Brojni kandidati žele biti gradonačelnici metropole s godišnjim proračunom od gotovo 3 milijarde eura. Nezavisni kandidat za zagrebačkog gradonačelnika Trpimir Goluža rekao je kako je Zagreb, od grada socijalne osjetljivosti postao grad pogrešnih prioriteta, te da je gradskoj vlasti na čelu s Tomislavom Tomaševićem važnija ‘nezavisna kultura’ od pomaganja ranjivim skupinama.
– Potrebe bolesne djece i osoba s invaliditetom u Zagrebu su podređene queer događanjima te bogaćenju Tomaševićevih ideoloških istomišljenika i parapolitičkih skupina, koje djeluju pod krinkom civilnog društva i tzv. nezavisne kulture, izjavio je Goluža koji je i aktualni zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini.
– Tomašević je prije nego što je postao gradonačelnik optuživao Milana Bandića da ima svoje ‘kumove’, a on danas ima svoje udruge kojima transferira milijunske iznose iz gradskog proračuna i s kojima provodi ideološku politiku koja je strana Zagrebu i Hrvatskoj”, istaknuo je Goluža na konferenciji za novinare. Kao jedan od primjera takve politike vladajućih u Zagrebu naveo je gradsko sufinanciranje udruge Domino
– Udruga je poznata po organizaciji queer događanja i performansa, a dobili su 235 tisuća eura samo u prošloj godini, rekao je Goluža, javlja HRT.
Istovremeno, dodao je, 11 neprofitnih organizacija koje brinu o najranjivijim skupinama društva, poput djece oboljele od raka te osoba s invaliditetom, su zajedno od Grada Zagreba u 2024. dobilo 232 tisuće eura.
Goluža je predstavio i rješenja kojima bi se, kaže, poboljšala dostupnost socijalnih usluga, s posebnim naglaskom na najranjivije skupine. Založio se za pravedniju raspodjelu financijske pomoći iz gradskog proračuna i predstavio 10 ključnih mjera kojima bi unaprijedio socijalnu politiku Grada.
– Pet je prioritetnih skupina oko kojih ćemo skrbiti. To su prije svega osobe s invaliditetom, djeca s teškoćama u razvoju i bez roditeljske skrbi, starije osobe i branitelji, poručio je.
Vrijeme za promjenu prioriteta u izdvajanju gradskog novca
Goluža kaže da će ako postane gradonačelnik, osobama starije životne dobi i osobama s invaliditetom osigurati bolje zadovoljavanje važnih životnih potreba, povećati smještajne kapacitete, prenamijeniti dio gradskih prostora za dnevni boravak te uvesti mobilne timove za pomoć.
– Za djecu s teškoćama u razvoju osigurat ćemo suvremeno opremljene senzorne sobe te povećati kapacitete stručne podrške u odgojno-obrazovnim ustanovama, dodao je.
Goluža kaže i da će za mlade bez odgovarajuće roditeljske skrbi pokrenuti program podrške pri zapošljavanju. Najavljuje i program osnaživanja radno sposobnih korisnika u sustavu skrbi za povratak na tržište rada i ponovno osamostaljivanje kroz stručno osposobljavanje i prekvalifikacije.
– Jednostavno, vrijeme je za promjenu prioriteta u izdvajanju gradskog novca, poručio je Goluža.
Gorući problem vidi u zbrinjavanju otpada i čistoći grada. U slučaju pobjede na izborima, najavljuje ukidanje plavih vrećica.
– Da bi rješili ovu situaciju naš plan je izgraditi kompostane povećati dinamiku odvoza svih frakcija otpada, napraviti sortirnicu i poticati građane na odvajanje otpada, rekao je.
Prometne gužve, kaže, ne mogu nestati preko noći, a dugoročno ih planira riješiti izgradnjom dvaju novih mostova, na Jarunu i Bundeku. Zato će fokus biti na javnom prijevozu.
– Unaprijeđenje javnog gradskog prijevoza jedan je od prioriteta i jedan je od preduvjeta za rješavanje prometnog kolapsa u gradu Zagrebu. Javni gradski prijevoz treba biti siguran, efikasan, udoban i onda će ga više koristiti građani, a manje svoj auto, kaže Goluža.
Sport mu je vrlo važan pa je i izborni program nazvao nogometnim rječnikom – Golužinih 11. Aktivan je i na društvenim mrežama, mjesto je to na kojem se, osim uz govornicu gradske skupštine, najćešće bori protiv nepravilnosti u društvu, ali i kritizira rad sadašnjeg gradonačelnika.
– Prvenstveno mu zamjeram što je određene ideološke probleme pretpostavio komunalnim problemima zamjeram mu ideološku ostrašćenost zamjeram mu jednu isključivost zamjeram mu što je sa odrđenih pozicija u gradskoj upravi u gradskim poduzećima maknuo dokazane profesionalce, ističe Goluža.
Slogan u kampanji “Bit će opet Zagreb” najavljuje resetiranje Grada na osnovne postavke i vraćanje vrijednosti koje su, kaže, Zagrepčanima na prvom mjestu.
Foto: Hina