Turistički rezultati prvih pola godine za Hrvatsku su pokazuju rast u svim vrstama smještaja. U prvih šest mjeseci došlo je pet posto više turista nego lani, ukupno njih 7,6 milijuna, a registrirano je ukupno 4,3 posto više noćenja. Većina gostiju (89,3 posto) odabrala komercijalni smještaj, dok su nekomercijalni, poput vikendica i kuća za odmor za privatnu upotrebu, odabir oko 158 tisuća turista što je 5,2 posto više u odnosu na isto razdoblje lani, pokazuju podaci Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Oko milijun noćenja manje od hotela (9,5 milijuna noćenja) imali su objekti u domaćinstvu (8,6 milijuna noćenja), a na trećem mjestu po popularnosti su kampovi.
Vraćanje gostiju
“Kuće za odmor uvijek se otvaraju oko Uskrsa i rade do listopada, međutim bilo je nešto ‘rupa’. Više zbog velikog broja smještajnih jedinica koje se ne mogu sve popuniti istom brzinom. Obiteljske kuće su dobro popunjene, pogotovo one koje već dugo rade i imaju stare goste jer na kraju, to je poanta obiteljskog smještaja – da se gosti vraćaju”, rekla je Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja (HUOS), prenosi Poslovni dnevnik.
Popularnost Hrvatske ne pada ni među domaćim gostima. Svaki treći građanin ljetovat će od dva do tri tjedna uglavnom u lokalnim destinacijama i potrošiti prosječno 1330 eura, pokazalo je istraživanje portala MojPosao.
Upitana što očekuje od ovogodišnje turističke sezona za privatni smještaj, Marković kaže: “Bit ćemo na tragu lanjskih brojki jer tehnički ne možemo više podnijeti. Nije više ni moguće da rastemo oko 20 posto”.
Lipanj je ove godine bio pravi hit za odmor u Lijepoj našoj. U svim smještajnim jedinicama bilo je 3,3 milijuna turista, što je rast od 11 posto u odnosu na lanjski lipanj. Predsezonom je zadovoljan i Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT) koji naglašava kako smo još uvijek poželjna turistička destinacija.
Poželjna destinacija
“Vidimo da su hoteli najtraženiji, što je dokaz kontinuiranog ulaganja u kvalitetu i pogođene cjenovne politike. S prihodovne strane, generalno od ovogodišnje sezone očekujem rast od tri do pet posto u odnosu na lanjske rezultate”, rekao je Ostojić.
Zabrinjavaju cijene u ugostiteljskim obrtima i maloprodaji, a Marković tvrdi da gosti mogu očekivati cijene kakve su i lani bile u privatnom smještaju. Unatoč dobrim pokazateljima, boljki i dalje ima. “Naš najveći turistički izazov je postojeća struktura kapaciteta. U budućnosti su nam potrebni poticaji za gradnju i/ili rekonstrukciju objekata hotela i kampova. Izazov je i pitanje radne snage, koji će nas pratiti idućih nekoliko godina”, zaključuje Ostojić.
Foto: Hina