Stvarno veliki biser poznatog trgovačkog lanca: Reklamiraju sniženje od 0 posto. Ali to nije sve

Stvarno veliki biser poznatog trgovačkog lanca: Reklamiraju sniženje od 0 posto. Ali to nije sve

Potrošačka udruga “Hallo, inspektore” upozorila je na čudno ponašanje velikog trgovačkog lanca Spara. Upozorava da je na djelu nepoštena oglašavačka praksa jer se reklamira lažno sniženje. Objavu udruge “Hallo, inspektore” prenosimo u cijelosti.

“Morali smo objaviti ovaj “biser” iz Interspara u Garden Mallu u zagrebačkoj Dubravi. A kako i ne bi? Naši čitatelji koji nam masovno dostavljaju ovu sliku govore kako je to još jedan “očiti primjer vrijeđanja inteligencije potrošača”. I, zaista, slika govori više od tisuću riječi…

Pa se onda s pravom potrošači pitaju: “Nije li ovo, ipak, jedna vrsta i zavaravajućeg oglašavanja? Jer na kapsule Ariel popusta nema. Cijena je bila ista i 2.5.2025. kao i danas, kao i sutra, kao i cijeli mjesec, a sve to uz 0% popusta (za nepismene u marketingu: bez sniženja – op.a.) u akciji “Spar mjesečne uštede” i uz slogan “Niže cijene cijeli mjesec”. A zavaravajući oblik oglašavanja je kažnjivo djelo.” Vidite li ovdje uštedu? Mi ne.

Ali vidimo još jednu marketinško-trgovačku glupost. A kako što znamo ljudskoj gluposti često nema kraja.”; stoji u objavi udruge “Hallo, inspektore”. Ali to nije jedina propust Spara koji ovih dana prodaje paštete kojima je debelo istekao rok trajanja.

“U zagrebačkom Sparu kupljene su Podravkine paštete. Dio njih je bio u roku, a dio (na slikama) je bio s rokom upotrebe 2.12.2024. godine!?! Jedna otvorena pašteta s POLUGODIŠNJIM protekom roka trajanja je imala pomalo čudan miris i okus. Zbog toga je Zagrepčanka bila vrlo zabrinuta, bez obzira što na paštetama piše „Najbolje upotrijebiti do“.

S obzirom na količinu masnoća gospođu je s pravom zanimalo koliko vremenski je pašteta sa slike za ljudsku upotrebu, odnosno koliko se još vremenski neće možebitno promijeniti organoleptička svojstva i/li kvaliteta, odnosno koliko je ta pašteta (i zbog transporta i logistike koju imamo na putu od proizvodnje do polica i potrošača) – sigurna za konzumaciju?

S obzirom da trgovac nije prihvatio reklamaciju s obrazloženjem da je to “sve u roku” jer piše “Najbolje upotrijebiti do”, Zagrepčanka je ogorčena postupkom Spara, ne samo zbog odbijenice, već i činjenice da su joj “uvalili” proizvod s debelo proteklim rokom trajanja, obratila @haloinspektore za savjet i pomoć u ostvarivanju prava na reklamaciju jer ne želi jesti paštete s proteklim rokom trajanja!?!

Zato smo se odmah obratili našem poznatom stručnjaku za sigurnost i kvalitetu proizvoda koji nam je rekao sljedeće:

„Kada proizvođač utisne rok trajanja na proizvod, tada garantira da će proizvod u najvećoj mjeri zadržati svoja prvotna svojstva. Sve poslije tog roka postaje problematično za konzumaciju. Paštete sadrže veliku količinu masnoća, oko 40 %, a promjene na masnoćama tijekom stajanja mogu se i kemijskim analizama dokazati. Moguće je i nastajanje tvari koje potencijalno štete zdravlju. Dakle, rokovi trajanja su garancija proizvođača i nakon tog roka moraju se skloniti s polica.

