POSLOVNI POTHVAT AMBICIOZNOG HRVATA: Pranje automobila naručite putem mobitela i oni dolaze na vašu kućnu adresu. I to nije sve

POSLOVNI POTHVAT AMBICIOZNOG HRVATA: Pranje automobila naručite putem mobitela i oni dolaze na vašu kućnu adresu. I to nije sve

Na prvu, pojam pranja automobila bez vode zvuči gotovo kao oksimoron, posebno kada ga pokušamo uklopiti u kontekst održivosti, što je danas ključna komponenta mnogih poslovnih modela. Međutim, upravo je takav inovativni poslovni model razvijen u Hrvatskoj, a iza njega stoji Lavanda Dry, startup koji se bavi mobilnim pranjem automobila koristeći nanotehnologiju i potpuno eliminirajući potrebu za vodom. 

Tu uslugu, koja štedi čak 150 litara vode po svakom pranju, mnogi smatraju rješenjem budućnosti. 

Kako funkcionira pranje automobila bez vode?

Jere Dumanić, osnivač Lavanda Drya, za Bloomberg Adria TV objašnjava da ta usluga funkcionira vrlo jednostavno.

“Upotrebljavamo nanotehnološke tekućine koje neki nazivaju ‘suhim pranjem’. Za pranje automobila, izvana i iznutra, potrošimo svega dva do tri decilitra tih tekućina. Naši korisnici potvrđuju da su rezultati fantastični, a većina ih smatra da smo u najmanju ruku jednako dobri, ako ne i bolji od tradicionalnih autopraonica”, govori Dumanić.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VIDEO: Hebrang opisao Milanovića: On je gardist s Titova groba i dezerter sličan Primorcu i Plenkoviću. A Primorac? On je rođeni gubitnik

Osim što koristi ekološki prihvatljivije metode, Lavanda Dry se u potpunosti oslanja na digitalnu platformu. Proces naručivanja pranja odvija se putem mobilne aplikacije, što podsjeća na popularne usluge poput Ubera ili Glova, javlja BloombergAdria.

Nema više potrebe za odlaskom u autopraonicu i čekanjem. Automobil se pere na lokaciji koju korisnik odabere, čime se značajno štede vrijeme i energija.

Konkurentnost i cijene

“Cjenovno smo se pozicionirali usporedivo s klasičnim autopraonicama. Naša usluga košta otprilike 26 do 27 eura, dok se cijene u autopraonicama u Zagrebu kreću između 20 i 30 eura, pa čak i više u šoping-centrima”, objašnjava Dumanić.

Iako kritičari smatraju da bi takva usluga mogla biti prolazan trend, Dumanić je uvjeren u njezinu budućnost. Osim uštede vremena i udobnosti koju nudi korisnicima, takvi modeli predstavljaju održivo rješenje za očuvanje prirodnih resursa, posebno vode.

Održivost i budućnost pranja bez vode

Jedan od ključnih argumenata u korist takvog modela je drastična ušteda vode. Trenutno, za pranje jednog automobila u tradicionalnoj autopraonici troši se između 130 i 150 litara vode.

Kada uzmemo u obzir sve autopraonice u Zagrebu, a zatim proširimo pogled na cijelu Hrvatsku i Europu, postaje jasno da se radi o ogromnim količinama vode.

Dumanić vjeruje kako će u budućnosti europske regulative tražiti uvođenje sustava za reciklažu vode ili čak potpuni prelazak na metode poput suhog pranja, čime bi se osigurala veća ekološka održivost.

Lavanda Dry je još uvijek u ranoj fazi razvoja, no već bilježi rastući interes. Trenutno su prisutni u Zagrebu, okolici Samobora i Zaprešića, dok u Zadru već imaju partnere, a uskoro planiraju proširenje i na Rijeku te Split. Ambicije tog hrvatskog startupa ne zaustavljaju se na nacionalnoj razini, već planiraju širenje i na inozemna tržišta. “Završavamo pregovore s partnerima u Njemačkoj i otvaramo franšize u Frankfurtu i Münchenu”, najavljuje Dumanić, dodajući kako će to biti test njihove konkurentnosti na većim tržištima.

Ako uspiju na tako zahtjevnim tržištima, vjeruju da imaju dobru osnovu za daljnje širenje u Europi.