Sramotan igrokaz u režiji ministrice Divjak i ravnateljice OŠ Jabukovac

Sramotan igrokaz u režiji ministrice Divjak i ravnateljice OŠ Jabukovac

Prvoga dana nastave u drugom polugodištu Osnovna škola Jabukovac u Zagrebu i ministrica Blaženka Divjak bili su protagonisti sramotnog igrokaza kojim se htjelo još jednom popularizirati eksperimentalni program Škola za život koja je u javnosti izazvala brojne kritike zbog očitih propusta i neobjašnjive žurbe ministrice da ga tako nedorečenog uvede u sve hrvatske osnovne i srednje škole.

Ono što je najžalosnije u ovom slučaju je da su u taj PR igrokaz uključili i učenike, što zaslužuje oštru osudu javnosti, a ministrici i njezinim PR savjetnicima netko nadležan trebao bi i službeno reći kako se djeca ne smiju koristiti za potvrdu jednog programa oko kojeg se ne slaže ni dobar dio struke ni roditelja.

Dok čekamo reagiranje nadležnih o ovom slučaju, podsjetimo se što se dogodilo u ponedjeljak u Osnovnoj školi Jabukovac. Tijekom posjeta ministrice Divjak organiziran je susret s učenicima koji su ministrici postavljali pitanja, i to, kako piše 24sata, baš ona pitanja koja o reformi već nekoliko mjececi ministrica voli isticati.

Pritom su uredno napisana pitanja učenici bez pogreške čitali s papirića: “Hoće li biti više eksperimenata? Hoće li torbe biti lakše? Zašto se ova reforma zove ‘Škola za život’?…”.
U Ministarstvu ističu kako apsolutno nije bilo nikakvog nametanja školi da djeca postavljaju točno određena pitanja.

– S ravnateljicom je dogovoreno da učenici u 20-ak minuta, jer nije bilo više vremena, pitaju ministricu što ih čeka iduće godine. Nisu svi ni pitali pitanja koja su imali jer se razgovor s ministricom razvio u drugom smjeru, poručili su iz Ministarstva.

Ravnateljica OŠ Jabukovac Romana Šimunić Cvrtila kaže kako se radi o izuzetno kreativnim učenicima 4. razreda te da su izabrani i zbog toga što ih iduće godine čeka reforma. Ravnateljica ističe da su učenici “sami smišljali pitanja”, ali da su “zamolili učiteljicu da ih na papiriće čitko napiše kako se kasnije ne bi zbog treme zbunili”. Pri tome, ravnateljici nije bilo čudno da tako “izuzetno kreativni učenici” ne znaju sami čitko napisati pitanja koja su sami smislili.

Na ministričine svakodnevne PR eskapade već smo navikli, no žalosno je da i čelni ljudi jedne škole pristaju biti dio njezine političke predstave, umjesto da učenike zaštite od ove očite manipulacije. Doista, prava “Škola za život” u državi po mjeri ministrice Divjak.