Platforma »Halo, inspektore« građane ponovo poziva na bojkot u petak, a ovoga puta na meti su pekarnice i pekarski proizvodi, uključujući i pekarnice u trgovačkim centrima. Bojkot se organizira na inicijativu srednjoškolaca.
– Podržimo inicijativu srednjoškolaca! Bojkotirajmo kupovinu u pekarnicama i trgovinama: kruh, burek, peciva, krafne i druge pekarske proizvode. Obustavimo kupovinu na jedan dan, stoji u objavi na stranici na Facebooku platforme »Halo, inspektore«.
U objavi se također navodi da je sutrašnji bojkot »rezultat i vaših stalnih dvogodišnjih upozoravanja na enorman rast cijena kruha, bureka, peciva, krafni, kao i smanjenu težinu (shrinkflaciju!), kvalitetu, neizdavanje računa.
Bojkot je rezultat i nezadovoljstva potrošača zbog, kako navode, nedjelovanja državnih tijela, koja su od snižavanja PDV-a na kruh, jaja, ulje i druge proizvode, šutjela i gledala kako potrošače »čerupaju« u pekarnicama i trgovinama.
– Mladi su nas pozvali da ih podržimo u inicijativi. Roditelji, bake i djedovi, rođaci, prijatelji – pružimo podršku našoj mladosti. Ne kupujemo u petak, poručuju s platforme »Halo, inspektore«.
“Upozoravamo potrošače i molimo da budu osobito pažljivi kod kupovine ovih dana i da ne nasjedaju olako na reklamne kampanje. Dobro pogledajte #cijene, zastanite, usporedite ih, pokušajte racionalizirati kupovinu uzimajući ono što vam je doista sada potrebno.
Trgovci imaju kapital koji mogu uložiti u „peglanje“ svog imidža i sada upravo to čine. Nije im toliko stalo do mišljenja potrošača i ponovne izgradnje narušenog povjerenja, koliko do popravljanja slike o sebi i zadržavanje profita.
Primjećujete i sami da su trgovački lanci već nakon prvog tjedna bojkota pokrenuli agresivne marketinške kapanje za smanjivanje štete i popravljanje imidža. Svi mediji zatrpani su reklamama o sniženjima, popustima, posebnim akcijama. Toliko o tome da bojkot nema nikakvog učinka na trgovce.
Ove marketinške kampanje strateški su osmišljene da bi se smanjio utjecaj bojkota. Navode potrošača da povjeruje kako su ova kratkotrajna sniženja cijena i akcijske prodaje usmjerene na dobrobit potrošača. Međutim, cilj tih kampanja je skrenuti pažnju javnosti s nezadovoljstva potrošača i povratiti potrošnju na vrijednosti prije bojkota. Trgovci ponovno žele vašu lojalnost, stare navike i povećanu potrošnju.
Trenutnim popustima i sniženjima stvaraju privid da slušaju i razumiju potrošače, ali te su akcije kratkog daha. #Manipulacija. #Trgovci za sada ne pokazuju namjeru promjene svojih praksi i trajnijeg poboljšanja situacije.
Jasno je da trgovački lanci čak i iz bojkota nastoje izvući korist. Velika sredstva koja ovih dana ulažu u marketing mogli su uložiti u dugotrajnije korigiranje #cijena na niže i njihovu stabilizaciju.
Na žalost, utrka za profitom očito je jača od ponovnog izgrađivanja odnosa povjerenja s potrošačem.
Potrošači traže trajno snižavanje cijena i njihovu stabilizaciju. #Potrošači traže približno istu cijenu istih proizvoda u istim trgovačkim lancima na hrvatskom tržištu kao i na drugim tržištima gdje posluju. Potrošači traže promjenu ponašanja trgovaca u formiranju maloprodajnih cijena na hrvatskom tržištu. Ne kao privremenu aktivnost kojoj je sada jedini cilj oslabiti efekte bojkota, vratiti potrošače među police i sačuvati profit, već kao dugoročnu promjenu”, istuče u priopćenju platforma Halo inspektore.