Siniša Labrović prkosi koroni: Umjetnik i petnaest volontera demonstrativno lizali istu žlicu

Siniša Labrović prkosi koroni: Umjetnik i petnaest volontera demonstrativno lizali istu žlicu

Umjetnik Siniša Labrović napravio je  performans koji će šokirati Nacionalni krizni stožer i  sve zagovornike socijalne distance.  Naime, Labrović i  petnaest volontera su demonstrativno lizali istu žlicu.

“Razmjena sline”, u ljubavnom i/ili seksualnom činu, najintimniji je čin s najbližom osobom. Kad se ta intima rezervirana za najbližu osobu pretvori u javni umjetnički čin – u kojem jednu norvešku drvenu žlicu, nakon idejnog tvorca performansa, obliže dobrovoljno još 15-ak volontera – u oba smjera, tamo i nazad, “svatko sa svakim”, pred publikom od 150-ak ljudi i u danima prijetećeg drugog vala pandemije koronavirusa, množe se asocijacije, slojevi i tumačenja sinoćnjeg pulskog performansa “Zajednička žlica” našeg istaknuto performera i konceptualnog umjetnika Siniše Labrovića u Muzeju suvremene umjetnosti Istre, kojim je otvorena velika izložba “Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina”, javlja  Glas Istre.

I da su punoljetni volonteri odbili oblizivanje žlice, što im je kao mogućnost i pravo rečeno prije događaja, uspjeh performansa unaprijed je bio zajamčen. Provokacija, šok, moguće gađenje, humor, apsurd, politički slojevi performansa, od ispitivanja (samo)kontrole, podložnosti autoritetu (u ovom slučaju umjetniku pa i “svemoćnom oku” publike, jer neki su oblizivali kao da je sladoled) do drastičnog izrugivanja “ozbiljnosti” korone i opasnih pokušaja zadiranja u ljudska prava i političke slobode kroz planetarno zdravstveno postrojavanje, širok je raspon mogućih tumačenja Labrovićevog performansa.

I da su punoljetni volonteri odbili oblizivanje žlice, što im je kao mogućnost i pravo rečeno prije događaja, uspjeh performansa unaprijed je bio zajamčen. Provokacija, šok, moguće gađenje, humor, apsurd, politički slojevi performansa, od ispitivanja (samo)kontrole, podložnosti autoritetu (u ovom slučaju umjetniku pa i “svemoćnom oku” publike, jer neki su oblizivali kao da je sladoled) do drastičnog izrugivanja “ozbiljnosti” korone i opasnih pokušaja zadiranja u ljudska prava i političke slobode kroz planetarno zdravstveno postrojavanje, širok je raspon mogućih tumačenja Labrovićevog performansa.