Dežurstva zaštitara i cestovnih ophodara traju 24 sata. Turista je puno i oni ne znaju što se oko mosta smije, a što ne smije. Zato su tu zaštitari.
– Zabranjeno je kupanje ispod mosta, privezivanje brodica, što je ljudima interesantno, jer je impozantna građevina pogotovo s donje strane. Potrebno je upozoriti ljude da se nalaze u području gdje je to zabranjeno, izjavio je Josip Vranjić, zaštitarska služba na Krčkome mostu.
– Molimo da se udaljite, začuje se kada zaštitari uoče neke nedozvoljene radnje u blizini mosta.
Marijan Cerovac, zaštitarska služna na Krčkome mostu, rekao je koje su najkompliciranije situacije s kojima se susreću.
– Najzahtjevnija je bura, može baciti čovjeka, istrgnuti mobitel. Turiste treba lijepo upozoriti, a radi se dosta na prevenciji, nema nekih ozbiljnijih situacija. Djelatnici imaju i dalekozor i megafon, mogu uvijek upozoriti megafonom ili zvučnim signalom, pojasnio je Cerovac.
Znalo se dogoditi da su znatiželjni turisti željni adrenalina na brzinu pokušali izbjeći pozornosti zaštitara. Prije nekog vremena zanimljive su im se učinile stepenice na luku mosta, prenosi Hrt.hr.
– Radi se o servisnim stepenicama za pristup objektu. Prije par godina su se turisti počeli penjati, ali su se na pola puta zamrzuli od straha i morao ih je spašavati GSS, naveo je zaštitar Vranjić.
Očaravajuća je ljepota Krčkoga mosta i iz daljine i iz blizine. Veći luk premoštava tjesnac između kopna i otočića Sv. Marka. Taj kanal zovu “Tihi kanal”. Manjim lukom premošten je tjesnac između Svetog Marka i Krka njemu je ime “Burni kanal”.
Kako mu i ime kaže na tome dijelu jači su udari bure. Znalo je ovdje prije desetak godina puhati i preko 150, pa i 200 kilometara na sat. Svjedoče kritičnim situacijama po takvome vremenu iskusni zaštitari. Iako je promet po takvome vremenu zabranjen, nepredviđene situacije se događaju.
– Bila je nevera, vjetar 150 km/h s kišom i vidio sam motorista kako sjedi na sredini mosta. Krenuo sam prema njemu, skoro me vjetar prevalio preko most. Puzao sam do njega, pokucao mu na kacigu. Rekao je da je sve u redu, što sam ga kroz vjetar čuo, pa sam pozvao pomoć. S desne strane su blokirali vjetar i onda smo odgurali motor i čovjeku pomogli, ispričao je Dragutin Danilović, zaštitarska služna na Krčkome mostu.
Osim zaštitara uvijek je na mostu dežurna i ophodarska služba Hrvatskih cesta. Ophodari kao i zaštitari pamte ekstremne uvjete na mostu.
– Meni je najgora situacija bila kad je automobil ostao u usjeku. Čovjek je izgubio kontrolu nad vozilom i zabio se u ivičnjak. Probio je gume i pobjegao prema Krku, prema stražarskoj kućici. Počelo je i nas nositi. Čekali smo do 3 ujutro da se bura smanji da bi ga mogli izvući. Bura sve nosi, kida znakove i prevrće kamione, rekao je Zdravko Prebeg, Hrvatske autoceste.
U špici turističke sezone mostom prođe do 30 000 vozila, i jasno je da teško zadovoljava prometne potrebe, pa otočani i njihovi gosti s nestrpljenjem očekuju izgradnju novoga mosta za koji je izrada projekta u tijeku.
O rokovima izgradnje nezahvalno je govoriti, ali za 4-5 godina pogled na ovaj ovaj svjetionik bit će obogaćen novim mostom, koji će skupljati neke nove priče koje će se kao i priče sa staroga Krčkog mosta pamtiti i prepričavati.
Foto: Wikipedia