Nezavisni kandidat za gradonačelnika Zagreba Trpimir Goluža održao je konferenciju za medije na temu prometa i javnog gradskog prijevoza u gradu Zagrebu prilikom čega se osvrnuo na ključne probleme koji se iz godine u godinu ne rješavaju te predstavio konkretna rješenja.
„Zagreb je prometno blokiran i svakodnevno svjedočimo prometnom kaosu. Nažalost, aktualna gradska vlast nije učinila baš ništa kako bi problem prometa i javnog gradskog prijevoza stručno i trajno riješila, već je svojim improvizacijama te nelogičnim projektima i odlukama situaciju dodatno pogoršala“ naglasio je Goluža i podsjetio na slučaj iz prosinca kada vozilo Hitne pomoći nije moglo proći zbog postavljenih stupića za biciklističku stazu.
Goluža je istaknuo kako gradska vlast treba djelovati brzo i odlučno, implementirati konkretna rješenja koja će građanima omogućiti normalniji život u najkraćem mogućem roku.
Istaknuo je tri ključna područja vezana uz promet koja će sa svojim timom žurno adresirati po preuzimanju odgovornosti za upravljanje Gradom – protočnost prometa, sustav parkiranja i unaprjeđenje javnog gradskog prijevoza, stoji u priopćenju Izbornog stožera Trpimira Goluže.
U planu mu je povećati protočnost prometa za 30-ak posto izgradnjom dvaju novih prekosavskih mostova (Bundek i Jarun-zapad), ali i projektiranjem još dva do tri mosta tijekom mandata na relacijama Radoslava Cimermana – Cvjetna cesta, istočno od Jaruna – Arena te Vatikanska ulica – Žitnjak, gdje namjerava uspostaviti cijeli koridor Vatikanske ulice i pretvoriti je u aveniju. Goluža je istaknuo kako će otvoriti zatvorene ulice u centru grada i ukloniti stupiće i biciklističke staze, kako bi se omogućila bolja protočnost središta grada.
„Želimo smanjiti gužve i poboljšati sigurnost svih sudionika u prometu, a osnivanjem Ureda za regulaciju na sustavan i kvalitetan način ćemo ujedno riješiti i protočnost prometa.”, naglasio je Goluža.
Za problem nedostatka parkirnih mjesta u gradu Zagrebu, Goluža rješenje vidi u izgradnji novih podzemnih garaža i uvođenju vertikalnog rotacijskog sustava parkiranja, koji će omogućiti parkiranje i do deset puta više vozila na istoj površini. Također, Goluža planira ukinuti blokovsko parkiranje s obzirom na to da se građani Zagreba protive takvom sustavu. Rekao je i kako planira ukinuti naplatu parkiranja subotom i nedjeljom jer, kako ističe, takva politika potiče odumiranje središta grada. „Centar Zagreba otvorit ćemo građanima, ali i svim posjetiteljima“, naglasio je Goluža.
Javni gradski prijevoz Goluža planira unaprijediti kroz obnovu i modernizaciju voznog parka te restrukturiranjem ZET-a. „Građanima Zagreba želimo omogućiti moderniji i učinkovitiji javni prijevoz, kako bi se smanjila ovisnost o automobilima”, izjavio je.
Goluža je također predstavio i dugoročni plan za prometnu i gospodarsku revitalizaciju Zagreba,ističući kako Zagreb mora postati europsko prometno čvorište i biti dio mreže velikobrzinske željeznice. Dodao je kako Hrvatska i Zagreb jesu formalno na mapi TEN-T, ali zbog nesposobnosti aktera na vlasti konkretni planovi realizacije uključuju Beograd i Skopje, a izoliraju Zagreb i Hrvatsku.
Nužnim vidi i premještanje dijela željezničke pruge iz grada na područje u blizini zagrebačke obilaznice te izgradnju Središnjeg eurokolodvora koji će povezati sve oblike javnog prijevoza, dok bi gradsku željezničku prugu izdigao na stupove. To bi, zajedno s otvaranjem brojnih ulica u smjeru sjever – jug, smanjilo gužve u središtu grada za oko 50 posto i ukupno omogućilo da Zagreb prometno „prodiše“.
„Svi ovi projekti bit će provedeni u suradnji sa strukom i Vladom RH, a rezultirat će smanjenjem pritiska na središnji dio grada, poboljšanjem protočnosti prometa i unapređenjem kvalitete života građana, zaključuje se u priopćenju Izbornog stožera Trpimira Goluže.
Foto: Hina