Objektivni kritičar Mate Rimca postavlja logično pitanje: Zašto su ponovno probijeni svi rokovi, a robotaksija nema pa nema

Objektivni kritičar Mate Rimca postavlja logično pitanje: Zašto su ponovno probijeni  svi rokovi, a  robotaksija nema pa nema

Poznati informatički stručnjak Lucijan Carić ponovno je podsjetio da su prošli svi mogući rokovi u kojima je Mate Rimac trebao predstaviti 60 verifikacijski prototipova robotaksija. Naglašava da Mate Rimac do sada nije ispunio nijedno bitno obećanje i da bi konačno trebali prestati vjerovati u njegove bajke. Objavu Lucijana Carića prenosimo u cijelosti.

“Dok ni Mat-e niti Butkovićevo ministarstvo ne odgovaraju na pitanje gdje je 60 verifikacijskih prototipova koje je Mat-e trebao isporučiti još prije više od godinu dana vjerni mu cheerleaderi i pumpači pušu u PR diple.

Mat-e je očito zaboravio kako je rok za isporuku 60 verifikacijskih prototipova istekao prije više od godinu dana, ali je vlada onda u njegovo ime EU izmolila produženje roka za godinu dana. I taj rok prošao je prije više od mjesec dana, a prototipova ni od korova.

U isto vrijeme preko vjernih portparola Mat-e reklamira svoju proizvodnju baterija za BMW i razne druge brendova. Čudotvornih baterija 30% manjeg volumena, ekstremne brzine punjenja – koje kupuje od Kineza i slaže u svoje module. Iste one koje je prema pisanju promidžbe u JL počeo proizvoditi još 2023. u seriji od 40k komada. I vjerojatno iste koje je ugradio 150 Nevera koje je isporučio u tajnom i nepoznatom broju, većem od jedan.

Prije više od godinu dana pisao sam o tome kako se baterije za BMW proizvode u Debrecenu gdje je CATL u tvornicu uložio 7B eura, a BMW u svoj pogon za sastavljanje baterija za vozila NEUE KLASEE još 2B eura.

Retoričko je pitanje da li je netko od Matinih PR-ovaca upitao gdje je 60 verifikacijskih prototipova, subvencioniranih EU lovom koja nije lova hrvatskih poreznih obveznika, za isporuku kojih je rok protekao”, istaknuo je Lucijan Carić kojemu je neposredni povod za ovaj post bio posjet “poslovnog anđela” Hrvoja Prpića kampusu Mate Rimca u Svetoj Nedjelji. Prpić je nekritički ishvalio Rimca i uopće nije postavio pitanje zašto cijeli projekt kasni. Nekritičku objavu Hrvoja Prpića prenosimo u cijelosti.

“Danas sam na poziv Mate Rimac obišao Kampus. Kampus s velikim početnim slovom – the Kampus (ili bi Mate vjerojatno prije odabrao der Campus).

A u njemu tehnologija koja će na tržište 2026. ili 2027. I to samo za one s prilično dubokim džepom. Ne bih želio pisati konkretno koje njemačke lađe će biti pogonjene baterijama Rimac technologies jer sam potpisao tri stranice sitno pisanog teksta pa da mi ne stave ovrhu na Bitcoine zbog toga jer sam odao nešto što nisam htio .

U svakom slučaju, Matina ekipa je uspjela smanjiti volumen baterije za oko 30% sa nekim svojim, prilično nevjerojatnim tehnologijama (staklo u pjeni da drži odgovarajući razmak, nadam se da sam smio ovo reći?). S obzirom na to da se Rimac Techologies bavi tehnologijama koje su sam vrh ponude, sve su baterije tamo NMC, jedine koje mogu isporučiti takve snage i koje se mogu toliko brzo puniti koliko je zahtjev njemačke auto industrije, a zahtjev je prilično impresivan. Opet neću reći točnu brojku, ali znajte da ćete sa svojih punjača odlaziti za 10-12 minuta. Taman da obavite kratku nuždu i kupite kavu za dalje (ako nemate problema s prostatom, ako imate, preskočit ćete kavu).

U prolaznom razgovoru mi je otkrio prilično interesantnu informaciju, baterije u Kini (samo ćelije, ne kompletna baterija) su pale na samo 29 dolara po kWh. Da vam to svedem u neke vama razumljive brojke, ćelije za gradski auto koštaju ovoga trenutka 1160 dolara, nešto više od 1000 eura. Mislim da sada i skepticima postaje jasno da će električni auti prilično brzo zavladati čak i Balkanom, a o zapadu Europe da ne govorim. Ono što stvara problem je vrijeme prilagodbe.

Naime, jedna traka za proizvodnju baterija BMW-a (to smijem reći, Mate je to rekao u travnju prošle godine) košta čak 120 milijuna eura. Taj iznos treba podijeliti na količinu baterija koja će se proizvoditi, ali vidite i sami da će trebati barem 3-4 godine da se niska cijena ćelija u baterijama odrazi i na sam gotovi proizvod – auto na cesti. Ali jednom kad krenu jeftine baterije, kad i drugi krenu kopirati inovacije koje rade u Rimac Technologies (čitaj Kinezi jer u Rimcu rade samo za premium sektor baterije), možemo očekivati male gradske električne aute za ispod 10.000 eura po vozilu. Ona moja procjena o 100% prodaji električnih vozila u Hrvatskoj ostaje na 2033., a možda se pomakne i ranije”, napisao je Hrvoje Prpić u svojoj objavu na koju je, kao što smo vidjeli, prilično žestoko reagirao Lucijan Carić.