Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević izjavio je u utorak da će na drugu godišnjicu zagrebačkog potresa predstaviti program cjelovite obnove Zagreba, u čijem će fokusu biti konstrukcijska i cjelovita obnova Donjeg i Gornjeg grada, odnosno povijesne jezgre.
“Sljedeći utorak će krenuti javna rasprava o programu cjelovite obnove povijesne jezgre. Uz nju, krenut će i stručna rasprava i serija tribina, kako bi se u nju uključili građani i stručnjaci radi vizije povijesne jezgre, da bismo obnovu iskoristili za njezinu revitalizaciju”, rekao je gradonačelnik Tomislav Tomašević na konferenciji za medije, donosi N1.
Zamjenik gradonačelnik Luka Korlaet kazao je kako će se program cjelovite obnove povijesne jezgre predstaviti 22. ožujka.
“To će biti prvi takav dugoročni strateški dokument koji će dati smjernice državi, gradu, privatnim vlasnicima i investitorima kako napraviti ne samo konstrukcijsku protupotresnu obnovu, nego uopće kako unaprijediti grad u totalu”, kazao je Korlaet.
Dodao je da taj dokument predstavlja novi način pristupa razvoju grada kako bi u budućnosti bio sigurniji i zeleniji što će građanima dati bolju kvalitetu života, manje prometnih gužvi kao i niže račune za režije.
Zatvoren punkt za masovno cijepljenje na Velesajmu
Tomašević je izvijestio da je ovog vikenda, nakon skoro godinu dana rada, zatvoren punkt za masovno cijepljenje na Velesajmu, gdje je na dnevnoj bazi radilo između 50 i 100 zdravstvenih radnika koji su iskoristili gotovo 480.000 doza cjepiva.
“I dalje trebamo biti oprezni, i naravno ukoliko se promijene trendovi mi ćemo biti spremni da odgovorimo s kapacitetima za masovno cijepljenje”, naglasio je Tomašević.
Najavio je da će ZET pružati besplatni javni prijevoz za izbjeglice iz Ukrajine koje imaju potvrdu o statusu raseljenih osoba MUP-a.
ZET prorijedio linije zbog nedostatka rezervnih dijelova
Upitan jesu li dnevne linije javnog prijevoza reducirane zbog povećanih cijena energenata, Tomašević je rekao da to nema veze s prihodima i rashodima ZET-a nego s globalnim lancima opskrbe za rezervne dijelova vozila.
Istaknuo je da je zbog tehničke ispravnosti vozila ZET bio prisiljen prorijediti linije. “Međutim, ni na jednoj liniji prorijeđenost nije viša od pet minuta i privremenog je karaktera”, rekao je Tomašević.
Istaknuo je da ukupan iznos koji grad uprihodi od prireza, manji od novca koji se izdvaja za subvencioniranje javnog gradskog prijevoza.
“Svi prihodi od prireza su ove godine oko 800 milijuna kuna, a subvencije ZET-u iz proračuna su 940 milijuna kuna. (…) Vidjet ćemo koliko ćemo dugo to moći raditi”, poručio je Tomašević.
Najavio je i kako će ZET, zbog manjka operativnih radnika, ići i u zapošljavanje novih vozača.
Dodao je da će se na sljedećoj sjednici Gradske skupštine naći odluka o kriterijima i uvjetima za postavljanje spremnika na javnu površinu, kako bi se infrastruktura prilagodila novoj odluci o sakupljanju komunalnog otpada.
Odluka će se odnositi na slučajeve kada nije moguće spremnike za otpad smjestiti na parceli vlasnika zgrada.
Foto: Hina