Učitelji optužuju ministricu Divjak: Ponaša se kao dijete, manipulira i ne prihvaća kritiku

Učitelji optužuju ministricu Divjak: Ponaša se kao dijete, manipulira i ne prihvaća kritiku

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak optužila je Sindikat hrvatskih učitelja da koči reforme te da je praktično lažirao istraživanje koje je pokazalo da je ‘Škola za život’ dobila dvojku.

“Prije svega, mene čudi da to netko zove istraživanjem, pogotovo znanstvenim istraživanjem. U tom segmentu ne čudi me da Sanja Šprem, koja vodi taj sindikat, ne zna što je znanstveno istraživanje. Koliko je meni poznato, oni su napravili anketu među svojim članovima negdje početkom školske godine, na tristotinjak ljudi. Istovremeno smo mi na 1300 učitelja napravili anketu nakon prvog polugodišta i odmah objavili rezultate, a oni su objavili rezultate nakon šest mjeseci. Mislim da ta anketa nije vjerodostojna, a pogotovo sada nije relevantna”,  tvrdi ministrica Divjak koja je takvim stavom šokirala učitelje.

U svom odgovoru Sindikat hrvatskih učitelja zamjera ministrici što svoj autoritet ne koristi da bi razvila socijalni dijalog, prihvatila mišljenje struke i potrudila se da od ocjene dovoljan dođe barem do trojke, ona namjerno iznosi netočne podake.

“Sindikat hrvatskih učitelja u više je navrata informirao javnost o istraživanju o kvaliteti radnih odnosa i sustava osnovnog obrazovanja u RH koje se provodi u okviru EU projekta koji je Sindikatu dodijeljen za unapređenje socijalnog partnerstva u sektoru u kojem djeluje. Isto tako, transparentno smo na okruglom stolu, održanom 10. travnja 2019., iznijeli sva područja istraživanja, prezentirali metodu istraživanja kao i istraživače – doktore znanosti s Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar koji su istraživanje osmislili i proveli te izradili istraživački izvještaj. Na navedenom okruglom stolu bila je prisutna i pomoćnica ministrice Lidija Kralj koja je izravno upoznata sa svim detaljima”, ističe Sindikat hrvatskih učitelja pojašnjavajući da je u njihovu istraživanju koje su proveli neovisni stručnjaci sudjelovalo 6 494 zaposlenika u sustavu osnovnog obrazovanja, a odgovore o provedbi „Škole za život“ dalo je 328 učitelja koji izravno sudjeluju u njezinoj provedbi, što je ukupno 28 % učitelja u osnovnim školama koji su uključeni u provedbu navedenog programa. Ministričina je dužnost, a s obzirom na sektor koji bi trebala predstavljati, znati prepoznati relevantnost istraživanja.

“Nedostojno je jedne ministrice u Vladi RH da manipulira brojkama i da ne iznosi sve činjenice na jasan i transparentan način. Ovim putem javno pitamo zašto ministrica ne navodi tko je radio anketu po kojoj je eksperimentalna provedba ocijenjena ocjenom 4. Koliki je trošak promidžbe „Škole za život“ i je li anketa uvrštena u trošak promidžbe? Mogu li se na uvid dobiti pitanja koja su postavljana zaposlenicima kako bi neovisni stručnjaci mogli ocijeniti jesu li ona bila postavljena na način koji omogućuje dobivanje objektivne slike”, ističe Sindikat dodajući da je tragično što ministrica niti u jednom trenutku nije kontaktirala Sindikat i zatražila razgovor o navedenim rezultatima.

“Umjesto toga, ministrica retorikom uvrijeđenog djeteta pokušava umanjiti značaj istraživanja i njegovih rezultata. Ministrica bi možda i znala koje je stvarno mišljenje zaposlenika u sustavu kada bi bila spremna za otvorenu raspravu i prihvaćanje kritike umjesto da obrazovanje koristi za svoju osobnu i političku promidžbu”, zaključuje Sindikat hrvatskih učitelja.