Postoji jedna prilično upitna teorija HAPIH-a da se neka hrana može konzumirati i izvan tog roka. ALI, na tome više ne inzistiraju…

No, mene više zabrinjava obavijest na deklaraciji da je proizvod napravljen od „100 % vrhunskih sastojaka“. Pojam “vrhunskih sastojaka” za paštete nije definiran pa se ovdje radi o upitnoj, možda zavaravajućoj navlakuši za potrošače. Jasno, postavlja se pitanje da li su onda ostale paštete napravljene od loših sastojaka?“ komentirao je mr. sc. Marija Katalenić, stručnjak za sigurnost i kvalitetu hrane.

U međuvremenu dobili smo i odgovor od Podravke koji, zbog zanimanja potrošačke javnosti, prenosimo u cijelosti:

„Prije svega, želimo istaknuti kako Podravka svoje proizvode kupcima isporučuje u prvoj trećini ukupnog roka trajanja. Time osiguravamo da naši partneri imaju dovoljno vremena za daljnju distribuciju i plasman proizvoda na police, u okviru jasno označenog roka valjanosti. Daljnje upravljanje zalihama i izlaganje proizvoda na prodajnom mjestu u nadležnosti je trgovca. Podravka je pritom podrška, ali NE MOŽE UTJECATI NA POJEDINAČNE SITUACIJE IZVAN SVOG SUSTAVA KONTROLE (istaknuo urednik).

Što se samog proizvoda tiče, važno je naglasiti da je riječ o steriliziranom proizvodu, proizvedenom u skladu s najvišim standardima sigurnosti hrane. Proces sterilizacije osigurava mikrobiološku ispravnost proizvoda čak i nakon isteka roka trajanja, iako se nakon tog perioda mogu javiti manje promjene u organoleptičkim svojstvima (npr. boji, mirisu, okusu), koje ne utječu na zdravstvenu ispravnost. Podravka za svaki takav proizvod provodi opsežna ispitivanja stabilnosti i sigurnosti te prilikom deklariranja roka trajanja koristi samo oko 70% potvrđene trajnosti proizvoda.

Naše paštete izrađuju se od pažljivo odabranih sirovina. Tako, primjerice, Pileća pašteta sadrži pileći file i meso zabatka, prirodne začine, a ne sadrži palmino ulje, konzervanse ni pojačivače okusa. Osim što je izvor proteina, kvaliteta ovog proizvoda potvrđena je i činjenicom da je riječ o najprodavanijoj pilećoj pašteti na hrvatskom tržištu. Dodatno, pileća pikant pašteta vlasnica je prestižne Superior Taste nagrade. Kvaliteta sirovina osigurava se kroz strogo kontrolirane dobavne lance, laboratorijska ispitivanja i certifikate dobavljača.

Kada je riječ o postupku reklamacije, uvijek komuniciramo s našim potrošačima te ih potičemo da nam se jave putem telefonskog broja navedenog na ambalaži ili putem e-mail adrese proizvodi@podravka.hr. Na taj način možemo pokrenuti standardizirani interni postupak provjere i odgovoriti na upit. Ujedno, s obzirom na to da se reklamacija odnosi i na konkretno postupanje trgovca, preporučujemo da se za dodatna pojašnjenja vezana uz neuvažavanje reklamacije obratite i direktno prodajnom mjestu,“ odgovorili su iz Korporativnih komunikacija Podravke.

S obzirom da Spar nije prihvatio reklamaciju, prema prijedlogu iz odgovora proizvođača, naša će se čitateljica obratiti izravno Podravki.

To preporučujemo i ostalim potrošačima kada imaju problem s nekim proizvodom da se svakako jave i trgovcu i proizvođaču. A, naravno, uvijek se mogu javiti i @haloinspektore ako ne uspiju u komunikaciji ili reklamaciji”, stoji u objavi udruge Hallo inspektore.