Od jučer je u Zagrebu na snazi nova odluka o tzv. blokovskom parkiranju. Vlasnici povlaštenih parkirališnih karata više se njima neće moći koristiti za cijele postojeće parkirališne zone, nego samo za jedan od blokova unutar njih. Najavljuje se i produljenje vremena naplate parkiranja u najskupljoj, prvoj zoni od ponedjeljka do subote sve do ponoći i uvođenje naplate nedjeljom do 15 sati.
Uvodi se i naplata u nekim gradskim ulicama gdje je do sada nije bilo. Zagreb uz to dobiva i prvu “Park & Ride” zonu koja bi trebala biti korisna pacijentima Rebra – najvećeg bolničkog centra u zemlji.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Poznati HRT-ov novinar ima tešku bolest gotovo 40 godina: Bio je na pet operacija
Blokovsko parkiranje najviše bi koristi trebalo donijeti stanovnicima središta grada Zagreba. Robert Faber, predsjednik Vijeća gradske četvrti Donji grad, kazao je za HTV da je teško reći kako će ta promjena utjecati u prvih nekoliko sati.
– Subotom je nešto malo manji pritisak, ali očekujemo da će se pokazati da će za stanovnike centra to donijeti olakšanje, istaknuo je.
Naglasio je da se oslobodio velik dio parkirnih mjesta od gospodarskih terasa, dio od rezerviranih parkirnih mjesta. Kad bi sve to skupa zbrojili, kaže, to je kao da smo, po kapacitetu, napravili dvije garaže u gradu.
Očekuje da će se ovim postupkom olakšati parkiranje, posebno u večernjim satima kada se ljudi budu vraćali s posla.
– Za prvu zonu je izdano 13.776 povlaštenih parkirnih karata, a imate 8.035 parkirnih mjesta. Prema tome, stanje je bilo naprosto neizdrživo jer se godinama nije poduzimalo ništa da bi se to stanje popravilo i olakšalo stanovnicima koji žive na tim dijelovima te da im se omogući bolje i jednostavnije parkiranje, dodao je.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Lidija Bačić o navodnoj veze s poznatim hrvatskim nogometašem: Čovjeka nikad nisam upoznala ni vidjela uživo
Uspoređujući s ostalim blokovima, otkrio je i hoće li cijene biti jednake ili manje:
– U centru grada javna površina je skuplja i grad kod tih povlaštenih karata subvencionira građanima povlašteno parkiranje pa samim time kada imate skuplju površinu koju inače naplaćujete za neke druge svrhe, ta je povlaštena karta malo skuplja.
Glavno obilježlje blokovskog parkiranja je to što povlaštene parkirališne karte više neće vrijediti za cijele parkirališne zone, već za samo jedan od blokova unutar zone. Iz zagrebačke gradske uprave naglašavaju da vlasnici oko 10 posto automobila registriranih u Zagrebu imaju povlaštene uvjete parkiranja u odnosu na ostale građane, što znači da se promjene vezane za blokove odnose na manji dio građana.
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je kako ne bi trebalo biti problema.
Što se tiče ZagrebParkinga, software znakovi postavljeni su u cijelom gradu, rekao je i napomenuo da to nije tako velika promjena.
Grad Zagreb imat će ukupno 23 parkirališna bloka koja će se odnositi na povlaštene parkirališne karte, dok će se ostale karte za javna parkirališta s naplatom i dalje kupovati po zonama.
Za korisnike koji će nakon 26. listopada imati važeću povlaštenu parkirališnu kartu, ona automatski prestaje vrijediti za parkirališne zone te počinje vrijediti za parkirališni blok prema njihovoj adresi boravišta/prebivališta. Do isteka valjanosti kupljene povlaštene parkirališne karte, korisnici neće trebati poduzeti nikakve dodatne korake, osim provjere u kojem bloku imaju pravo parkiranja, što mogu napraviti uvidom u objavljenu kartu te dokument Zaključka.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Razorna kritika novinarke: Milanovićeva pudlica Hajdaš Dončić tvrdi da misli svojom glavom. A što ima u toj glavi? A možemovci? I oni se boje
– Korisnici će također imati mogućnost kupnje PPK za blok u kojemu imaju prebivalište ili boravište ili za susjedni blok, ako se susjedni blok nalazi u istoj ili nižoj (jeftinijoj) zoni parkiranja. Korisnici pritom imaju pravo na kupnju PPK samo u jednom bloku, rekao je Tomašević.
Među novostima novog modela naplate parkiranja je i da se u pojedinim ulicama gdje se do sada parkiranje nije plaćalo, to naplaćuje. Usto, dio zona mijenja boju.
– Dogodila se možda najznačajnija izmjena na potezu istočno od Heinzelove: sada će biti skroz druga zona, a do sada je jedan dio spadao u crvenu, odnosno prvu zonu. Također, Pantovčak će sada ući u crvenu zonu, rekao je voditelj ZagrebParkinga, Dinko Herman.
Novost je i da se na Borongaju uvodi V. zona naplate parkiranja “Park & Ride zona” koja vodi prema bolnici Rebro s parkirališta na Borongaju i kod maksimirskog stadiona. To znači da će korisnik tog parkirališta, uz kupljenu parkirališnu kartu, ujedno moći koristiti prijevoz ZET-om, autobusnom linijom 228: Svetice – Rebro – Svetice do bolnice KBC Zagreb na Rebru, rekao je voditelj ZagrebParkinga. Cijena karte za parking i prijevoz ZET-ovom linijom je 2,30 eura za vozača i još jednu osobu, a za svaku osobu više plaća se još po 1,00 euro.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Obitelj pokojnog Ante Ćorušića zabranila dolazak na komemoraciju trojici poznatih ginekologa iz Petrove. Jedan od nepoželjnih je i HDZ-ovac Mislav Herman
U koji blok pripadaju, građani mogu provjeriti pregledom karte i popisa ulica po zonama i blokovima na web stranicama Zagreb parkinga. Iz gradske uprave pritom naglašavaju da se blokovskim parkiranjem ne ukidaju parkirališne zone, koje i dalje vrijede za komercijalne karte, nego se zone dijele na manje prostore (blokove) u kojima se korisnici PPK mogu parkirati prema povlaštenim cijenama.
Thomas Bauer, poznati marketinški stručnjak i pripadnik Bad Blue Boysa, oštro je kritizirao gradonačelnika Tomislava Tomaševića zbog korištenja termina “blokovsko parkiranje”.
“Kako kaže jedan mudar grafiti umjetnik, Možemosi i TT nam na mala vrata uvaljuju istočnjačku šprehu. Kakvo j***** “blokovsko” parkiranje?
U Zagrebu su oduvijek postojali kvartovi, a nikada blokovi kao u Novom Beogradu. Ovo je grad koji je postojal i prije 1918. i prije 1945. te mu tradicija nalaže da, ak već u svrhu toponimije i lokalnog izričaja isfuravamo tuđice, one budu iz Austrije, a ne Srbije”, ističe Thomas Bauer.
Foto: Hina