Zbunjeni Beroš odgovarao na neugodna pitanja: Kako je PR agencija Media Val dobila milijunski posao

Zbunjeni Beroš odgovarao na neugodna pitanja: Kako je PR agencija Media Val dobila milijunski posao

Ministar zdravstva Vili Beroš na pressici Nacionalnog stožera civilne zaštite odgovarao je na pitanja o platformi CijepiSe. “Platforma je u pravom radu”, tvrdi Beroš. “Jučer smo naručili 890 ljudi u Zagrebu za ponedjeljak i preko 3.000 za utorak. Mejlovi su upućeni, došli su u dolaznu poštu, sad čekamo odgovore”, rekao je Beroš.

“Očigledno nisam sve pratio

Ministar je komentirao slučaj žene koja nije cijepljena, a dobila je poziv za drugu dozu. Beroš je pritom malo pomiješao slučaj i govorio kao da je žena cijepljena. No, suradnica mu je objasnila situaciju.

“Gospođi su opet ponuđena dva termina. Jedan idući tjedan i za docjepnu dozu, ima priliku ponovo propusitti svoj termin. Ako odbije, sustav će je ponovo pozvati, javlja Novi list.

Od srijede možemo ponuditi i termin za cijepljenje Pfizerom. Može pričekati svoj krug, a može se javiti svom liječniku. To su dvije opcije”, rekla je Beroševa suradnica. Beroš je na to rekao: “Očigledno nisam sve pratio”.

Prema Berošu, platforma CijepiSe služi za bilježenje interesa. “Nama je cilj doći do onih koji se nisu javili na platformu, koji nisu iskazali interes. Cilj nam je doći do onih koji su kod kuće. Mi smo pred najvažnijim zadatkom, moramo postići procjepljivanje.

Da bismo to postigli, nekad dupliramo kanale. Pri tome nam mogu pomoći i primarni liječnici. Duplirali smo procese da budemo sigurni da informacija dolazi do svih. A što se tiče uloge liječnika, njihov trud je velik i nevjerojatan. Ja im se zahvaljujem kao i bolničkim liječnicima.

Mislim da ćemo do kraja lipnja, ako to građani budu željeli, postići ćemo naše ciljeve”, rekao je Beroš.

O istrazi USKOK-a o stranici koronavirus.hr

Vili Beroš upitan je o istrazi USKOK-a o ugovoru za izradu stranice koronavirus.hr, za koju je Ministarstvo zdravstva dalo agenciji Media Val 1,1 milijun kuna, bez javnog natječaja. Beroš je odlučio odgovor čitati s papira.

“Treba se vratiti u ožujak 2020., tada je bilo specifično. Prošle godine u Italiji smo imali situaciju da epidemija buja, da raste broj zaraženih i umrlih. Naslutili smo da to dolazi. Sjetimo se onoga kad su se police počele prazniti, domaćice su kupovale kvasac, ugroza se približavala. Stoga mogu reći da smo 25. veljače imali prvi slučaj zaraze. 11. ožujka sam kao ministar donio odluku o epidemiji.

Od prvog dana smo jasnu komunikaciju stavili kao imperativ.

Zato smo svaki dan, nekad i dvaput dnevno, imali konferencije, ali nismo mogli odgovoriti na sva pitanja. To je bio period kad smo se snalazili kako smo mogli i znali. Bilo je teško prikupiti sve kanale iz institucija. Javila se potreba da se žurno uspostavi središnje mjesto za komunikaciju, da bi odgovorili na brigu građana”, rekao je Beroš.

Media Val već zakupila domenu koronavirus.hr

Agencija Media Val je već zakupila domenu koronavirus.hr, prije nego li joj je Beroševo ministarstvo dodijelilo ovaj posao.

“Agencija je zakupila domenu koronavirus.hr, oni su bili spremni to prepustiti vladi, ne na ekonomskim principima. U nekoliko dana je dogovorena uspostava platforme, a 11. ožujka je ponuđena testna verzija u roku dva dana. Nakon nekoliko dana zaživjela je stranica Na temelju traženja zakonitog rješenja dobili smo rješenje Ministarstva gospodarstva. Zadnja rečenica glasi da se može primijeniti članak 42 zakona o javnoj nabavi.

Dakle, tražili smo da se izuzme javna nabava od jedinog relevantnog tijela”, rekao je Beroš. Cijena stranice koronavirus.hr bez PDV-a je 899.000 kuna.

“Ne znam kako je određena cijena”

“Puno je važnije reći i sve što je angažman uključio. To nije bila obična stranica od pedesetak tisuća kuna.

Žurno su uspostavljene sve društvene mreže, njihovo održavanje i upravljanje kroz period od šest i pol mjeseci. Spomenuta agencija nije napravila samo web i mreže, već je šest i pol mjeseci svaki dan po cijeli dan pratila stanje analiza, pripremala i objavljivala sadržaj, postove, vizuale. Odgovarali na upite građana…

Svaki dan bili su u kontaktu sa Stožerom, ali i svim drugim institucijama. Agencija je bila servis za građane kad je bio potres u Zagrebu, kad smo uveli propusnice… Na stranici je objavljeno preko 3000 tekstova, odgovoreno je preko 10.000 upita, bilo je preko 5.5 milijuna jedinstvenih posjetitelja. Preko 1.200 priča na Instagramu, preko 600 poruka u viber grupi, titlovane su konferencije.

Legitimno je i očekivano da USKOK istraži poslovanje. No, stručne službe napravile su odgovoran posao”, nabrajao je Beroš.

Na pitanje novinarke da ispada da je Media Val dobila ovaj posao samo zato jer je već zakupila domenu, Beroš kaže da to nije samo zato. “Ponudili su brzo rješenje”, kaže Beroš.

Kako je onda određena cijena te stranice?

“Nije zadatak ministra miješati se u rad stručnih službi. Valjda postoji način sukladno radnim satima, ne znam kako je dogovorena cijena”, kazao je Beroš.

“Prebrzo ste govorili”

Ministar je potom upitan može li liječnik vidjeti da se osoba prijavila u CijepiSe pa pozvati osobu u ordinaciju?

Na pitanje se zbunio, žalio se da je novinarka prebrzo govorila. “Očekujem da su baze objedinjene. Brzo ste postavili pitanje, trebam pomoć informatičara”, rekao je Beroš.

Opet mu je u pomoć morala priskočiti suradnica.

“Liječnik ima pojedinačnog uvida na bezu eCijepih. No, još nema integracije između eCijepih i aplikacije za obiteljsku medicinu. Od idućeg tjedna moći će obiteljski liječnici putem web servisa vidjeti podatke o svojim pacijentima”, rekla je Beroševa suradnica.

Foto: Hina