VIDEO: Ponovno je pao Boeing koji je postao iznimno nesiguran i nepouzdan: Evo razloga zašto je do toga došlo. Svakako je kriva i američka politika

VIDEO: Ponovno je pao Boeing koji je postao iznimno nesiguran i nepouzdan: Evo razloga zašto je do toga došlo. Svakako je kriva i američka politika

U posljednjih nekoliko godina, Boeing – nekoć simbol američke tehničke izvrsnosti – postao je sinonim za serijske sigurnosne propuste. Ponavljani incidenti, fatalne nesreće, i neispravnosti u novim i starim modelima jasno otvaraju pitanje: koliko je sigurno letjeti Boeingom danas? Boeing se suočava s dubokom krizom — ne samo zbog pojedinačnih tehničkih grešaka, već zbog sistemske erozije kulture sigurnosti. Svakako je kriva i američka politika koja je svojim utjecajem “sređivala” da pojedine države svijeta kupuju avione. Često i mimo svoje želje jer je svima jasno da je europski Airbus znatno pouzdaniji i kvalitetniji.
Pitanje više nije izolirano na jedan model ili nesretan slučaj. Sve više putnika i zrakoplovnih kompanija postavlja pitanje: je li Boeing danas rizičniji od konkurenata?
Dok Airbus ne bilježi ni približno sličan broj skandala, Boeing je već nekoliko godina svako malo mora opravdavati zašto je došlo do kvarova koji izazivaju brojne ljudske žrtve.
Može li Boeing povratiti povjerenje industrije i putnika prije nego se dogodi novi katastrofalan incident?


🔻 1. Padovi povezani s dizajnerskim i softverskim greškama

Najgori primjer je Boeing 737 MAX:

Dva pada (Lion Air 2018. i Ethiopian Airlines 2019.) odnijela su 346 života.

Istrage su pokazale da je uzrok bio MCAS softver, za koji piloti nisu bili pravilno obučeni, a koji je automatski usmjeravao avion prema dolje.

Boeing je godinama skrivao razmjere problema, što je izazvalo globalno prizemljenje MAX flote.

🔧 2. Kvarovi i propusti u proizvodnji

Od 2021. do danas, otkriveno je niz problema:

Labavi šarafi na kormilu visine (737 MAX, 787).

Neispravna montaža vrata – npr. kod Aljaska Airlinesa 2024. otkinuo se „door plug” usred leta.

Greške u bušenju rupa u trupu 787 Dreamlinera, što ugrožava strukturni integritet.

Problemi sa sustavima protiv zamrzavanja, koji su doveli do požara na motorima 737.

📉 3. Kriza kulture sigurnosti

Istrage američkog Kongresa i neovisnih zviždača ukazale su na:

Korporativni pritisak na brzinu proizvodnje, nauštrb sigurnosti.

Zanemarivanje upozorenja inženjera.

Ometanje internih inspekcija i nedovoljna kontrola kvalitete.

Jedan zviždač, John Barnett (bivši menadžer kvalitete), nedavno je tragično preminuo dok je svjedočio protiv Boeinga. Njegova tvrdnja: “Sigurnost nije prioritet. Profit jest.”