Pripreme za državnu maturu ometaju učenike u razvijanju kompetencija, tvrdi ključna osoba za provedbu državne mature

Pripreme za državnu maturu ometaju učenike u razvijanju kompetencija, tvrdi ključna osoba za provedbu državne mature

Deset godina već maturanti u Hrvatskoj polažu državnu maturu, ali nikad je nisu napisali gore nego ove godine. 1041 gimnazijalac pao je maturu iz obveznih predmeta, što je porast od čak 60% u odnosu na lani kada ih je palo 649-ero. 6947 učenika strukovnih škola također je palo maturu.

Ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Ivana Katavić, za RTL je komentirala poražavajuće rezultate državne mature.

Katavić: Očekivali smo ovakve rezultate

“Tko je kriv za ovako loš rezultat? Gotovo 10% gimnazijalaca je palo maturu – to sigurno niste očekivali”, pitao je Šprajc na početku:

“Zapravo smo očekivali. Očekivali smo zato što se provode istraživanja koji pokazuju ove trendove. I prošle godine je bilo jednako loše. Odgovorni su svi oni koji čine ovaj sustav”, kazala je Katavić.

Možda jednostavno matura nije usklađena s obrazovnim sustavom?

Umjesto razvijanja kompetencija priprema se za maturu

“U zadnjih nekoliko godina je došlo do zamjene teza. Dogodilo se to da su nastavnici počeli pripremati učenike za ispit državne mature. Vi tako direktno utječete da kod učenika ne razvijate njegove kompetencije”, tvrdi Katavić i dodaje:

“U konačnici, valja istaknuti to da sve ispite rade nastavnici koji predaju učenicima”, kazala je u Direktu.

Kaže da prije nije bilo bolje, odnosno da je 2015. počelo pogoršanje.

“Obrazovanje i dalje ostaje statično”, naglasila je.

Ispod smo razine

Potom joj je Šprajc pročitao primjer ispita iz biologije.

“Kada se vrednuju zadaci otvorenog tipa imate više mogućih odgovora. Različite se kompetencije učenika ispituju”, odgovorila je.

Od sljedeće godine učenici mogu položiti maturu i ako iz eseja iz hrvatskog jezika doslovno predaju prazan papir. Boris Jokić kaže da je to katastrofalno, napomenuo je Šprajc.

“S pravom je kritičan. Zadnji podaci pokazuju da smo ispod razine. Ne znam kako pomažemo učenicima da razvijaju kompetencije pisanja. Sadržaj i uvjete provedbe propisuje Ministarstvo”, poručila je.

Foto: Zvonimir Kuhtić/ Hina