Ljudi su željni odmora. Turistički se djelatnici nadaju dobroj sezoni, boljoj od prošlogodišnje. S obzirom na to da se očekuje daljnje ublažavanje ograničenja na putovanjima, ponajprije ukidanje obveznog odlaska u karantenu turistima koji se vraćaju iz Hrvatske, čini se da se stvaraju uvjeti za jednu dobru ljetnu sezonu. Je li se Hrvatska na važnim tržištima uspjela pozicionirati kao sigurno, kvalitetno i dobro pripremljeno odredište?
Na pitanje vjeruje li da sada kada smo epidemiološki obojeni žutom bojom na novoj karti Europskog centra za sprečavanje i kontrolu bolesti (ECDC) povećati buking u Hrvatskoj Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove rekla je kako ju izrazito veseli današnja vijest.
– Želimo da i ostatak Hrvatske ne bude u crvenoj zoni. Sve mjere koje je donosio Nacionalni stožer da barem priobalni dio bude u žutoj zoni te da prelazak granice bude jednostavniji, odnosno da budemo dostupniji gostima s našim emitivnih tržišta. rekla je Udovičić u emisiji Otvoreno urednika i voditelj Branka Nađvinskog, prenosi HTV.
Komentirala je i epidemiološko stanje u drugim turističke državama Mediterana.
– Ne trebamo biti nezadovoljni što naši konkurenti imaju ili bolju ili dobru epidemiološku situaciju. Izrazito je bilo važno napraviti domaću zadaću, odnosno pripreme za turističku sezonu. To smo i napravili. U prosincu je ministrica Brnjac osnovala savjet, iz čega je proizašao projekt “safe stay in Croatia” te niz drugih aktivnosti , primjerice punktovi za testiranje turista. Cijepe se turistički djelatnici i u nekim ih je županijama već preko 60% cijepljeno, dodala je.
Morali smo se prilagoditi vremenu u kojem živimo, rekla je.
Nastavno na kartu na kojoj je Zagreb još u crvenoj zoni Martina Bienenfeld, direktorica TZ-a grada Zagreba, rekla kako je Zagreb u pet mjeseci ostvario 10% svih dolazaka u Hrvatsku.
– Jako je dobro da je polovica tih gostiju došla iz Hrvatske, na drugom su gosti iz Italije, a trećem iz SAD-a. To znači da Zagreb ponovno postaje zanimljiv turistima, gostima koji su i prije pandemije otkrivali Zagreb i ponovno mu se vraćaju, dodala je.
Naglasila je e da je i grad Zagreb prikupili 14-15 punktova za testiranje na koronavirus.
– Naši gosti koriste turističku zajednicu da se testiraju i vikendom kad ne rade drugi laboratoriji s obzirom na to da znamo da je Zagreb poznata City Break destinacija i gosti borave preko vikenda, dodala je.
Komentirala je i dolazak Ryanaira u Zagreb.
I ta aviokompanija i Croatia Airlines, koja otvara svoju mrežu europskih letova, a li i najave slijetanje drugih aviokompanija ponovno je u interesu, dodala je.
Selimir Ognjenović, vlasnik tvrtke I.D. Riva Tours (njemački turoperator) govorio koliki je interes u Njemačkoj za odmor u stranoj zemlji i na temelju čega odlučuju gdje će ići.
– Postoji uobičajena metoda određivanja gdje će se putovati u normalnim uvjetima. U vrijeme pandemije u novo normalno ili nenormalno vrijeme 2020. godine mi smo si potvrdili veliku vjernost našeg najvažnijeg emitivnog tržišta Njemačke. Preko 1,5 milijun Nijemaca prošle godine bilo je u Hrvatskoj. Za njih je najvažnije da znaju kome idu i što mogu očekivati kao i da u novo vrijeme znaju sve uvjete koji su vezani uz njihov odlazak od kuće i povratak kući Uz poštivanje rezultata Zagreba, koji su veliki, oni u vrijeme dok smo mi epidemiološki obilježeni kao zemlja visokog rizika gotovo su za jedan ozbiljniji turizam su nemogući, rekao je.
– Gospodin Ostojić i ministrica rekli su na početku godine rekli su da je najvažnije da izađemo iz zone rizika i da nam se dignu preporuke drugih zemalja koje svoje građane upućuju da ne putuju u zemlju koje su “crvene” odnosno zemlje visokog rizika. Upravo su ovi dani, kad na su nas Njemačka proglasila zemljom nižeg rizika, a napravili su to i Austrijanci neki dan, su važni i sve takve odluke su za nas najvažnije. Izuzetno je važno da naši gosti kad se vraćaju ne moraju u karantenu. Sve počinje od epidemiološkog stanja, to je najvažnije, rekao je Ognjenović.
Dodao je kako u Njemačkoj imamo veliki potencijal.
– Ja ih ne zovem samo gostima nego prijateljima. Naši stalni gosti koji se vraćaju u Hrvatsku, neki koji ju ne samo upoznaju nego i vole, oni su naš najveći kapital, rekao je Ognjenović.
Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, govorio je o tome jesmo li ispunili preduvjete da Hrvatska bude najsigurnija zemlja Mediterana.
– Usudio bih se reći da je. Možda kasnimo 15-ak dana, no učinili smo sve da budemo u ovom trenutku jedna od najatraktivnijih destinacija na Mediteranu. Naravno, i ova godina će biti obilježena prije svega kao godina autodestinacije. Nažalost avijacija se još uvijek nije digla u volumenu u kojem bismo htjeli, no za razliku od lani postoje naznake da će ova sezona biti bitno bolja, smatra.
– Kako bi sezona protekla što bolje epidemiološko stanje je nulta pozicija svog turističkog prometa i bez toga nemamo nikakve realne šanse da nam se dogodi ozbiljniji turizam, dodao je.
Istaknuo je i kako se rješava pitanje punktova za testiranje na kojima turističke destinacije ozbiljno rade.
– Također moramo učiniti sve da nema gužvi na cestovnim graničnim prijelazima i u zračnim lukama i da sve funkcionira brzo sukladno epidemiološkim mjerama. Ne smije nam se ponovno dogoditi greška od lani kada nam se u špici sezone polovicom osmog mjeseca dogodila epidemiološka situacija da su nas nama neke najznačajnije zemlje stavile na crvenu listu. Ako to ispunimo vjerujem da će ova sezona završiti rezultatima bliže 2019. nego 2020. godini, smatra.
Foto: Hina