Vođa pobune protiv bahatih dobavljača i trgovaca: Pokušavaju me blatiti i kompromitirati. Ali ja ne odustajem. Nemojte ni vi

Vođa pobune protiv bahatih dobavljača i trgovaca: Pokušavaju me blatiti i kompromitirati. Ali ja ne odustajem. Nemojte ni vi

Potrošačka platforma “Halo, inspektore” pozvala je građane da od četvrtka sedam dana ne kupuju u tri međunarodna trgovačka lanca – Lidl, Eurospin i DM. Pozivaju se i na bojkot tri proizvoda u svim trgovinama – gazirana pića, voda i deterdžent. Također, građani se pozivaju da u petak uopće ne troše – bojkot uključuje platni promet, ugostiteljske usluge, smještaj, prijevoz, dostavu… Čelnik udruge “Halo, inspektore” Josip Kelemen obratio se hrvatskim građanima

“Zovem se Josip Kelemen. Sad me već svi znate. Nisam ni manji ni veći od svakog od vas. Ne stojim ja iza bojkota, kako se govori. Stojite vi. Svatko od vas svojim stavom, slobodnom voljom, mišljenjem i odlukom.

Preuzeo sam na sebe odgovornost javnog pojavljivanja u ime stotina tisuća potrošača ogorčenih stanjem na hrvatskom tržištu i svojim položajem.

Istina, nisam profesionalni glasnogovornik pa me ponekad u javnom nastupu ponese emocija, stigne umor, naljuti sugovornik. Ali ne odustajem. Zbog povjerenja koje ste mi dali. Zbog snage koju imamo kada smo jedinstveni. Nemojte ni vi.

Osjećam se dužnim osvrnuti na članke u nekim tiskovinama i na portalima u kojima mi se pripisuju stvari koje nisam učinio, insinuira se, iznose neistine, konstrukcije, pokušava me se blatiti. Baš sada se propituje moj profesionalni put 90-ih? Baš sada sam ja postao problem? Očekivano. Razlog? Može biti nečija osobna frustracija. Pokušaj kompromitacije cijele ove izvanredne potrošačke inicijative kompromitiranjem mog imena s kojim stojim iza svakog svog čina. Otupljivanje vaše oštrice. Razjedinjavanje. Smanjivanje štete. Što god bilo, uzalud je.

Nisam ničiji igrač. Nisam osuđivan. Nisam na bilo čijim „jaslama“. Ovo činim, radim i vodim iskreno i čista srca. Ne odustajem.

Nema politike u ovome što radimo, nema strančarenja, sitnih interesa, lobiranja. Ovo je potrošački bunt. Potrošač ima moć kupiti ili ne kupiti. Potrošač ima pravo zahtijevati uređeno tržište. Potrošač ima pravo reći što misli.

Vođa pobune protiv bahatih dobavljača i trgovaca: Pokušavaju me blatiti i kompromitirati. Ali ja ne odustajem. Nemojte ni vi, fotografija
Ovo je plan bojkota koji je isplanirala udruga “Halo, inspektore”

I rekli ste što mislite 24. siječnja. Zajedno smo odradili prvi masovniji jednodnevni bojkot trgovina i pokazali što mislimo o trgovačkim lancima, mešetarima, inflaciji, cijenama prvenstveno prehrambenih, ali i svih drugih proizvoda, regulatornim agencije, nadležnim ministarstvima i njihovu odnosu prema nama.

Poslali smo snažnu, glasnu i jednoznačnu poruku: dosta je ovog nemara države za tržište, dosta je suludog i neopravdanog svakodnevnog dizanja cijena, dosta je jeftinih marketinških trikova sa sniženjima koja to nisu, s akcijama na kojima je isti proizvod ovdje i dalje skuplji nego isti taj proizvod u istom tom trgovačkom lancu u nekoj drugoj državi.

Sada smo na korak do još jednog, većeg, snažnijeg i sveobuhvatnijeg bojkota u petak, 31. siječnja i paralelno bojkota prva tri trgovačka lanca i tri proizvoda koje ste predložili od četvrtka, 30. siječnja do srijede, 5. veljače. Ne odustajte. Nitko to ne može učiniti umjesto vas. Svatko od vas odlučuje sam hoće li dalje podržati ovu snažnu inicijativu potrošača.

Zajedno možemo i glasnije i jače. Ostavimo pune police. Oduprimo se popustima koje nam nude baš u dane bojkota. Ne nasjedajmo na reklamne trikove.

Tražimo obuzdavanje daljnjeg rasta cijena proizvoda i usluga. Tražimo spuštanje cijena na prihvatljive cijene za hrvatskog potrošača. Isti proizvod istog proizvođača u istom trgovačkom lancu mora imati približno istu cijenu na jedinstvenom tržištu EU. Tražimo da se provode nadzori i sankcioniraju prekršitelji, da se uvede red na hrvatsko tržište. Ne odustajte. Vaš Josip”, poručio je Josip Kelemen.

Bojkot je podržao i poznati novinar i redatelj Arsen Oremović.

“Od jutra mi stižu reklame Eurospina i Lidla – slučajnost? Teško. Ako na dan bojkota ili dan prije nudiš niže cijene, to mi ne izgleda kao dobra volja, nego kao priznanje da si ih mogao spustiti i ranije. I što sad? Trebamo pasti na to kao na jeftini trik? Nažalost, mnogi hoće. Nema se para za poštene cijene, ali ima za sponzoriranje sportskih događaja, reklame i krizni PR. Razumijem – biznis je biznis, ali ne moraš me držati za budalu. Ako bi ti stvarno stalo do kupaca, rekao bi nešto suvislo o problemu, umjesto da nas zatrpaš popustima u panici. Mene ovo samo učvršćuje u odluci da ne kupujem tamo gdje me potkusuruju i tretiraju kao ovcu”, napisao je Oremović.

Foto: Hina