Plenkovićeva Vlada mora biti transparentnija u projektu Rimac: Zašto tako malo znamo o tvrtkama u koje ulaže čak 200 milijuna eura

Plenkovićeva Vlada mora biti transparentnija u projektu Rimac: Zašto tako malo znamo o tvrtkama u koje ulaže čak 200 milijuna eura

Novac iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026. neće dobiti Rimac Automobili, kako se na nekim mjestima u javnom prostoru tvrdilo, nego jedna druga kompanija u čijoj vlasničkoj strukturi jesu Mate Rimac i Rimac Automobili, a također se u kontekstu poduzetnika iz Svete Nedelje o njoj već i ranije govorilo.

Riječ je o tvrtki Project 3 Mobility koja je zapravo tvrtka nositelj projekta robotaksija o kojima je Rimac i govorio nakon zaključenja posla vezanog za Bugatti s Porscheom. Iz Rimac Automobila uputili su nas na ranije izjave u kojima se navodilo kako je plan da do kraja 2024. godine Zagreb među prvima u svijetu dobije robotizirane taksije. Detalje o svemu moramo pričekati do sljedeće godine, no sasvim je točno da Rimac Automobili neće proizvoditi takva vozila, nego će se ona, kao i ekosustav unutar kojega će ona funkcionirati, praviti pod okriljem te nove tvrtke gdje je partner i Microsoft. Proizvodili bi se, dakle, u Hrvatskoj s planom da se vozila i sustav izvoze, javlja Večernji list.


Pogled na javno dostupne podatke o tvrtki otkriva dosta toga. Primjerice, uz Rimca i Rimac Automobile, kao osnivači i članovi društva navode se i dizajner njihovih automobila Adriano Mudri te strateg Marko Pejković. Ali, tu su i Kia te Infinum. Također, vrlo je zanimljiv i podatak prema kojem je ‘u prosincu 2019. godine KIA Motors Corporation investirao iznos od 22,317.501 kuna u Društvo Project 3 Mobility d.o.o.’. Što se tiče Infinuma, naše odlične softverske tvrtke koja je nedavno osnovala zajedničku tvrtku s Porscheom, Porsche Croatia d.o.o., čemu je vrata otvorio Mate Rimac, rekli su nam kako “možemo potvrditi da smo dio Project 3 Mobility i to kao investitori i suradnici. Vjerujemo u taj projekt i sve ljude koji stoje iza njega; ne bismo uložili svoje vrijeme i novac da nije tako. Nažalost, ne možemo otkriti detalje o tome što konkretno radimo.”

O očito iznimno zanimljivom projektu koji je sada dobio i zeleno svjetlo u sklopu prihvaćenog Nacionalnog programa doznajemo upravo iz tog dokumenta. Tamo stoji kako je “cilj projekta razviti i implementirati u potpunosti novi ekosustav urbane mobilnosti (odnosno tzv. MaaS – mobilnost kao usluga), usko integriran s javnim gradskim prijevozom koji će se sastojati od 3 ključne komponente nužne da bi potpuno autonomna vozila mogla funkcionirati i sudjelovati u prometu.

One su redom: (i) potpuno autonomno električno vozilo pete razine autonomije, (ii) razvoj i izgradnja specijalizirane infrastrukture za autonomna i električna vozila integrirane s javnim gradskim prijevozom, (iii) razvoj softverske platforme za upravljanje kompletnim sustavom”. Također stoji kako planirani ukupni troškovi projekta iznose 3 milijarde i 411 milijuna kuna. Kroz europski plan oporavka RRF planirana je dodjela sredstava u iznosu od 1.485,000.000 kn s obzirom na to da se sukladno pravilima o državnim potporama neće moći financirati ukupan iznos investicije.

Moramo upozoriti da je prilično neozbiljno da Hrvatska planira uložiti u tvrtke čak 200 milijuna eura, a da tako malo znamo što će raditi i proizvoditi. Stoga apeliramo na Plenkovićevu Vladu da bude transparentnija i da u javnost iziđe s puno više detalja.

Foto: Hina

Facebook Comments