgovorni za situaciju na hrvatskom tržištu, ističe Kelemen. Postavljanja se pitanje zašto nema obrazloženja za sveobuhvatno poskupljenje:

– Ako znamo da živimo u susjedstvu s Italijom gdje je inflacija među najnižima u eurozoni i nije bilo tako velikih poskupljenja. Ako uspoređujemo cijene u eurozoni s Njemačkom gdje također nisu velika poskupljenja, svi se pitamo zašto je u RH sve poskupjelo? Očito da se nešto dogodilo na tržištu, netko je kriv za sve ovo, pojašnjava Kelemen.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Julienne Bušić otkrila što je najviše pogodilo pokojnog Zvonka Bušića kada se vratio u Hrvatsku: To mu je bilo jako teško prihvatiti

Akcijske cijene danas su bile redovne cijene na policama nekada.

– To je zavaravanje potrošača, morate paziti na cijene, imamo informacije s terena od potrošača da su cijene ostale iste iako su na popustu, zaključuje Kelemen.