Veliki problem! Kako je novi dizajn popularne Domaćice izazvao pomutnju na društvenim mrežama

Veliki problem! Kako je novi dizajn popularne Domaćice izazvao pomutnju na društvenim mrežama

Krašev popularni keks Domaćica ima novi dizajn, koji je izazvao val reakcija na društvenim mrežama.

“Domaćica i umjetnica”, “Domaćica i programerka”, “Domaćica i menadžerica”, “Domaćica i pravnica”…, samo su neki od naziva novog ruha Kraševa popularnog keksa, donosi N1.

Sve to, naravno, nije prošlo bez brojnih reakcija na društvenim mrežama. Mnogi smatraju da nema potrebe za tolikom pretjeranom političkom korektnošću.

“I što fali tome da se bude samo domaćica?”, upitao je jedan korisnik.

“Nema ništa tako ugodno kao kada kupite nepotrebno skupe, omiljene čokoladne kekse i dočeka vas kratka politička propaganda koja vas upozorava kako trebate točno misliti”, napisao je jedan korisnik na Twitteru.

“Kad keks bude samo “programerka” ili “menadžerica”, a da pored toga postoji “domaćin” (nezaposleni muškarac koji vodi brigu o kući i ručku) imat će smisla gender politika Kraša”, napisala je jedna korisnica na Twitteru.

“Kraš nam je izradio cijelu kolekciju da shvatimo što sve možemo biti uz to da smo domaćice”, napisala je jedna korisnica na Twitteru.

Ipak, ima i drugih koji misle da je kampanja izvrsno pogođena.

“Ime Domaćica je zatečeno. Pokušavaju se malo igrati riječima. Dakle, ne stvaraju novi brend, nego koriste isto ime uz kreativne ideje. Nije idealno, ali svaki pomak nije status quo. Odličan primjer mi je Dorina&čvarci, rasprodano, lista čekanja… Baš PR-ovski top odrađeno”, smatra jedna korisnica.

Oglasio se i Kraš

Oglasili su se i iz Kraša i objasnili koji je bio cilj ove kampanje.

“Nakon brojnih upita javljamo se s više informacija. Cilj je naše nove kampanje Domaćica podići svijest javnosti o važnosti i kompleksnosti obveza koje u kućanstvu najčešće preuzimaju žene te osvijestiti da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana. S tim smo ciljem, ponajprije kako bismo privukli pažnju građana i otvorili važnu temu, na police kao prvi korak kampanje stavili Domaćicu u posebnom izdanju. Na kutije smo uz natpis Domaćica dodali i nekoliko čestih zanimanja, koliko nam proizvodni proces dozvoljava, kako bismo podsjetili na to da da su žene, uz svoj posao koji obavljaju na radnom mjestu, najčešće one koje svakodnevno brinu i o domaćinstvu. Kampanjom želimo potaknuti sve članove društva da preuzmu svoj dio obveza i odgovornosti u domu kako bi raspodjela poslova u domaćinstvu bila ravnopravna.

U suradnji s agencijom Ipsos proveli smo istraživanje, u kojem većina ispitanika, i odraslih žena (70 posto) i odraslih muškaraca (51 posto), kao i tinejdžerica (73 posto) i tinejdžera (72 posto), tvrdi da žene obavljaju veći dio poslova u kućanstvu. U sljedećoj ćemo fazi kampanje na društvenim mrežama kroz izazove poticati građane da preuzmu obavljanje kućanskih poslova na sebe i dokumentiraju konkretne aktivnosti kojima sudjeluju u ravnopravnoj podjeli poslova u kućanstvu. Dio kampanje bit će i edukacija mladih generacija o vlastitoj odgovornosti prema kućanskim obvezama i važnosti pravedne podjele kućanskih poslova među svim članovima kako bismo ih potaknuli da od djetinjstva stvaraju ispravne navike i usvoje ih za budućnost.

U dogovoru s Institutom za hrvatski jezik i jezikoslovlje pokrećemo i inicijativu za promjenu dijela definicije domaćice u pojedinim rječnicima i osuvremenjivanje tog pojma koju će moći podržati i građani putem posebne platforme koja će uskoro biti aktivna.

Vjerujemo da će javnost prepoznati pravu namjeru ove kampanje te sve pozivamo da se uključe u osvještavanje i promicanje te društveno važne teme”, priopćili su iz Kraša.

Fot: N1