Potrošačka platforma ” Halo, inspektore” ponovno je upozorila na nečasne trikove kojima se služe trgovci i proizvođači. Ovaj put je riječ o čokoladi “Milka” koja je poskupila za 48 posto služeći se obmanama. Objavu udruge”Halo, inspektore” prenosimo u cijelosti.
“‘Milka’ je povećala cijene svojih čokoladnih pločica, a istovremeno smanjila njihovu težinu, zbog čega su njihovi proizvodi u Njemačkoj dobili naziv „Obmanjujuće pakiranje mjeseca” i to od strane Potrošačkog centra u Hamburgu. Cijena Milka čokolade porasla je s 1,49 na 1,99 eura, dok je količina smanjena sa 100 grama na 90 grama. To predstavlja stvarno povećanje cijene za više od 48 posto.
Tom, potrošačima omrznutom praksom poznatom i kao “shrinkflacija” pogođeni su Milkini proizvodi poput čokolada Alpenmilch, Cijeli lješnjaci, Grožđice-lješnjak, Tamna čokolada, Kravlje mrlje, Bijela čokolada, Lješnjak i Luflée. Proizvođač Milke, Mondelez, pravda ovaj potez rastućim troškovima sirovina, osobito kakaa, javlja Fenix-magazin.de .
A kada smo to mi u Hrvatskoj tvrdili, mnogi su se smijali. Sada kada to čime Nijemci, njima se vjeruje. I to je u redu.
S tim što, za razliku od naših njemački potrošači sada zbog toga bojkotiraju kupovinu Milka čokolade.
A i te kako su zaslužili da ih se i kod nas bojkotira ne kupovanjem jer su kod nas cijene tih čokolada, za razliku od njemačkih, i duplo veće. A pločice Milka čokolade umjesto 90, kod nas su smanjene na 80 grama /na slikama/.
I na kraju recimo još i ovo: od ovog mjeseca i Halo, inspektore uvodi kategoriju obmanjujućih proizvoda u cijena”, stoji u priopćenju potrošačke platforme “Halo, inspektore” koji je danas upozorio i na nepoštenu praksu Kauflanda.
” Kako se situacija oko bojkota malo smirila, trgovački centri izgleda nastavljaju praksu koja je nekako u prošlih mjesec dana ostala u “zapećku” – pljesniva i manje kvalitetna hrana, ali i – nova POSKUPLJENJA koja i dalje uredno “marširaju” jer su potrošači povjerovali trgovačkim lancima kako su sniženja veća nego ikad i kakti “trajna”. Pa odustali od bojkota.
Svakim danom dobivamo sve više primjera i dokaza kako se na policama trgovačkih lanaca nalaze i proizvodi kojima je: ili istekao rok valjanosti, ili su pljesnivi, ili su upitne kvalitete, ili im se razlikuju prijevodi deklaracija. O cijenama koje su duplirane, da i ne pričamo.
To je posebice problem za starije i slabovidne osobe koje ne obraćaju pozornost na vanjski izgled ili ne provjeravaju dovoljno pažljivo ambalažu koja zna biti oštećena, a ni ne gledaju detaljnije na istaknute cijene, odnosno ne mogu vidjeti vanjske promjene na proizvodima.
DANAS imamo dva slučaja kao za primjer. Oba su iz Kauflanda.
U prvom primjeru je riječ, najvjerojatnije, o prekidu hladnog lanca, odnosno neodgovarajućem skladištenju kolača. Naime , u zadarskom Kauflandu uredno se prodaju Kokos kocke slovenskog slastičarskog proizvođača Jure s dobrim rokom trajanja (16.3.2025.). Ne bi ovo objavili da Zadranka nije upozorila na plijesan u kolaču u samoj samoposluzi. Isti taj pljesnivi kolač, nakon što je ukazala na očigledan problem, netko je uredno ponovno vratio u prodaju!?! I možda nenamjerno ugrozio nečije zdravlje, a možda i život…
Drugi slučaj, o kojem smo u uvodnom dijelu teksta također govorili, tiče se ovaj put Kauflanda u Zagrebu. Njihovi riblji štapići Vici od 250 grama uredno se prodaju po dvije cijene: na istoj polici ističu redovnu cijenu od 1,19 €, ali i onu od 1,69 €. To znači da je netko slučajno zaboravio ukloniti staru cijenu iz 2024.godine , a stavio je novu koja je od 17. 2. 2025. čak 42 % – viša!!!
Zato smo mi postavili zahtjev Kauflandu za dostavu popisa tzv. trajno sniženih cijena više od 1000 proizvoda s kojima se oni hvale. Njihov odgovor čekamo, a rado ćemo ga objaviti u posebnom obliku i na našoj besplatnoj platformi
Do tada, držite se širom otvorene oči: u hrvatskim trgovinama vas čekaju brojne zamke, iznenađenja i opasnosti”, piše potrošačka platforma “Halo, inspektore”.