Konačno: Kreće se u proširenje zagrebačke obilaznice, imat će po tri traka – ovo su rokovi izgradnje

Konačno: Kreće se u proširenje zagrebačke obilaznice, imat će po tri traka – ovo su rokovi izgradnje

Pune 44 godine nakon njezine gradnje Hrvatske autoceste, objavile su prethodno javno savjetovanje za gradnju dodatne trake zagrebačke obilaznice na dionici Jankomir – Lučko koja bi, umjesto sadašnje četiri, imala šest prometnih traka. Nakon završetka savjetovanja bit će objavljen natječaj za gradnju.

Izgradnja novih objekata

Početak radova planira se sljedeće godine, a ukupno bi trajali 18 mjeseci. Njihova procijenjena vrijednost je 42 milijuna eura. Gradnja treće trake obuhvaća i prilagodbu svih infrastrukturnih elemenata, uključujući sustave vanjske i unutarnje odvodnje, postojećih instalacija, modernizaciju prometne opreme i signalizacije sukladno važećoj regulativi, prenosi Poslovni dnevnik.

U sklopu zahvata predviđeno je proširenje kolnika dogradnjom dodatnog voznog traka u svakom smjeru. To uključuje prilagodbu svih postojećih cestovnih elemenata te rekonstrukciju ili izgradnju novih objekata na trasi. Iako se čvorišta Zagreb zapad i Lučko zadržavaju u postojećem obliku, trake za ubrzanje i usporavanje prilagodit će se novoj širini ceste.

Paralelni putevi uz ovu poddionicu ostaju nepromijenjeni, dok će ciljana brzina kretanja vozila varirati između 100 i 130 km/h. Zbog nesukladnosti postojećih objekata s važećim propisima, koji ne omogućuju sigurnu uporabu kolnika s tri prometna traka bez zaustavnog, predviđena je izgradnja potpuno novih objekata sa standardnim profilom: tri vozne trake i jedan zaustavni trak po smjeru.

U rekonstrukciju će biti uključeni i svi ostali elementi autoceste – odvodnja, signalizacija, rasvjeta, zaštita od buke, krajobrazno uređenje i ostala oprema, uz uvažavanje okolišnih i vodoočuvnih standarda. Trasa obilaznice, s obzirom na to da je projektirana za brzinu od 120 kilometara na sat, ostaje neizmijenjena u pogledu horizontalnih i vertikalnih elemenata.

Dionica počinje na završetku čvora Zagreb zapad (oko kilometara 15+000) i završava prije čvora Lučko (oko kilometara 19+050). Minimalni radijusi krivina i uzdužnih elemenata trase u potpunosti zadovoljavaju zahtjeve važećih tehničkih propisa.

Most Dubava bit će u potpunosti uklonjen i zamijenjen s dva nova, po jedan za svaki smjer. Novi most bit će širok gotovo 19 metara po smjeru, a građen kao armiranobetonska okvirna konstrukcija u dvije faze, bez potrebe za teškom skelom. Nakon izgradnje privremenog mosta i devijacije, promet će se preusmjeriti, čime će se omogućiti nesmetana gradnja stalnih objekata. Po završetku, privremeni most i devijacija bit će uklonjeni.

Na mjestima gdje trasa prolazi u blizini parcela, predviđena je izgradnja potpornih zidova dužine oko 100 metara. Ti zidovi, L-profila, bit će visoki gotovo tri metra i služit će i kao podloga za stupove zaštite od buke.

Prilagodba čvorišta

Čvorišta Zagreb zapad i Lučko zadovoljavaju tehničke i sigurnosne uvjete za prihvat postojećeg i budućeg prometnog opterećenja. Nisu predviđene promjene broja traka niti traka za ubrzanje i usporavanje, već samo njihova prilagodba novoj širini kolnika.

Kod odmorišta Plitvice također se ne planiraju građevinske intervencije, već samo usklađivanje ulazno-izlaznih traka sa širim kolnikom. U čvoru Zagreb zapad, autocesta A2 uključuje se kao treća traka s dodatnim trakovima za uključivanje i kontinuiranim zaustavnim trakom, što je u skladu s tipom uljeva prema njemačkim smjernicama za autoceste.

U zoni čvora Lučko neće se proširivati kolnik, ali se po potrebi može koristiti postojeći servisni kolnik za vođenje treće trake. Smjer prema Karlovcu odvaja se ranije, dok se iz smjera Zagreba uključuje treća traka neposredno prije čvora. Prometna signalizacija i oprema bit će modernizirane, ali bez dodatnih građevinskih zahvata.

Foto: Hina