Made in Croatia: I njima prijeti propast nakon Trumpovih carina – skoro sve izvoze u SAD i to u najbolje američke trgovine

Made in Croatia: I njima prijeti propast nakon Trumpovih carina – skoro sve izvoze u SAD i to u najbolje američke trgovine

Jedna od Trumpovim carinama teško oštećenih naših tvrtki je i Hermes International koja proizvodi poznate džemove i namaze Dida Boža te Dalmatia. Kako nam je rekao Neb Chupin koji nam se javio nakon uvođenja carina, njegova tvornica godišnje proizvede osam milijuna bočica s ovim etiketama, a od toga šest do sedam milijuna ide u najbolje američke dućane.

– Ne postoji veća reklama Hrvatske nego što smo mi, u svim najboljim američkim dućanima su naši proizvodi na kojima piše ‘made in Croatia’, kaže nam Chupin. U studenom će tvrtka Hermes International napuniti već 20 godina za vrijeme kojih po originalnoj recepturi radi svoje proizvode u strogo kontroliranim uvjetima, sirovina kontrolira po najstrožim standardima, piše Večernji list.

– Brandovi Dida Boža i Dalmatia su džemovi koji su prepoznati u cijelom svijetu i konzumiraju ih kupci na području SAD, Europe, Afrike i Azije. Oduševili su potrošače i osvojili neke od najcjenjenijih nagrada na međunarodnim sajmovima hrane. Za tržište SAD koristi se brand Dalmatia koji jasno uprizoruje porijeklo i kvalitetu džemova s naših prostora, kaže Neb Chupin.

U tvornici u Sračincu (kod Varaždina) zaposleno je 99 djelatnika a ukupan je promet prošle godine bio 10,6 milijuna eura. Od toga je u izvoz za SAD otišlo robe u vrijednosti 8,8 milijuna eura.

– To dokazuje da smo izvozno orijentirana tvrtka ponajprije prema tržištu SAD-a gdje odlazi 83 posto naših proizvoda, U ovoj je situaciji naš posao ugrožen kao i radna mjesta u našoj tvrtki, a svi su zaposlenici lokalni, ne zapošljavamo strane radnike kako bismo što više pridonijeli razvoju Varaždniske županije, kaže Chupin koji smatra kako bi EU morala što prije reagirati jer ovakvih proizvođača domaćih proizvoda ima mnogo u Europi, Španjolskoj ili Italiji, a koji su izvozno orijentirani prema SAD-u.

– Opcija premještanja proizvodnje u Ameriku uzima godinu dana, a mi ni ne želimo ići. Kao što želimo da proizvodnja ostane u Hrvatskoj, siguran sam da će proizvođači iz spomenutih zemalja sigurno isto tražiti od svojih vlada i od EU, rekao nam je Neb Chupin.

Foto: Facebook Dida Boža