Potrošačka platfroma “Halo, inspektore” i dalje neumorno uspoređuje hrvatske cijene s cijenama istih proizvoda u našemu susjedstvu. I Uvoijek dođu do zanimljivih o tkrića: Hrvatska je uvijek skuplja od Slovenije, Austrije i Italije. Sada su otkrili da je visoktlačni čistač na akciji skuplji 30 posto od redovne cijen u Austriji. Njihovu objavu prenosimo u cijelosti.
“Samo kratko pitanje: znate zašto visokotlačni čistač koji se trenutno pod oznakom HIT TJEDNA prodaje u hrvatskom Lidlu ide USKORO na našu „Crnu listu“?
Odgovor je jednostavan: zato što je u odnosu na recimo austrijski Lidl naš hrvatski visokotlačni od 3000 W čistač skuplji za čak 30 %!!! U Austriji on po redovnoj cijeni košta samo 199 €, a u Hrvatskoj pod akcijskom oznakom 60 € više iliti 30 % je – skuplji.
Ako se uzme da mnogi hrvatski potrošači (i dalje) idu često do Austrije, isplati se kupiti ga tamo i koristiti u Lijepoj našoj. A ovaj u Hrvatskoj neka čeka nekog drugog kupca… koji nije dovoljno informira. Ili ne zna za našu “crnu listu” na aplikaciji”, ističe potrošačka platforma Halo inspektore koja je nedavno pokrenula zanimljivu online anketu onedavnim poskupljenjima telekomunikacijskih usluga. Građani su ogorčeni i smatraju da nema nikakvog razloga za takva poskupljenja. Objavu udruge Halo inspektore prenosimo u cijelosti.
“Potrošači odašilju jasnu poruku: ne odobravamo nova poskupljenja HT-a i A1 (Telemach je odustao, čak je ponudio sklapanje ugovora za samo 1 € mjesečno za sve pakete do kraja ove godine). HAKOM i Vlada RH trebali su spriječiti nova poskupljenja poziva, poruka i podatkovnog prometa kod T-coma i A1 te se izjašnjavaju za slanje protestne poruke odgovornima.
U kratkoj anketi koju smo proveli na našoj aplikaciji sudjelovalo je 3.087 sudionika iz cijele Hrvatske.
A rezultati su više nego zanimljivi. Čak 98,8 % anketiranih izjavilo je kako ne odobrava i ne vidi opravdanje za dodatno povećanje cijena usluga hrvatskih teleoperatera. Po 0,7% sudionika ankete za to ima razumijevanje, ali im je i – svejedno.
Na pitanje tko može spriječiti poskupljenje usluga kod teleoperatera više od 71 % anketiranih je izjavilo da su to Vlada RH i HAKOM kao regulatorna agencija (koja je dala suglasnost za to novo povećanje cijena usluga!) sa 52 % glasova.
Zanimljivo je kako je čak 42% sudionika bilo u dilemi pa su odgovorili da su to mogli spriječiti i – potrošači kao korisnici telekomunikacijskih usluga. S obzirom da se dio zakonodavstva prenosi iz Brisela u Zagreb anketirani smatraju da su ograničenja moguća i sa strane EU (!?). Samo 8,7 % ne zna tko bi to mogao spriječiti (Znači u dilemi su glede ovlasti i mogućnosti).
Više od 96% sudionika želi da se hrvatskim telekomima prije svega HT-u i A1, HAKOM-u i Vladi RH, pošalje odgovarajuća protestna poruka. Samo 1,6 posto je protiv toga, dok 2,6 % ne zna treba li to učiniti.
Ako sumiramo sve, to znači sljedeće: potrošači smatraju da su Vlada RH i HAKOM trebali spriječiti novo povećanje cijena usluga teleoperatera koji, također po stavu potrošača, nisu trebali raditi novo poskupljenje jer smo ionako među najskupljim u EU posebice ako uspoređujemo kupovnu moć i standard građana RH te koliku dobit ostvaruju (T-com i A1).
Što se tiče protestne poruke prema svima njima i tu je – sve jasno – učinit ćemo to zajedno. Uskoro”, zaključuje potrošačka udruge “Halo, inspektore”.