OPASNA VOŽNJA: Hrvatska među zemljama s najviše poginulih na milijun stanovnika. A posebno zabrinjava jedan trend

OPASNA VOŽNJA: Hrvatska među zemljama s najviše poginulih na milijun stanovnika. A posebno zabrinjava jedan trend

U prometnim nesrećama na europskim cestama lani je poginulo više od 20.000 ljudi, a Hrvatska je i dalje među zemljama s najviše poginulih na milijun stanovnika. Od početka ove godine poginule su 193 osobe, a posebno zabrinjava što je među stradalima sve više motociklista.

Šteta na vozilu najmanja je briga pri sudaru automobila i motocikla. Ovakav frontalni udarac najčešće završava smrću ili za život opasnim ozljedama. Lutka je imala kacigu, ali zbog poluootvorenog vizira dobila je izravni udarac u glavu.

– Imamo Damija koji predstavlja jednu odraslu osobu od 72 do 74 kilograma i sad tu razgovaramo o brzinama koje svi razvijamo u nekakvom urbanom području, gradskom području – 40 do 50 kilometara na sat i mogli ste vidjeti koliko su to ozbiljne brzine, rekao je Tomislav Kučinić, asistent u Zavodu za prometno-tehnička vještačenja.

Dijelovi automobila i motocikla bili su razbacani na potezu od 50-tak metara. Da je ovo bila prava prometna nesreća, na cesti ne bi bila samo tekućina iz automobila.

– Nažalost, ova godina je rekordna po broju stradalih u prometu. Imamo veći broj prometnih nesreća u odnosu na prošlu godinu, ali ono što je bitnije i veći broj stradalih motociklista. Svaka 4. osoba je motociklista ili suputnik na motociklu tako da smo ciljano odlučili da radimo jednu ovakvu radionicu, istaknuo je Kristijan Oslić, direktor Službe za prevenciju zloupotreba i unapređenje procesa obrade šteta.

Automobil koji vozi unatrag ili se bočno približava, prevrnut će motocikl i njegova vozača, a šteta će biti na oba vozila. Za motocikliste opasna je čak i brzina do 10 km/h, a kamoli ne veća.

– Pogotovo kod ovakve vrste sudara gdje sudjeluju motocikli. Motociklisti vrlo često i mi na Zavodu za prometno tehničko vještačenje smo svjedoci sudara gdje dolazi do klizanja vozača, pada, gdje pri malim brzinama nažalost vozači, ako su nezaštićeni, ako ne nose potrebnu opremu poput kacige udaraju u infrastrukturu pored ceste i dolazi do teških tjelesnih ozljeda, rekao je Željko Šarić, izvanredni profesor na Fakultetu prometnih znanosti.

Uzrok prometnih nesreća najčešće je neprilagođena brzina motociklista ili oduzimanje prednosti automobilu, a trenutak prije potencijalnog sudara vozilo na 4 kotača prije će zakočiti nego ono na dva.

Foto: Hina