Nisu svi u ovdašnjim vojnim krugovima nezadovoljni mogućim krahom hrvatskog posla s Izraelom oko nabave 12 zrakoplova F-16 Barak, starih u prosjeku 30 godina, za 500 milijuna eura. Za američku blokadu prodaje tih zrakoplova izraelska strana posredno proziva sada već bivšeg američkog ministra obrane generala Jamesa Mattisa.
Tvrde da je nepopustljivo zahtijevao da Izraelci mogu prodati Hrvatskoj samo F-16 u izvornom stanju, kakve su svojedobno kupili od Amerikanaca, bez njihove nadogradnje. To Hrvatskoj pak ne odgovara, te ako takve pozicije i dalje ostanu, onda od kupovine neće biti ništa.
Legendarni vojni pilot Ivan Selak, koji je sada u mirovini, rekao je u razgovoru za Novu TV da se nada kako će Amerikanci Hrvate naučiti pameti. Drži također da bi, ako do realizacije tog posla ne dođe, onda generalu Mattisu trebalo na neki način zahvaliti. „Nadam se i vjerujem, ako se odustane od ovoga, da će časni general Mattis dobit barem ulicu u Zagrebu“, rekao je Selak.
On od početka tvrdi da je odluka hrvatske komisije o izboru tipa zrakoplova dobra, a sve ostalo je loše. Još prije nego se donijela konačna odluka Selak je javno rekao kako „zrakoplovi koji će doći u Hrvatsku, a bit će stariji od pilota koji će njima letjeti, nisu dobra opcija“. Također je kazao kako se naši piloti na izraelskim zrakoplovima zasigurno neće naletjeti.
-Najveća mana F16 Barack zrakoplova je što su njime letjeli Izraelci koji su najbolji piloti na svijetu i najbolje ga koriste. Oni su ga izraubali. Kad je zrakoplov proizveden 80-ih, proizvođač je jasno naveo kako je njegov životni vijek 30 godina i 8.000 sati. Ti zrakoplovi su već toliko naletjeli, rekao je tada Selak.
U petak je pak za Novu TV kritizirao one iz hrvatske komisije koji su govorili o cijeni održavanja F-16 Barak. „Ljudi koji govore da zrakoplov koji je iskorišten, natezan, opterećivan, da budem vulgaran – više od amsterdamske prostitutke – da će njegovo održavanje biti jeftinije od novog, sve govori o onima koji su radili u toj komisiji“, rekao je Selak.
Ranije je pak kazao kako Hrvatska može birati između novijeg zrakoplova ili korištenog zrakoplova, a jedino ne dolazi u obzir – iskorišteni zrakoplov. U ovo potonje spada, po njemu, izraleski F-16 Barak. Selak je od početka bio za to da se kupi manji broj novijih zrakoplova, a to je kaže i rekao ministru obrane Damiru Krstičeviću iako nije bio član te komisije koja ih je birala.
-Trebaju nam avioni, a ne leteće kante, rekao je dodajući da Hrvatska zaslužuje i može bolje.
„Tko kaže da moramo do 2024. kada istječe vijek Migovima 21, imati svih 12 zrakoplova. Možda možemo imati šest F-35, ili šest F-16 Block 70/72, ili šest Gripen E, a onda oko 2030. godine još šest istih. Naravno taj od kojeg ćemo kupiti mora uložiti u nas i mi moramo proizvoditi neke komponente tih zrakoplova. To je jedini način da se osiguramo za dugo vremena. Sve ostalo su kanaderi, zaključio je Selak.