Stižu ‘Plave munje’: Novi tramvaji dolaze u Zagreb, imaju važnu tehničku novost – evo što će to značiti

Stižu ‘Plave munje’: Novi tramvaji dolaze u Zagreb, imaju važnu tehničku novost – evo što će to značiti

Zagrebom će uskoro prometovati novi tramvaji modela TMK 2400 domaće proizvodnje. Ugovor između ZET-a i Končara za 20 novih niskopodnih tramvaja potpisan je lani u lipnju, i to na dvije godine, kada je dogovorena i dinamika proizvodnje, odnosno da se svakog mjeseca isporuče po četiri nova vozila. Tada je rečeno kako prvi tramvaji trebaju stići u proljeće ove godine.

Projekt je to vrijedan gotovo 40 milijuna eura bez PDV-a, a prvom turom obilježit će se dva desetljeća otkako su novi tramvaji posljednji put stigli na tračnice metropole, pisao je Večernji list.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Priprema se veličanstven doček našim rukometašima: Kako god završilo finale, oni su naši junaci – otkrivamo tko će pjevati

Zagrepčani ih od milja zovu “Plave munje”, no tramvaji koji trenutačno prometuju zagrebačkim prugama modeli su NT 2200 i 2300. Novi će modeli pak nositi naziv NT 2400 te će biti najmodernija vozila u floti, od sigurnosnih do prometnih i tehničkih novotarija koje je Končar razvio u svojim pogonima.

Najveća novost, kako se pisalo, bit će i svojevrsna revolucija u Hrvatskoj, ali i šire, a to je da će vozila biti hibridna. Odnosno, osim strujom iz kontaktnog voda napajat će se iz baterija koje će se pak puniti energijom koja nastaje pri kočenju, prenosi Poslovni dnevnik.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VELIKI INTERVJU S ANTOM NAZOROM: Neki pojedinci još uvijek koriste hrvatske medije kako bi ocrnili Domovinski rat i Tuđmanovu politiku prema BiH

Riječ je o koncepciji regenerativnog kočenja koji već postoji u autoindustriji, ali ovo je prva primjena takvog sustava u javnom prijevozu.

Uz manju potrošnju, kako su prije pojasnili iz Končara, to će značiti da u slučaju nestanka struje tramvaj može nesmetano nastaviti voziti, a baterija će se paliti i pri ubrzanju, kada je potrošnja najveća, pa bi ZET-u trebali stizati manji računi za struju.

Podsjetimo, nedavno je objavljeno kako u ožujku stiže prvi tramvaj iz Končara. Novi su, moderni niskopodni, i nešto širi od zagrebačkih. Za njihovu nabavu svojedobno je potpisan ugovor između gradske tvrtke GPP i Končar – Električnih vozila, vrijedan 25 milijuna eura, od kojih je 20 milijuna bespovratnih iz NPOO-a (Nacionalni plan oporavka i otpornosti financiran europskim sredstvima).

Ugovorom je predviđena proizvodnja i isporuka deset novih niskopodnih tramvaja zaključno s rujnom 2025. godine, što će, kako su kazali iz Končara, biti i ispoštovano.

Foto: Grad Zagreb