Poluprazna parkirališta ispred tri trgovačka lanca koja Hrvati bojkotiraju: Vidim da cijene još idu gore. I dalje bojkot tri proizvoda

Poluprazna parkirališta ispred tri trgovačka lanca koja Hrvati bojkotiraju: Vidim da cijene još idu gore. I dalje bojkot tri proizvoda

Da građani razmišljaju o tri proizvoda, ali i o tri trgovačka lanca koji se bojkotiraju do srijede navečer – najbolje pokazuje broj vozila na parkiralištima. Parkiralište lanca koji se bojotira je poluprazno, dok je u trgovini preko puta situacija drukčija. Podsjetimo, u četvrtak je počeo najavljeni tjedni bojkot trgovačkih lanaca Lidla, Eurospina i dm-a te triju proizvoda – Coca Cole i drugih gaziranih pića, vode u bocama i deterdženta, a na poziv platforme “Halo, inspektore”.  Kod navedenih artikala, kako je rečeno, uočen je enorman rast cijena.

– Uvijek bih sudjelovala. Mislim da ne postoji drugi način jer ovo zaista nema kraja, a pogotovo ljudi koji su u mirovini. Mislim da ne mogu živjeti. Treba još, i više i jače dok ne dođemo na svoje, rekla je Mira iz Zagreba.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VIDEO: Popularni TikToker dokazao: DM guli Hrvate još gore nego što smo mislili. Pogledajte samo cijene u Njemačkoj i Hrvatskoj

– Jučer nisam ništa kupovao, ali danas kupujem, iako smanjeno, nadovezao se Srećko.

– Danas je izuzetak, ali vidim cijene još više idu. Orasi su bili 3,99, sad su 5,69, tako da oni to još dižu, dodala je Mirjana.

Novi članak na Wikipediji osvanuo je s detaljnim opisom nedavnog vala bojkota maloprodaje koji je zahvatio Hrvatsku i susjedstvo. Članak pod naslovom “2025 Balkan retail boycotts” nudi sažet pregled događaja koji su započeli u Hrvatskoj potkraj siječnja, zbog neizdrživog rasta cijena hrane i drugih osnovnih potrepština.

Bojkot, koji se brzo proširio na Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Sjevernu Makedoniju i Sloveniju, odgovor je na ekonomsku krizu koja je pogodila regiju. Wikipedijin članak ističe kako su građani ujedinjeni u naporima da izraze svoje nezadovoljstvo prema maloprodajnim lancima koji su optuženi za prekomjerno podizanje cijena.

Ekonomski analitičar Damir Novotny sumnja u uspjeh bojkota. Što se tiče trgovaca, za koje kaže da nisu jedini krivac u ovoj priči, samo trebaju dočekati ljeto.

– Vidimo sad da neki trgovački lanci prevaljuju taj teret odgovornosti na svoje dobavljače pa ćemo vidjeti kako će se to odraziti na cijene, ali u svakom slučaju ono što trgovci čekaju je turistička sezona. Dakle, ne možete nagovoriti 20 milijuna turista da bojkotiraju hrvatsku obalu, da bojkotiraju trgovinu i da ništa ne kupuju, rekao je.

Foto: Hina