Pitanja za Uskok: Kako je PR agencija postala vlasnik domene koronavirus.hr? Je li netko imao povlaštene informacije?

Pitanja za Uskok: Kako je PR agencija postala vlasnik domene koronavirus.hr? Je li netko imao povlaštene informacije?

Na nedavno raspisani natječaj za uređivanje službene vladine stranice koronavirus.hr stigle su tri ponude. PR tvrtka Media Val, koja je posljednjih godinu dana uređivala stranicu, prijavila se na natječaj te je ponudila najveći iznos, i to 1.4 milijuna kuna s PDV-om, što je daleko više od tvrtke Prospekt iz Rijeke, koja nudi 814 tisuća kuna. Zajednica ponuditelja LM Komunikacije ima najnižu ponudu, koja iznosi 662 tisuće kuna s PDV-om. Procijenjena vrijednost natječaja je 856.200 kuna. 

Podsjetimo, Ministarstvo zdravstva Vilija Beroša isplatilo je u 2020. godini više od 1.1 milijun kuna PR tvrtki Media Val za uređivanje te stranice, i to bez raspisanog natječaja, pod izlikom da su im hitno trebali komunikacijski stručnjaci za vrijeme epidemije koronavirusa. Sada je raspisan natječaj, javlja Index.

Stranica koronavirus.hr počela je s radom u ožujku prošle godine i predstavlja službenu stranicu vlade za pravodobne i točne informacije o koronavirusu. Za tu službenu stranicu nikada nije bio raspisan natječaj niti su tvrtke bile pozivane da podnesu ponude. Isto tako, vlasnik domene prvotno je bila PR tvrtka Media Val, a kasnije je preregistrirana na Ministarstvo zdravstva. Od početka nije bilo sasvim jasno niti smo u posljednjih godinu dana od Ministarstva zdravstva dobili jasan odgovor kako se tražena vladina domena prvotno našla u vlasništvu PR tvrtke.

Kada se pogleda natječajna dokumentacija, razvidno je da se cijeli naglasak platforme koronavirus.hr stavlja na dizajnera i voditelja projekta. Prije godinu dana uvjeravali su nas iz Ministarstva zdravstva da nisu raspisali natječaj jer su im hitno, u uvjetima epidemije koronavirusa, trebali komunikacijski stručnjaci kako bi pokrenuli službenu vladinu stranicu koronavirus.hr.

Podsjetimo kako smo o uvjetima natječaja pisali nedavno. Naglasili smo da je nelogična točka sedam uvjeta natječaja, u kojoj se traži da je ponuditelj u slučaju migracije sadržaja na drugu platformu ili kod drugog pružatelja usluge smještaja internetske stranice (hostinga) www.koronavirus.hr obavezan osigurati migraciju svih sadržaja na novu platformu tako da svi sadržaji budu javno dostupni bez prekida. Naime, osnovni podaci o dosadašnjem broju korisnika ili veličinama podataka uopće nisu navedeni, što bi bio valjda osnovni uvjet za ispravno dimenzioniranje servisa.